איש העסקים נוחי דנקנר הורשע בפרשת הרצת המניות של אי.די.בי.

איש העסקים נוחי דנקנר, בעל השליטה לשעבר בקבוצת אי.די.בי. הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהרצת מניות אי.די.בי, עבירה על חוק הלבנת הון ופרסום פרט מטעה בתשקיף • יחד איתו הורשע דרור שטורם • השופט חאלד כבוב: "מסכת הראיות לא מותירה ספק סביר להרשעה" • העונש המקסימלי על העבירות הוא חמש שנות מאסר
חיים טוויל
כ"ח סיון התשע"ו / 04.07.2016 12:18

איש העסקים נוחי דנקנר, בעל השליטה לשעבר בקבוצת אי.די.בי, ומי שהיה עד לא מזמן איש העסקים החזק במשק, הורשע היום (שני) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהרצת מניות אי.די.בי.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, הרשיע את  דנקנר, מי שהיה ממקורביו של רבי יאשיהון פינטו, ויחד עמו את דרור שטרום וחברת IDB.

השופט כבוב אמר: “מסכת הראיות לא מותירה ספק סביר להרשעה”.

השופט כבוב ציין כי מדובר בתוכנית השפעה מגמתית שנרקמה בין דנקנר לשטרום. לדברי השופט, תוכנית זו יצרה רושם של פעילות ערה והתעניינות במניה, כך שכל פעולתם נועדה להשפיע על המניה, להבטיח את הצלחתה ולמקסם את המחיר שייקבע בה.

העונש המקסימלי על העבירות בהן הורשעו דנקנר ושטרום הוא חמש שנות מאסר.

הטיעונים לעונש לא צפויים להישמע היום.

בכתב האישום נגד דנקנר ושטרום נטען, כי לקראת מועד הנפקת מניות וכתבי האופציה של אי.די.בי לציבור, הסכימו דנקנר ושטרום, ששטרום יבצע רכישות בהיקפים גדולים של מניית אי.די.בי בבורסה, במטרה למנוע את ירידת שער מניית אי.די.בי ולהעלותו, להגדיל את מחזורי המסחר, ולהציג מצג של התעניינות במנייה מצד קונים משמעותיים.

השופט כאבוב קבע בהכרעת הדין: “דנקנר ביצע שיחת בקשת אשראי ואין חולק כי לאחר השיחה ניתן לשטרום אשראי גדול. הצדדים גם לא מכחישים כי ניתנה הלוואה של 8 מיליון שקלים לשטרום כמה ימים לאחר ההנפקה”.

בהמשך נימק השופט את הראיות שהובילו להרשעה: “ההנפקה היתה כרוכה בפניה ובקשה אישית של דנקנר, מהלך לא שגרתי, כי לא היה מורגל בפנייה אישית לכל חבריו להצלת הקונצרן”.

“כל הסתכלות אחרת על התזרים תחטא למציאות העסקית. ההחלטה לגייס את כל הסכום המוצע היא הנותנת ומעידה על הצורך. אני דוחה את טענת דנקנר שלא היה ממש צריך לגייס יותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות