חוק חדש מרגיז את הרוסים: אסור להורים להכות ילדיהם כדי להעניש

הפרלמנט הרוסי אישר חוק, עליו חתם הנשיא פוטין, המאפשר לגזור שנתיים מאסר על הורים שהרביצו לילדיהם כדי להענישם • הכנסיה הרוסית זועמת - ויותר מ-70 ארגונים חתמו על מכתב הקורא לנשיא פוטין להטיל וטו על החוק: "רבים רואים בהכאת ילדיהם פעולה חינוכית לגיטימית"
נתן פרל
ל' סיון התשע"ו / 06.07.2016 11:36

חוק  של הפרלמנט הרוסי, עליו חתם אתמול הנשיא ולדימיר פוטין, מאפשר לגזור שנתיים מאסר על הורים שהרביצו לילדיהם כדי להענישם, תוך “גרימת כאב פיזי, אך לא נזק בריאותי”  – מעורר ביקורת חריפה.

לפי דיווח ב’הארץ’, הכנסייה הרוסית יצאה למתקפה חריפה על החוק החדש, וטענה שהוא מהווה “מלחמה במשפחה הרוסית ובזכות ההורים לחנך את ילדיהם. מדובר ביוזמה מפלה, שאינה מתחשבת בערכי המשפחה המסורתיים וערכי המוסר של החברה הרוסית”.

באתר האינטרנט של הכנסייה נכתב עוד, כי “אין שום ספק שיש להגן על ילדים מפשעים, במיוחד כאשר מדובר באלימות נפשעת. אבל אין שום יסוד להשוות את השימוש המתון והחכם בעונשים פיזים מצד הורים שאוהבים את ילדיהם לפשעים. הניסיון להצר את זכויות היסוד של הורים הוא חלק מההתקפות נגד המשפחה בחברה המודרנית. אובדן הורים שיישלחו למאסר היא טראומה אמיתית לילדים, ובטח עמוקה יותר מפליק מתחת לגב”.

לפי הדיווח, הכנסייה אינה לבד במאבק הזה: בימים האחרונים, חתמו יותר מ-70 ארגונים על מכתב הקורא לנשיא פוטין להטיל וטו על החוק.

מומחים שונים לסוציולוגיה אמרו בראיונות שהעניקו לתקשורת בימים האחרונים, כי החברה הרוסית “עוד לא מוכנה לחקיקה כזו”, שכן “רבים רואים בהכאת ילדיהם פעולה חינוכית לגיטימית”.

מנגד, מחוקקים שתמכו בחוק מיהרו להרגיע ש”על סטירה אחת לילד אף הורה לא יישלח לכלא”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות