גדי אייזנקוט לא נכנע ללחצים: הרב אייל קרים הוא הרבצ”ר הנבחר

בתום מסע תקשורתי כנגד הרב אייל קרים הודיע הרמטכ"ל שזימן את את הרבצ"ר הנבחר לשיחה, כי הוא עומד מאחורי המינוי • בהודעת הרמטכ"ל נאמר: הרב קרים הביע צער עמוק במידה וחייל או חיילת נפגעו, והדגיש את הצורך בגיוס נשים לצה"ל" • יו"ר סיעת הבית היהודי: "הקמפיין הנגדי נובע מבורות וחרדה"
דוד ליבוביץ
ז' תמוז התשע"ו / 13.07.2016 16:47

אכזבה למתנגדי מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרבצ”ר: בסיומה של הפגישה אליה זימן הרמטכ”ל את הרבצ”ר הנבחר, הודיע אייזנקוט כי הוא עומד מאחורי המינוי.

“אל”מ קרים הבהיר במהלך השיחה את כלל הסוגיות שעלו בימים האחרונים וכן סוגיות נוספות, והבהיר מעל לכל ספק כי הוא וכלל חיילי צה”ל כפופים באופן מלא לפקודות הצבא ולרוח צה”ל”, נמסר בתום הפגישה. “הרב קרים התחייב כי הוא באופן אישי והרבנות בראשותו יכבדו כל אדם באשר הוא אדם, ללא הבדלי דת, גזע והעדפה מינית”.

“הרמטכ”ל ציין כי הוא מסתייג ואינו מסכים לניסוח שעלה בדבריו של אל”מ קרים, כפי שפורסמו בשנים בהן היה אזרח וציין כי דברים אלו אינם עולים בקנה אחד עם ערכי צה”ל והאופן שבו הוא רואה את צה”ל תחת פיקודו”, נמסר עוד. “יחד עם זאת, הרמטכ”ל התרשם כי הרב הבהיר את כל הסוגיות”.

הרב קרים, כך על פי ההודעה, הביע, “צער עמוק במידה וחייל או חיילת נפגעו”. עוד ציינו בדובר צה”ל כי פעילותו של הרב בעשור האחרון אפשרה שירות משותף לגברים ולנשים בצה”ל. “אל”מ קרים הדגיש כי הוא רואה חובה וצורך בגיוס נשים לצה”ל”.

כזכור אתמול התפרסם כי הרב קרים פסק כי, “אין לנהוג במחבלים כבני אדם שהרי הם ‘חיות’ ופועל לגביהם הכלל שציינת כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים”, וכן, “אם יש סתירה בין הלכה לפקודת צה”ל, ההלכה היא שתכריע”. בנוסף פורסם כי הרב קרים התנגד לגיוס בנות לצה”ל.

הפרסום עורר סערה וגורמים פוליטיים קראו לרמטכ”ל לבטל את מינויו של הרב הצבאי החדש.

מוקדם יותר אמרה קראה חברת הכנסת זהבה גלאון לרמטכ”ל לבטל את מינויו של קרים. יו”ר מרץ זהבה גלאון כתבה: “עשרות אלפי נשים משרתות בצבא, בגיוס חובה, אם לרב הראשי המיועד יש בעיה איתן, לצבא צריכה להיות בעיה איתו. המינוי הזה הוא מסר מאוד ברור לכל אישה בצבא ולכל ישראלי שאינו יהודי, וההתפלפלות המתגוננת של צה”ל כרגע רק הופכת את זה לגרוע יותר”.

מאידך, יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי, “הקמפיין האגרסיבי והפוליטי נגד הרב קרים נובע מבורות מפחידה וחרדה עמוקה מאותה ‘הדתה’ שמשתלטת לטענתם של המפחידים על צה”ל מפקדיו וחייליו”.

היום הזמין רב אלוף אייזנקוט את הרב קרים לשיחה, בסופה פורסמה כאמור ההודעה כי, הרמטכ”ל עומד מאחורי המינוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות