הרב יהודה דרעי: “לא שמח לאידו של אף אחד. אבל גם לנו יש זכויות”

הרב יהודה דרעי על סערת המצעד בבאר שבע: "היום נפל דבר בישראל. בג"ץ החליט שלחופש הביטוי יש גבולות. זו מדינה דמוקרטית וכל אחד יכול לעשות כרצונו, אבל בתנאי שלא פוגע ברגשות הציבור" • "אין במאבק הזה מנצחים ואין בו מפסידים. יש בו ניצחון לצביונה הרוחני של העיר"
יוני גרין
ח' תמוז התשע"ו / 14.07.2016 10:08

אמש (רביעי) נערך במרכז ארועים בבאר שבע כנס גבאים, בו נכחו מאות גבאי בתי כנסת מכל רחבי הארץ, בסימן ״הגבאי במרכז״,

את הכינוס ערך ארגון ‘מקדש מעט’ והוא מתקיים זו השנה השישית ברציפות. הכינוס נועד להעניק לגבאים את הכלים והידע בכדי לנהל את בית הכנסת.

בכניסה לאולם הוצבו דוכנים עם כל חפצי הקודש השייכים לבית הכנסת לטובת הגבאים.

במהלך הכנס נאמו דוברים שונים שדנו בכל הנושאים הקשורים בבית הכנסת: ניהול נכון של העמותה, הנגשת ביהכנ”ס לבעלי מוגבליות, ביטוח, איך לפאר את ביהכנ”ס בלי הוצאות מרובות ועוד שלל נושאים.

מי שמרכז את הפעילות הברוכה הזו ואף איגד את הגבאים תחת מטריה אחת ‘התאחדות בתי הכנסת’ הוא הרב אלי בן הרוש. לקראת ערב הגיעו להשתתף בכנס הגר”י דרעי רב העיר באר שבע, השר לשירותי דת דוד אזולאי וח”כ יעקב מרגי.

ח”כ מרגי, שהיה בעצמו גבאי, עמד בדבריו על מעלתו וזכותו של הגבאי:”יש לכם זכות עצומה. רק הקב”ה יכול לשלם לכם את שכרכם והוא לא נשאר חייב. כל התפקידים שזכיתי בהם – הכל בזכות זה ששימשתי גבאי בבית כנסת”.

השר דוד אזולאי שיבח את הגבאים המסורים על עבודת הקודש, ובישר לגבאים כי במסגרת ההסכמים הקואלציוניים שנחתמו עם ש”ס התקבלו תקציבים לסיוע לבתי כנסיות. הוא הביע תקוה שבתקציב הבא הסכום יגדל על מנת שניתן יהיה לעזור לכמה שיותר בתי כנסיות.

את הכנס חתם הגר”י דרעי, רב העיר באר שבע, שהתייחס בדבריו לסערה שהתחוללה בעיר, וביקש להביע מרגשותיו, מכיון שזו הבמה הראשונה שהוא מופיע בה לאחר המאבק ופסיקת בג”ץ.

“אין במאבק הזה מנצחים ואין בו מפסידים. יש בו נצחון לצביונה הרוחני של עיר האבות באר שבע”, אמר הגר”י דרעי. “היום נפל דבר בישראל. בג”ץ החליט שלחופש הביטוי יש גבולות. זו מדינה דמוקרטית וכל אחד יכול לעשות כרצונו, אבל בתנאי שלא פוגע ברגשות הציבור – והחלטה זו משפיעה על כלל הסוגיות שעומדות על הפרק.

“אני לא יכול לתאר לעצמי מה היה יכול להתחולל אם וכאשר דבר זה היה יוצא לפועל. הם היו אמורים לעבור לאורך המסלול שעובר דרך בתי כנסת בשעת מנחה וערבית. זו התגרות”.

רב העיר הוסיף: “אני לא שמח לאידו של אף אחד, אבל יש כאן בעיר ציבור גדול בבאר שבע שגם לו יש זכויות, ואף אחד לא יפר את השקט של העיר. התברכנו בעיר נפלאה .18 שנה אני כאן ואני לא זוכר שהיו מלחמות דת. הכל נסגר בהידברות, בהרמוניה ובכבוד הדדי. ללא שום הפגנה. העיר היחידה שחיים בה דתיים וחילונים וחרדים וכולם מאוחדים. אף אחד לא ישבור את האחדות הזאת”.

כנס גבאים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות