מזעזע: אלפי הורים בישראל בוחרים לבצע הפלה רק בגלל מינו של העובר

תחקיר הערוץ השני חושף תופעה מטרידה המתרחשת במדינת ישראל: אלפי הורים מצליחים להשיג מידע מוקדם על מין העובר, ולאחר שהם אינם שבעי רצון ממנו - הם מצליחים לקבל אישור להפלתו
אליעזר היון
א' תמוז התשע"ו / 07.07.2016 17:07

את הבדיחה על המרוקאי שמאיים ‘להפוך את בית החולים’, אם לא יבטיחו לו כי אשתו ילדה בן ולא בת, כולם מכירים. מה שמוכר פחות ומדאיג יותר, היא התופעה שנחשפה בחדשות 2, לפיה הורים רבים בוחרים להפיל את עוברם רק בשל מינו.

כיום, כך מתברר, יש שיטה מתקדמת המאפשרת לזהות את מין העובר כבר בשלבים מוקדמים, בתהליך מורכב.

אלא שלא מדובר בפרוצדורה פשוטה: מדינת ישראל מאפשרת להשתמש בטכנולוגיה הזאת רק מסיבות רפואיות. למשל, אם יש במשפחה מחלה גנטית שתוקפת בעיקר רק זכרים – ההורים יוכלו לבחור בת ולהיפך.

בחירה של מין היילוד “סתם” או מסיבות אחרות – אסורה, בשל החשש לשימוש חברתי נרחב מאוד בגנטיקה.

אלא שעל פי התחקיר של חדשות 2, הורים רבים עושים שימוש בטכנולוגיה הזו, ולאחר שהם מקבלים מידע על מין היילוד הם מפסיקים את ההריון.

פרופ’ דניאל זיידמן, מומחה בתחום הפריון, שהתראיין לכתבה, הודה: “במרפאה כמו שלי אני רואה לפחות פעם או פעמיים בשבוע זוג שפונה אליי לבחירת מין העובר ולפחות חצי מהם כבר עברו הפסקות הריון, בגלל מין העובר”.

לדבריו, “אפשר בהחלט להעריך שמדובר במשהו שהוא מאות מקרים, אולי אפילו אלפי מקרים בשנה”.

אפשרות נוספת לבדיקת מן העובר בשלב מוקדם היא בדיקת דם שתוצאותיה מפוענחות במעבדות בחו”ל. אם מגיעה תוצאה שהעובר הוא מהמין שהיולדת לא מעוניינת בו, והיא מתחת לגיל 40, היא תצטרך לשכנע את הוועדה להפסקת היריון בבית החולים בכך שיש לה סיבה מוצדקת להפלה.

אז איך משכנעים את הוועדה כי הבן לא רצוי רק בגלל מינו?

מתברר שחלק מן האימהות משקרות לוועדה ומציגים טיעונים שונים ומשונים שאין בינם לבין האמת דבר – כדי שזו תסכים לאשר להן את ההפלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הפלה זה רצח של חפים מפשע. ה' לא ישתוק ולא ינקה אותנו מעונש על הזוועה הזאת!
    08/07/2016 10:40
    חניאל קורן
  1. הפלה זה רצח של חפים מפשע. ה’ לא ישתוק ולא ינקה אותנו מעונש על הזוועה הזאת!