לפיד: “מה שבג”ץ יחליט על הגיוס מקובל; למדת גמרא? יש לך השכלה”

יו"ר יש עתיד: "מה שבג"צ יחליט בסוגיית השויון בנטל מקובל עלי" • על לימודי הליב"ה: "אם למדת גמרא ותורה אתה לא חסר השכלה. יש לך השכלה מסוג אחד. אבל אתה גם צריך ללמוד מתמטיקה ואנגלית כדי שתוכל לפרנס את ילדיך"
אליעזר היון
כ"ט סיון התשע"ו / 04.07.2016 21:43

“נושא השוויון בנטל לא יהיה על השולחן הלאומי, אם וכאשר אנחנו נקים את הממשלה הבאה”, כך הצהיר היום (שני) יו”ר ‘יש עתיד’ יאיר לפיד במהלך ‘צאט לייב’ שקיים עם גולשים. 

לפיד נשאל האם יסכים לשבת עם המפלגות החרדיות, חרף החשש כי האחרונות ‘ירסקו’ את חוק השוויון בנטל – והשיב: “אין לי שום בעיה לשבת עם כל אחד. זה לא לעבור על שום ערכים שלי. כל האגדות שאנחנו פסלנו מישהו. אני לא פוסל אף אחד, אני מאמין בהידברות בין כל חלקי החברה הישראלית”.

ביחס לשוויון בנטל – הוסיף לפיד: “השוויון בנטל, לא משנה במילא מתי זה יקרה, כבר לא יהיה על השולחן. בג”צ הרי יושב עכשיו – הבג”צ שלנו על השוויון בנטל. אני אומר מראש, מה שבג”צ יחליט: מקובל עלי”.

לפיד התייחס לנושאי לימודי הליב”ה והדגיש חשיבותם בעיניו: “אני חושב שהשוויון בנטל, ולימודי ליב”ה, מתמטיקה ואנגלית בכיתות הנמוכות, הן דבר חשוב מאין כמותו. לא נגד חרדים אלא בעד החברה הישראלית. אף אחד לא ישכנע אותי שללמוד מתמטיקה שבע כפול שבע זה 49 – זה לא נגד היהדות, זה בעד.

“אני חושב שאנחנו יכולים וצריכים לכתוב חוזה חדש. אני מסכים שמבחינה סגנונית נאמרו גם דברים שלא היו צריכים להיאמר על ידי שני הצדדים, אז בואו נדבר אחרת”.

גולש בשם שמחה, שהזדהה כחייל חרדי, התעניין לדעת מה היא תפיסת עולמו של לפיד ביחס למתקפה כנגד חיילי צה”ל החרדים.

“צריך להיאבק בתופעה המכוערת הזאת בלי למצמץ ובלי להסס. זו עבירה על החוק. אין דבר כזה שמישהו מוגן בפני החוק”, אמר לפיד. “חייל חרדי במדים שחוזר הביתה, אחרי שהגן על עם ישראל, צריך להרגיש בטוח וגאה. אם מישהו תוקף אותו, המדינה בזה צריכה לטפל בחומרה וללא היסוס ואנחנו נפעל כדי שזה יקרה”.

בהמשך ביקש לפיד להפתיע ולטעון כי לומדי גמרא אינם חסרי השכלה: “זה מפתיע שדווקא אני אומר את זה, אם למדת גמרא ותורה – אתה לא חסר השכלה. יש לך השכלה מסוג אחד. אבל אתה גם צריך ללמוד מתמטיקה ואנגלית, כדי שתהיה לך אפשרות לפרנס את עצמך ואת ילדיך ואחריך ילדיך יוכלו לפרנס את עצמם ואת ילדיהם.

“אני רוצה שאתה תגיע לא למשרות הנמוכות, אלא לקצה העליון של המשכורות, להיי טק הישראלי, למקומות שבהן מרווחים 20,000, 30,000, 40,000 שקל בחודש, כדי שתהיה מודל ודוגמא”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף לפיד הולך בכיון הנכון
    04/07/2016 23:07
    דוד
  1. לפיד יכול להצליח לשנות משהו וצריך לשנות
    רק אם ילך בדרך הזאת

  2. חכ זועבי
    04/07/2016 23:09
    שלמה נגר
  3. באף מדינה מתוקנת תהא אשר תהא לט היו מרשים גיס חמישי בצוך בית הנבחרים. חופש הביטוי זה טוב ויפה ולצערינו רק לצד אחד. כשמגיע לחכ ערבים או אנשי שמאח מדובר בחופד הביטוי. וכדמדובר באנשי ימין זה גזענות. בכל אופן דבריה ומעשיה הם חותרים כנגד המדינה ואין חסינות לחכ. החוק שווה בפני כולם. תורה אחת ומשפט אחד יהיה לכם לחכ לאנשי ימין ושמאל לנשיא ולכןלם.

  4. לפיד, השוויון בנטל ובג
    05/07/2016 11:10
    צ.קס
  5. אני מכבדת את לפיד על המלחמה שלו בעד “שוויון בנטל”, אני עוד יותר מכבדת אותו על האמירה ההחלטית, שהוא יכבד את פסיקת בג”ץ. אם לא נכבד את פסיקות בג”ץ המדינה תיכנס לתוהו ווהו ואנחנו ממש לא רוצים את זה.