בג”ץ דחה את עתירת הוריו של אורון שאול הי”ד: החמאסניקים יצפו בגמר היורו

הוריו של אורון שאול הי"ד הגישו עתירה כנגד מתן האפשרות למחבלי חמאס לצפות במשחקי ה'יורו' - אך בג"ץ דחה את בקשתם: "אין כל מניעה חוקית לאפשר לאסירים ביטחוניים לצפות בשידור משחק גמר אליפות אירופה בערוץ 2, שהינו ערוץ ציבורי"
קובי פינדרוס
ד' תמוז התשע"ו / 10.07.2016 20:18

הוריו של אורון שאול הי”ד הגישו עתירה שלא לאפשר למחבלי חמאס הכלואים בישראל לצפות במשחק גמר היורו, אך המדינה הגישה תגובה לבג”ץ לפיה אין באפשרותה למנוע זאת מהם.

העתירה לבג”ץ הגיעה לאחר שמכתב שכתבו ההורים לנציבת שב”ס, רב-גונדר עפרה קלינגר, בעניין – לא נענה.

בפסיקת בג”ץ נאמר: “אין כל מניעה חוקית לאפשר לאסירים ביטחוניים לצפות בשידור משחק גמר אליפות אירופה בערוץ 2, שהינו ערוץ ציבורי, והעותרים לא הניחו בפנינו כל תשתית עובדתית או משפטית בגינה ניתן למנוע מקבוצת אסירים זו או אחרת את הצפייה במשחק זה.

“לא התרשמנו כי קיים קשר בין איסור הצפייה במשחק הגמר לרצונם המובן של העותרים להפעיל לחץ על החמאס לשחרר את לוחמינו השבויים והנעדרים. לפיכך, איננו רואים מקום להתערב בשיקול דעתם של המשיבים להתיר לאסירים הבטחוניים לצפות בשידור משחק הגמר. מסקנה זו מקבלת משנה תוקף נוכח עיתוי הגשת העתירה. מועד שידורו של משחק הגמר היה ידוע מבעוד מועד, כאשר העתירה הוגשה בבוקרו של יום משחק הגמר”.

גם משירות בתי הסוהר נמסרה תגובה דומה: “דין העתירה להידחות. עד עכשיו צפו האסירים במשחקי היורו במסגרת חבילה שנרכשה במיוחד מחברת ‘יס’. המשחק הערב משודר בערוץ 2 ולכן אין הבדל בינו לבין כל תכנית אחרת שמשודרת בערוץ 2 שהוא ערוץ ציבורי”.

זהבה והרצל שאול, הוריו של אורון שאול הי”ד , פנו כאמור,בשבוע האחרון לקלינגר ולשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, בדרישה לבטל הטבות הניתנות לאסירי חמאס הכלואים בישראל.

בין הדברים כתבו ההורים: “בלתי מתקבל על הדעת שאסירי חמאס ייהנו מתנאים מפליגים ויזכו לשלל הטבות נוספות, בעוד שארגון חמאס מסרב להשיב את בננו אורון וסגן הדר גולדין, שנפלו בשבי במבצע ‘צוק איתן'”. הם הוסיפו כי “חמאס נמנע עד כה מכל פעולה הומניטרית המתחייבת מהחוק הבינלאומי בדבר מסירת מידע אודות השבועיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות