סערת הרב קרים: הרמטכ”ל זימן את הרבצ”ר החדש לשיחה

בצל הסערה על התבטאויות עבר של הרב הצבאי החדש זומן הרב אייל קרים, לשיחה אצל הרמטכ"ל • יו"ר סיעת הבית היהודי: "הקמפיין האגרסיבי והפוליטי נגד הרב קרים נובע מבורות מפחידה וחרדה עמוקה מ'הדתה' שמשתלטת לטענתם על צה"ל
קובי פינדרוס
ז' תמוז התשע"ו / 13.07.2016 15:46

סערת הרב הצבאי החדש: הרמטכ”ל, רב-ניצב גדי איזנקוט, זימן היום (רביעי) לשיחה את הרב הצבאי הראשי המיועד, הרב תת-אלוף אייל קרים, בצל הסערה על התבטאויות העבר שלו.

מקורביו של הרב אייל קרים הבהירו בתגובה לציטוטי העבר של קרים לפיהם הוא תומך בחיסול מחבלים בזירה, כי “הרב לא חוזר בו משום אמירה”.

“הוא זומן אתמול לראש אכ”א, הבהיר את דבריו, היום כנראה הוא יזומן לרמטכ”ל כדי שגם הוא ישמע את דבריו”, אמר סגן שר הביטחון בן-דהן, “הדברים הוצאו מהקשרם, מהמכלול השלם של התשובה ניתן להבין שהוא לא פסק הלכה למעשה”.

כזכור אתמול התפרסם כי הרב קרים פסק כי, “אין לנהוג במחבלים כבני אדם שהרי הם ‘חיות’ ופועל לגביהם הכלל שציינת כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים”, וכן, “אם יש סתירה בין הלכה לפקודת צה”ל, ההלכה היא שתכריע”. בנוסף פורסם כי הרב קרים התנגד לגיוס בנות לצה”ל.

סגן השר בן דהן הסביר כי, “הרב אמר שהוא בעד גיוס בנות, צריך לדעת את הדרך שבו מתנהל דיון הלכתי. אלו ציטוטים מלפני 15 שנה כשלא היה לו שום תפקיד ברבנות הצבאית והוא לימד בישיבה.

ביחס לפסק אודות המחבלים הבהירו מקורבי הרב: “מחבל, כל עוד שהוא שמסכן חיים ייהרג – זו הפקודה הצבאית והמוסרית”.

בתוך כך ב’בית היהודי’ גינו את ה’עליהם התקשורתי’ שנעשה על הרב קרים. יו”ר סיעת הבית היהודי, ח”כ שולי מועלם רפאלי, אמרה כי “הקמפיין האגרסיבי והפוליטי נגד הרב קרים נובע מבורות מפחידה וחרדה עמוקה מאותה ‘הדתה’ שמשתלטת לטענתם של המפחידים על צה”ל מפקדיו וחייליו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות