יש הפרדה עדתית בבי”ס חרדי בנווה יעקב? המנהלת והעירייה מכחישים

הורים לילדות שעולות לכיתה א' בבית הספר 'נווה בת שבע קליין' בשכונת נווה יעקב שבירושלים, טוענים להפרדה מכוונת בין ילדות אשכנזיות לספרדיות • אבל בהנהלה ובעירייה מכחישים
אריה ריבקינד
כ"ח סיון התשע"ו / 04.07.2016 15:38

אימהות לילדות העולות השנה לכיתה א’ שנרשמו לבית הספר ‘נווה בת שבע קליין’ בשכונת נווה יעקב שבירושלים, טוענות כי המוסד מפלה בין תלמידות ספרדיות לאשכנזיות.

לפי דיווח של העיתונאי ירון אברהם בחדשות 2, לאחרונה קיבלו 15 משפחות מכתב מבית הספר, ממנו עולה כי בנותיהן ילמדו ב’מבנה נפרד’ בסמוך לבית הספר, בו לומדות כ-130 תלמידות.

בבית הספר טענו כי הסיבה לבידול היא משום שהן מתגוררות בשכונת פסגת זאב – ולא בשכונת נווה יעקב.

ההסבר הרשמי להפרדה העלה את חשדן של הורי הבנות – ממוצא מזרחי.

לאחר בדיקה התברר, כך לפי ההורים, כי משפחות של שתיים מהתלמידות המתגוררות בפסגת זאב, התבקשו לשנות את כתובות המגורים שלהן לשכונת נווה יעקב, כדי שיוכלו להיכלל במסגרת הרגילה של בית הספר ולא במבנה הנפרד. שתי המשפחות הללו הן ממוצא אשכנזי.

אחת האימהות סיפרה לחדשות 2: “מנהלת בית הספר ידועה בכך שהיא חושבת שאסור לתלמידות אשכנזיות ומזרחיות ללמוד יחד. מעניין שלילדות המזרחיות מפסגת זאב לא אמרו להחליף כתובת. היא משתמשת בעניין המגורים, אבל ברור כשמש שההסבר הוא עדתי”.

מטעמה של המנהלת פנינה וולפסון נמסר לחדשות 2: “לא היה ולא נברא. יש מגעים שאולי אזור פסגת זאב יופרד השנה כי אין מקום לפתוח 6 כיתות. העניין במגעים עם העירייה ומשרד החינוך והחינוך העצמאי. זה בכלל לא על רקע עדתי. ייתכן שאת פסגת זאב יפרידו וזה בכלל לא קשור לעניינים עדתיים. אין שום הבדל בין אשכנזיות למזרחיות.

“הפרדה, אם תהיה השנה, תיעשה מפאת חוסר מקום ולא בגלל שיקולים עדתיים. אף משפחה אשכנזית לא התבקשה להעביר את מגוריה לנווה יעקב כדי שאפשרי יהיה להכניס את בתה לכיתה רגילה בבית הספר. אלו עלילות דברים. אנשים אוהבים לעשות מטעמים, אנחנו לא מפלים בין אשכנזים למזרחים. יש לנו יותר מחמישים אחוז מזרחים בבית הספר והם טובים ואהודים”.

תגובת עיריית ירושלים: “הדברים אינם נכונים. השיבוץ בשכונות נווה יעקב ופסגת זאב טרם הסתיים. לאור הרישום הגבוה לבית הספר, העירייה והנהלת בית הספר בוחנים את האפשרות לפתיחת כיתה א’ נוספת. העירייה והנהלת החינוך העצמאי מחויבים למניעת כל אפליה בשיבוץ תלמידות במגזר החרדי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות