סמוטריץ’ חבט בח”כים מהשמאל: ‘עדיף לשתוק מאשר לדבר ולהתגלות כטיפש…’

על רקע סערת מינוי הרבצ"ר החדש - תקף ח"כ בצלאל סמוטריץ בחריפות את ח"כי השמאל: "הבורות שאתם מפגינים ביהדות פשוט מגחיכה אתכם. זה לא כי אתם טיפשים. זה כי לא למדתם"
יוני גרין
ז' תמוז התשע"ו / 13.07.2016 17:57

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי תקף היום (רביעי), בנאום חריף שנשא במליאת הכנסת, את חברת הכנסת תמר זנדברג וחברותיה מהשמאל – שקראו לבטל את מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הראשי הצבאי.

“אני לא יכול שלא להגיב לח”כ זנדברג, אני מעריך אותה אך הולך להגיד דברים לא נעימים”, פתח סמוטריץ’.

“שלמה המלך אומר, גם אויל מחריש לחכם יחשב. בתרגום לעברית מדוברת: עדיף לסתום את הפה ולהיחשב כטיפש מאשר לפתוח אותו ולהוכיח שזה נכון… הבורות שאתם מפגינים ביהדות היא פשוט מגחיכה אתכם עצמכם. חוסר הבנה כל כך בסיסי. זה לא כי אתם טיפשים – זה כי לא למדתם.

“הרי לא הייתם מתבטאים בשום נושא, לא ברפואה, לא בביולוגיה, לא במחשבים, בלי ללמוד, בלי להכיר, בלי להבין. רק ביהדות כל אחד מבין, כל אחד מדבר, כל אחד שופט, כל אחד כבר יודע לקרוא שו”תים גדולים.

“ידידי היקרים, תלמדו זה דבר ראשון. זה לא שאני חכם גדול, תאמינו לי אני הקטן שבקטנים, אבל מספר השנים שאני למדתי זה בערך השנים שבאוניברסיטה עושים דוקטורט.

“אדם כמו הרב אייל קרים למד הרבה יותר מזה. אתם יותר מוכשרים, אבל לא למדתם ואתם חושפים כל פעם את הבורות.

“אם יש ציבור במדינת ישראל שמכבד נשים – זה הציבור הדתי. אצלנו לא מפרסמים תמונות לא צנועות כדי למכור צמיגים במוסך, ולא מעירים הערות פוגעניות. הרב קרים מכבד את החיילות שמשרתות אתו ולצידו, כבודה של בת מלך פנימה, הרבה יותר מאשר הרבה אנשים פה.

“אם יש מקום  שבו מכבדים את האשה – אוהבה כגופו ומכבדה יותר מגופו – זה בציבור הדתי.

“אז אתם לא מתביישים, שאצלכם אשה היא חפץ – לשפוט אדם כמו הרב קרים? כי מה? כי ראית באיזה עיתון שציטט איזה בלוג שציטט איזה רבע של שאלה שנראה לך שהוא אמר פעם איזה משפט שאת לא מבינה אותו, ואת ההקשר שלו, כי לא למדת ולא פגשת ואת לא יודעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רוזין טיפשה
    13/07/2016 18:16
    כחלון
  1. לא פשוטה רוזין טיפשה גדולה