שני ילדים מ’חדר’ בלייקווד קיבלו על עצמם להיות נזירים • איך זה נגמר?

שני ילדים בגיל קרוב לבר מצווה שלמדו הלכות נזירות ב'חיידר' בלייקווד הכריזו כי הם מקבלים על עצמם להיות נזירים המלמד התלבט האם ההכרזה חלה על הילדים, והציג את השאלה בפני אחד הפוסקים בעיר - שפנה אל ראש ישיבת פילדלפיה הגר"ש קמינצקי שיכריע
יוסף גרינבוים
ה' תמוז התשע"ו / 11.07.2016 09:52

זהו מסוג הסיפורים שלא מתרחשים כל יום, אבל לבטח יהיו כיתות אחרות שיפיקו ממנו לקח.

אתר לייקווד סקופ מדווח, כי באחד מה’חיידרים’ בעיר לייקווד שבניו ג’רזי, למדו הילדים בשבוע שעבר את הלכות נזירות. כאשר עם תום השיעור הכריזו שני ילדים, בגיל הקרוב לבר מצווה, בפני חבריהם לכיתה, כי בעקבות לימוד ההלכות הם מקבלים על עצמם להיות נזירים.

חלק מן החומרות של נזיר הן שאסור לו לשתות מיץ ענבים, להסתפר או ללכת לבית קברות.

המלמד של הילדים התלבט האם ההכרזה על נזירות חלה על הילדים, שכן הם קרובים לגיל בר מצווה, והחליט להציג את השאלה בפני אחד הפוסקים בעיר.

הפוסק התייחס לשאלה ברצינות רבה, והציג אותה בפני ראש ישיבת פילדלפיה, הגאון רבי שמואל קמינצקי.

אתר ליקווד סקופ פנה אל תלמיד של הגר”ש קמינצקי, כדי לבדוק את פרטי האירוע וראש הישיבה אישר כי כך אכן קרה, והשאילה הובאה בפניו.

“ראש הישיבה אמר כי הוא פסק שהילדים צריכים לשמור על הדינים של נזירות, וכי הילדים יצטרכו ללכת אל רב כדי להתיר את הנדר שקיבלו על עצמם”, מספר התלמיד.

עם זאת, הגר”ש קמינצקי קבע שכדי שהילדים יוכלו להרהר על חומרת העניין וההשלכות של הצהרה פשוטה שקיבלו על עצמם – שימתינו וילכו להתיר את הנדר, רק אחרי שבת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חכמים היזהרו בדבריכם
    12/07/2016 15:51
    ישראל
  1. לא כותבים דברי תורה ומושגים תורנים ככתיבה על פרשיה של ראש הממשלה.

    נזיר אסור בתגלחת בשתיית יין ובטומאה למתים – כלאווים מפורשים בתורה וכחלק מתרי”ג מצוות עשה.
    אין אלו “חומרות” שמוטלות עליו…