עימותים בין מוחים חרדים לרפורמים בכותל; נשים שוב הבריחו ספר תורה

פעילים רפורמים וקונסרבטיבים הגיעו הבוקר לתפילה מעורבת ברחבת הכותל בניגוד להנחיות היועץ המשפטי • מפגינים חרדים התעמתו עימם • מוקדם יותר הבריחו נשות הכותל ס"ת לעזרת הנשים
חיים טוויל
א' תמוז התשע"ו / 07.07.2016 10:42

פעילים רפורמים וקונסרבטיבים הגיעו הבוקר (חמישי) – ראש חודש תמוז – אל רחבת כותל המערבי כדי לקיים תפילה מעורבת של גברים ונשים והתעמתו עם מספר כעשרה מפגינים חרדים שהגיעו למחות כנגד התפילה המעורבת.

על פי דיווח בגל”צ, מוקדם יותר הגיעו למקום גם ‘נשות הכותל’, שהצליחו שוב להבריח ספר תורה אל רחבת הנשים, וקיימו שם את תפילתן, בניגוד לנהוג בכותל המערבי.

אתמול שיגר היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת, עו”ד ישראל פת, מכתב אל מנכ”ל התנועה הרפורמית גלעד קריב, ולמנכ”ל התנועה הקונסרבטיבית עו”ד יזהר הס, בו הוא מורה להם שלא לקיים את התפילה המעורבת המתוכננת על ידי הארגונים ברחבה העליונה של  הכותל המערבי.

פת זכה לגיבויו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

לדברי מנכ”ל התנועה הרפורמית, גלעד קריב, ביום ראשון הקרוב הם מתכוונים לעתור לבג”ץ נגד עמדת היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת שאסר עליהם לקיים את התפילה המעורבת בכותל.

“לצערי אנחנו נאלץ כבר ביום ראשון הקרוב לפנות לבג”ץ ואנחנו לא מתכוונים לוותר על זכותנו להביא לכאן מאות יהודים רפורמים וקונסרבטיבים להתכנסויות של שירה, לימוד תורה ותפילה אישית”, אמר קריב.

נועה סתת, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה, אמרה בתגובה להחלט היועץ המשפטי: “משמעות העמדה הזו היא שאין מקום ליהודים רפורמים וקונסרבטיביים להתפלל בכותל המערבי. זאת בניגוד לצדק הבסיסי ולהבטחתו המפורשת של ראש הממשלה – שכל יהודי יוכל להרגיש בבית במדינת ישראל ושלכל יהודי יהיה מקום ליד הכותל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות