הרב יהודה דרעי יתפטר מתפקיד רבה של ב”ש בגלל מצעד התועבה?

מצעד תועבה שבשנים עברו התקיים במקום סגור בעיר, עומד להתקיים השנה ברחוב ראשי מאוד בבירת הנגב, למורת רוחו של הציבור החרדי והמסורתי • רבה של העיר כינס את הרבנים - והציג דרישה לראש העיר: לקיים האירוע במקום סגור • במידה ולא - יבקש מ'המועצת' להורות לנציגות המקומית של ש"ס לפרוש מהקואליציה או שיתפטר מתפקידו
ב' תמוז התשע"ו / 08.07.2016 16:42

האם תעלה העיר הדרומית באר שבע לכותרות, שלא לטובה, ביום חמישי הקרוב?

מסתמן כי מצעד תועבה, שבשנים עברו התקיים במקום סגור בעיר, עומד להתקיים השנה ברחוב ראשי מאוד בבירת הנגב, למורת רוחו של הציבור החרדי והמסורתי בעיר.

האירוע כבר קיבל אישור ממשטרת ישראל.

הבוקר (שישי) כינס רבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי, את רבני העיר, כולל רבני חב”ד, לכינוס חירום. לפי התכנית, מתוכננת גם עצרת מחאה במהלך השבוע.

המסר שעלה מכינוס החירום הוא דרישה חד-משמעית מראש העיר, רוביק דנילוביץ’, להעביר את המצעד למתחם סגור. במידה ולא ייענה לדרישה – תוצב אחת מתוך שתי הסנקציות הבאות: הוראה של מועצת חכמי התורה של ש”ס לנציגות המקומית, שלושה נציגים, לפרוש מהקואליציה העירונית.

לפי עדות שמיעה של אחד המשתתפים, “אם המועצת לא תיתן הוראה כזו, יפרוש הגר”י דרעי עצמו מתפקידו כרב העיר”.

לדברי אותו משתתף, “חשוב שתפרסמו את הדברים לפני שיופעלו על הרב לחצים כדי להשתיק את ההתנגדות למצעד”.

לפי גורם נוסף, בשיחה שהתקיימה בין רב העיר לנציגי המפלגות החרדיות, הוחלט כי אם ראש העיר לא יבטל את המצעד – יורה רב העיר לנציגים לפרוש מהקואליציה.

את תגובתו של הגר”י דרעי לא הצלחנו לקבל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    המצעד יתקיים בסופו של דבר כסדרו
    09/07/2016 21:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בית המשפט כבר פסק בנושא בעניין המצעד בירושלים וקבע כי למפגינים יש זכות חוקית לממש את חופש הביטוי בעניין זה. חבל להציב אולטימטום אשר אינו רק מצער במסר המפלה שהוא מביע, הוא גם מוצב כלפי גורם (העירייה) שאין לו השפעה בנדון.

  2. שיתפטר, מעולה
    09/07/2016 21:40
    ברוך שפטרנו
  3. עוד אוכל חינם. הביתה!