פרסומאי בכיר כתב בפוסט גזעני: “המזרחיים נחותים מהמערביים”

יוני גרין
|
ה' תמוז התשע"ו / 11.07.2016 15:48
הפרסומאי אריה רוטנברג כתב בפייסבוק: “המזרחיים נחותים מהמערביים כי המזרח נחות מהמערב. השאלה היא מה יהיה? איך נגדל את ילדינו ונכדינו? כבני תרבות מערבית מתקדמת או כבני תרבות מזרחית מפגרת?”

יומיים אחרי שמבקר הקולנוע של תחנת הרדיו גלי צה”ל, גידי אורשר, עורר סערה בעקבות פוסט גיזעני שכתב כנגד “הש”סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך והיללנים המקצועיים מן המזרח” – פרסם אתמול עוד חבר באליטה האשכנזית פוסט בפייסבוק עם אמירות גזעניות.

הפרסומאי אריה רוטנברג, מנכ”ל קלאב 50 ופרסומאי שעבד בעבר עם ראשי הממשלה לשעבר מנחם בגין ושמעון פרס, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: “אל תקחו את זה קשה: המזרחיים נחותים מהמערביים”.

“המזרחיים נחותים מהמערביים כי המזרח נחות מהמערב”, כתב רוטנברג, “כל קהילה יהודית הביאה את תרבות ארץ מוצאה. מאות שנים של חיים אינן נמחקות כהרף עין.

“היהודים הייקים קפדנים, רציניים, מדוייקים ומשכילים כמו הגרמנים, ומירי סיבוני רגב היא השתקפות התרבות במרוקו כולה. איזו תרבות מתקדמת יותר? הגרמנית המרוקאית? האנגלית או הסורית? הצרפתית או המצרית?”

רוטנברג המשיך וכתב: “אל תיקחו את זה קשה, אבל במאות השנים האחרונות נשאר המזרח הרבה אחרי המערב ואיתו גם יהודי המזרח. זה מה שהיה, ואת זה לא ניתן לשנות. השאלה היא מה יהיה? איך נגדל את ילדינו ונכדינו? כבני תרבות מערבית מתקדמת או כבני תרבות מזרחית מפגרת?”

הפרסומאי הבכיר קבע: “מסקנות ועדת ביטון לוקחות אותנו אחורה, ובכך גידי אורשר צודק לחלוטין. 10 בסולם אודשר”.

לאחר הביקורת שספג הוסיף רוטנברג קטע נוסף לפוסט: “בעקבות התהודה הרבה לה זכה פוסט זה ברצוני להוסיף: זה מובן מאליו שלכל בני האדם זכויות שוות ויש להעניק להם הזדמנות שווה, אולם כל בני האדם שונים זה מזה מכל הבחינות. ההכרה בהבדלים אלה איננה גזענות, להיפך, היא המעניקה את האפשרות להביא את החברה כולה למצויינות. ולכך ניתן להגיע על ידי חיזוק החלשים ולא על ידי החלשת החזקים.

“מה שמירי רגב מנסה לעשות הוא החלשת המצויינים בחברה הישראלית ובסופו של דבר יפגע הדבר בסיכויי החלשים להתפתח ולהתקדם”.