גואטה טוען: האוצר מחזיק בתקציב המשפחתונים ומטיל דופי באחרים

חשיפת חרדים 10 • ח"כ יגאל גואטה תוקף את "נערי האוצר" שטענו כי השר דרעי העביר הכסף שיועד למשפחתונים למשרד הפריפריה • "שערוריה, הם מחזיקים את תקציב המשפחתונים ואת הציבור כבני ערובה, ומטילים דופי באחרים. הרצחת וגם ירשת?"
נחמן גור
כ"ח סיון התשע"ו / 04.07.2016 11:34

המחסור החמור במסגרות משפחתונים עבור ילדים לאימהות עובדות, עלה ביום שלישי שעבר לדיון דחוף בוועדת הכספים של הכנסת.

המחסור בולט במיוחד ברשויות החרדיות, שם יש מאות ילדים הנמצאים ברשימת המתנה להתקבל למשפחתון, אולם אין אפשרות לתת להם מענה משום שאין תקציב לפתיחת מסגרות חדשות. מצב זה יצר חסם לאימהות לצאת לעבודה משום שאין סידור הולם לילדיהם.

 

במהלך הדיון אמר נציג אגף תקציבים באוצר, מורן מזור, לחברי הכנסת: “בחמש השנים האחרונות הוצאו למעלה ממיליארד ש”ח להרחבת מערך מעונות היום, תקציב המשפחתונים. השנה הוקצו בתקציב המדינה לטובת הגדלת ההיצע 30 מילון שקלים. התקציב לא מומש כי עבר יחד עם השר דרעי למשרד הפריפריה, נגב-גליל יחד עם תקציבים נוספים”.

כפי שנחשף בחרדים 10, מי שהזדעקה מיד הייתה ח”כ אורלי לוי-אבקסיס: “תקציב שיועד לטובת עידוד נשים לצאת לעבודה ולמטרה של משפחתונים? עבר למשרד אחר? מה זה??? שר יוצא לוקח איתו כסף??? לאן הוא לקח אותו? באיזה צבע צבעו אותו? הוא לקח את הכסף מהמשפחתונים, למה זה הפך לקופה קטנה שנותנים לשר שעובר משרד??? יכול להיות שהילדים שלנו הם פיצוי! לפוליטיקאים? זה מטורף!!!” 

הבוקר (שני) יוצא ח”כ יגאל גואטה מש”ס להגן על אריה דרעי ותוקף את “נערי האוצר”.

“במענה לטענת חברתי ח”כ אורלי לוי אבקסיס בוועדת הכספים, שכביכול משרד הפריפריה לקח את הכסף של המשפחתונים ממשרד הכלכלה”, כותב גואטה בדף הפייסבוק שלו. “אחרי בדיקה מעמיקה של הדברים, ברצוני להאיר את עינייך ועיני הציבור, כי נערי האוצר הטעו אותך ואת כל חברי הכנסת שנכחו בוועדת הכספים”.

לדבריו, “העובדות הן כדלהלן: על פי החלטת הממשלה, המקור התקציבי לפריפריה החברתית לשנת 2016 הינו מהעודפים המחויבים של תקנה 04, שמקורם לא במשפחתונים ולא במשרד הכלכלה, אלא דווקא במשרד לשירותי דת. כן חברים, הדתיים הם שנתנו את הכסף לפיתוח הפריפריה, נכון מאוד!!!”.

גואטה עובר למתקפה על אנשי משרדו של משה כחלון: “זה שנערי האוצר מחזיקים את תקציב המשפחתונים ואת הציבור כבני ערובה, ומטילים דופי באחרים, בניגוד מוחלט להחלטת הממשלה כדרכם בקודש, לזה בדיוק קוראים שערורייה. הרצחת וגם ירשת?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות