זה מטוס או רכבת? קבלו את כלי התעופה החדש שגם הופך לקרון

מה תאמרו על הרעיון הבא? אתם נוחתים בנתב"ג, אך במקום לצאת מן המטוס, הקרון בו אתם יושבים מתחבר למסילת רכבת ולוקח אתכם ישירות למחוז חפצכם - למשל לעתלית או למודיעין • הכירו את כלי התחבורה החדש: Air-Clip
אליעזר היון
ז' תמוז התשע"ו / 12.07.2016 22:28

מטוס ורכבת הינם כלי תחבורה ששינו את פני העולם, אך כעת מתברר כי חברה שוויצרית מנסה לשלב בין שני האלמנטים ולייצר מטוס שהופך גם לרכבת או בשמו המלא: Air-Clip.

במילים אחרות: אתם תנחתו בנתב”ג, אך לא תצאו מן המטוס. הקרון בו אתם יושבים יתחבר למסילת רכבת ויקח אתכם ישירות למחוז חפצכם – למשל לתחנת הרכבת בעתלית או במודיעין.

איך זה עובד? עדי פרל מאתר geektime מסביר, כי המטוס החדש מורכב מארבעה חלקים – חלק אחד הוא כלי הטיס עצמו עם מנוע, תא טייס וכל מה שנחוץ. במקביל, שלושת החלקים האחרים הם קרונות לנשיאת נוסעים, משא כבד או כל דבר שצריך להטיס אל חלק אחר של העולם.

מהתמונות של המודל זה נראה כאילו מטוס חמקן מחזיק בבטנו שלושה מטוסים קטנים יותר נטולי כנפיים ומנועים, כמו שאמא קנגורו מאחסנת בכיס של בטנה את הצאצאים שלה. Air-Clip יכול בתיאוריה לשאת עד 30 טון של ציוד או עד 450 נוסעים, בדומה למטוס Airbus A320.

מה בכל זאת הבעייה? מועד הסיום של הפרוייקט. הקונסורציום השווייצרי שעובד על המיזם הכריז כי על פי הערכה המטוס החדש יהפוך למבצעי בעוד… 50 שנים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות