הכירו את ה’בוט’: הצ’אט המקצועי שכבר הצליח לבטל 160 אלף דו”חות

צ'אט בוט הוא עוזר וירטואלי, המסוגל לנהל שיחה אנושית לכאורה עם המשתמש ולעזור לו במשימות שונות • בבריטניה פותח בוט כזה המסייע לאזרחים שקיבלו דו"חות, ובאמצעות סדרת שאלות חסך להם עד כה לא פחות מ-4 מיליון דולר
אליעזר היון
כ"ח סיון התשע"ו / 04.07.2016 19:31

אם אתם לא יודעים מה זה Chatbots  [צ’אט-בוט] כנראה שאתם עדיין לא פריקים אמיתיים של הרשת המקצועית המקוונת.

צ’אט בוט הוא עוזר וירטואלי המסוגל לנהל שיחה אנושית לכאורה עם המשתמש ולעזור לו במשימות שונות. הבוטים הפכו לנפוצים מאד, אך כעת מתברר כי אחד הבוטים האלו חסך לא פחות מ-4 מיליון דולר למשתמשיו.

מומחה הטכנולוגיה יניב אביטל מ-geektime, מספר כי משתמשים שקיבלו דו”ח תנועה יכלו לפנות אל הבוט, שהציג להם סדרת שאלות מנחות, כדי להבין את הסיטואציה שבה הם נמצאים וכך לנסות להוציא אותם מהצרה.

בין היתר שואל הבוט שאלות כמו ‘האם הרכב היה בבעלותך בזמן שקיבלת את הדוח’, ‘האם נהגת ברכב בזמן ביצוע העבירה’, ‘האם היו שלטי אזהרה ליד’ ו’האם הם השלטים היו מובנים’. בעזרת השאלות האלו מנסה הבוט, בדיוק כמו עורך דין תנועה טוב, למצוא פרצה או בעיה בדוח, שתאפשר לבטל אותו.

מאז שהושק הבוט בלונדון לפני פחות משנה הוא בחן כבר יותר מ-250 אלף דוחות שונים, כשמתוכם הוא הצליח לבטל כ-160 אלף, כלומר 65 אחוזי הצלחה. במונחים כספיים מדובר בחיסכון של יותר מ-4 מיליון דולר בקנסות. לא רע.

הבוט כאמור פועל ללא מגע יד אנושית, אך מי שפיתח אותו הוא בריטי כבן 19 בסך הכל בשם ג’ושוע בראודר. בעקבות ההצלחה הוסיף בראודר לבוט תמיכות במערכות נוספות כמו למשל תביעות פיצויים על טיסות ורכבות שהתעכבו וביטוחי הלוואות.

בראודר מפתח  בימים אלו 2 בוטים נוספים בעלי מטרות חברתיות: הראשון, בוט שיעזור לנשאי HIV להבין מהם הזכויות שלהם והכספים שמגיעים להם, והבוט השני נועד לעזור לפליטים לקבל מקלט מדיני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוט שמוט
    30/12/2018 23:11
    וידאל
  1. הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבל. תחטטו בסיפורים המופיעים באתר הידברות ותמצאו בו את התרופה הבדוקה והזולה והקלה ביותר לביטול דו”ח תנועה -הזמנה לבית משפט- בעוון אי ציות לרמזור אדום שקיבלתי הביתה . ובכן תקראו ותבינו איך אפשר לבטל דו”ח תנועה בקלות וביעילות ללא התערבות אדם. סיפור אמיתי שאפשר ללמוד ממנו הרבה. בהצלחה !!!