ציפי לבני זומנה לתשאול ביחידה ל’פשעי מלחמה’ בבולשת הבריטית

שרת החוץ לשעבר זומנה לתשאול בסקוטלנד יארד: חשד שביצעה ''פשעי מלחמה'' במהלך מבצע 'עופרת יצוקה' • רק לאחר מגעים דיפלומטיים בהולים בין לונדון לירושלים היא קיבלה חסינות
נחמן גור
כ"ז סיון התשע"ו / 03.07.2016 14:47

שרת החוץ לשעבר, ח”כ ציפי לבני, שהגיעה לכנס ‘הארץ’ בלונדון, קיבלה ביום חמישי האחרון זימון חסר תקדים לתשאול במשטרת בריטניה, בחשד למעורבות בביצוע ”פשעי מלחמה” במהלך מבצע ‘עופרת יצוקה’ ברצועת עזה.

על פי הדיווח של ברק רביד ב’הארץ’, רק בתום מגעים דיפלומטיים בהולים בין ישראל לבריטניה, קיבלה לבני חסינות שאפשרה לה לא להתייצב לתשאול.

התקרית החלה כשהסקוטלנד יארד – יחידת פשעי המלחמה של הבולשת הבריטית, שיגרה מכתב חריג לשגרירות ישראל בלונדון, בו נאמר כי משטרת בריטניה מודעת לכך שלבני צפויה להגיע במהלך סוף השבוע ללונדון, ולכן היא מתבקשת לסור לתחנת המשטרה.

במשטרה הבריטית רצו לבדוק את מעורבותה של לבני בביצוע ”פשעי מלחמה” כשרת החוץ וחברת הקבינט המדיני-ביטחוני במהלך מבצע ‘עופרת יצוקה’ בשנת 2008.

הזימון התבצע לאחר שארגונים פרו פלסטיניים הגישו בשנים האחרונות שורה של תלונות נגד בכירים ישראלים שהיו מעורבים במבצע בעזה, והמשטרה ביקשה לקבל מלבני מידע והבהרות לגבי החשדות נגדה.

רק לאחר מגעים בהולים בין שגרירות ישראל בבריטניה ומשרד החוץ הבריטי לבין משרד המשפטים ומשרד החוץ בירושלים, הצליחו להוביל להסכמה לפיה לבני תיפגש עם השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, וכך ביקורה בלונדון יקבל מעמד של “משימה דיפלומטית מיוחדת”, מה שיעניק לה באופן אוטומטי חסינות ממעצר ומהעמדה לדין.

בעקבות הפרסומים על זימונה לתשאול של ח”כ ציפי לבני, שלח  ח”כ יצחק הרצוג מכתב בהול לשר החוץ הבריטי, בדרישה לשנות את החוק המאפשר מעצר ותשאול של מנהיגים ישראלים, בו כתב: “פעולות מסוג זה מעמידות באור מגוחך את הקריאות של הממשל הבריטי למאבק בטרור האיסלאמי הקיצוני והן נותנות רוח גבית לרוצחי ילדים, המפרשים פעולות מסוג זה כלגיטימציה למעשיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבריטים מחפשים
    03/07/2016 15:59
    כחלון
  1. את אבא שלה אילו אבא שלה היה חי הוא היה מת מבושה איזה דבילית גדלה הילדה