מחקר חדש מגלה: אמונה בהשגחה פרטית מסייעת להתקדמות העולם

חוקרים מאוניברסיטת UBC טוענים כי על פי מחקריהם יש קשר בין אמונה בהשגחה פרטית לבין יכולת של חברות שונות לקיים קשר פרודוקטיבי שיועיל לשני הצדדים ויקדם אותם, בניגוד לחברות שבהן הממד הזה חסר בתפיסה הדתית
קובי פינדרוס
א' תמוז התשע"ו / 07.07.2016 20:03

שאלות של מדע ותורה נחשבות לאחת מסלעי המחלוקת הקשים בסמינרים לחזרה בתשובה: איך מתמודדים עם הטכנולוגיה והגילויים המדעיים, מול כללי המסורת והמצוות בנות אלפי השנים? האם העולם הכל-כך מתקדם של המאות האחרונות יכול לקיים אינטראקציה עם העולם האמוני?

אלא שכעת מחקר חדש מגלה: האנושות התקדמה יותר דווקא בגלל האמונה בא-ל אחד.

המחקר, שנערך על ידי אוניברסיטת UBC וצוטט באתר nrg, בדק אנשים מאמונות שונות ומצא כי מאמינים הקשורים לדת העוסקת בשכר ועונש גילו תכונות אלטרואיסטיות ופתוחות גם לאנשים מדתות אחרות, יותר מאנשים שאמונת שכר ועונש לא מהווה חלק מאמונתם.

המחקר כלל ראיונות וניסויים התנהגותיים עם כמעט 600 אנשים משבטי הונואטו, איי פיג’י, ילידים בברזיל, תושבי האי מאוריציוס, בני שבטים מסיביר וטנזניה.

בנוסף הוכיחו החוקרים, כי ככל  הנראה יש קשר בין אמונה בהשגחה פרטית לבין יכולת של חברות שונות לקיים קשר פרודוקטיבי שיועיל לשני הצדדים ויקדם אותם. זאת בניגוד לחברות שבהן הממד הזה חסר בתפיסה הדתית שלהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות