העיתונאית ענת קם שהואשמה בריגול תובעת את עיתון ‘הארץ’

תת אלוף במיל' סימה וואקנין גיל, לשעבר הצנזורית הצבאית הראשית, העידה בדיון בבית משפט המחוזי בתל אביב, במשפט התביעה של העיתונאית ענת קם כנגד עיתון 'הארץ' • עורך דינה של קם: 'הארץ' חשף אותה והפקיר אותה בניגוד לחובתו האתית
דוד ליבוביץ
א' תמוז התשע"ו / 07.07.2016 19:46

תת אלוף במיל’ סימה וואקנין גיל, לשעבר הצנזורית הצבאית הראשית, העידה שלשום בדיון בבית משפט המחוזי בתל אביב, במשפט התביעה של העיתונאית ענת קם כנגד עיתון ‘הארץ’.

ענת קם כזכור, היא העיתונאית שהורשעה בגין מסירת מסמכים סודיים אליהם היתה חשופה בעת שירותה בצה”ל – לעיתונאי ‘הארץ’ אורי בלאו.

על קם נגזרו 4.5 שנות מאסר, ועוד 1.5 שנות מאסר על תנאי. בשנת 2013 קם הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה לפיצויים בסך 2.6 מיליון ש”ח נגד העיתון “הארץ”, מו”ל העיתון עמוס שוקן, סגן העורך לשעבר אבי זילברברג, והעיתונאי אורי בלאו, על פרסום מסמכים סודיים שמסרה לעיתון, פרסום שהביא לחשיפתה כמקור.

עורך דינה, אילן בומבך, אומר לערוץ 7 כי בכל העולם עיתונאים שומרים על המקור שלהם, וכאן קרה בדיוק להפך, “אחרי שבית המשפט העליון הפחית מעונשה וקבע בשיתוף עם הפרקליטות שלא הייתה כוונה לפגוע בביטחון המדינה, היא הגישה תביעה נגד עיתון הארץ שחשף אותה והפקיר אותה בניגוד לחובת האתיות של עיתונאי כלפי המקור שלו”.

“אנחנו טוענים שעיתון הארץ מעל בחובתו בכך שפרסם צילומים של המסמכים עצמם, מה שגרם בסופו של דבר לחשיפתה”, מציין בומבך, “השב”כ חקר את זה, הרמטכ”ל באופן חריג הנחה לחקור את ההדלפה. אנחנו הראינו את ההתנהלות הלא אחראית של בלאו לעומת ענת שפעלה בדיוק להפך, היא הביעה חרטה על מעשיה ושיתפה פעולה באופן מלא. כך יצא שהעיתונאי קיבל עבודות שרות והיא ישבה תקופה נכבדה בכלא ונגרמו לה נזקים כספיים כבדים. על זה מתבססת התביעה”.

עו”ד בומבך מסביר מדוע פרסום המסמכים, הביא לחשיפתה, “הרבה מסמכים מסווגים מגיעים לעיתונאים, אבל המסמכים לא מתפרסמים אלא רק תוכנם. עיתונאים יושבים בכלא רק כדי לא להסגיר את המקור שלהם, וכאן קרה בדיוק ההפך, סמלת ענת קם נתנה את הדין והעיתון לא נלחם למענה. היא ידעה שהיא מוסרת מסמכים לעיתונאי אחראי שכפוף לצנזורה ושלא יפרסם בניגוד להוראות הצנזורה, אבל היא לא העלתה בדעתה שיפרסמו צילומים של המסמכים ובכך יביאו לחשיפתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות