השר ליברמן הוציא הודעה לעיתונות בשבת: “נבנה 42 יח”ד בקרית ארבע”

שר הביטחון ביקר בשבת במקום הפיגוע בו נרצח מיכאל מרק הי"ד ולשכתו מיהרה לפרסם הודעה לתקשורת תוך חילול שבת • ליברמן: "ננקטו צעדים קשים שלא ננקטו כבר הרבה זמן על-מנת להרתיע ולמנוע פיגועים נוספים" • "כרגע המשימה העיקרית היא לתפוס את החוליה שביצעה את הפיגוע"
אליעזר היון
כ"ז סיון התשע"ו / 02.07.2016 21:31

האם הביקור וההודעה נדרשו להיות דווקא בשבת? שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר היום (שבת) במקום פיגוע הירי בו נרצח מיכאל מרק הי”ד. מלבד הביקור הרשמי שכלל מן הסתם חילולי שבת, בחר משרד הביטחון להוציא הודעה על האירוע בשבת עצמה.

“האם הביקור, או אפילו ההודעה לעיתונות, לא יכלו להמתין עד למוצאי השבת?” תהו אזרחים דתיים ושומרי מסורת רבים.

יחד עם השר ביקרו במקום סגן הרמטכ״ל אלוף יאיר גולן, מפקד פיקוד מרכז, אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת איו״ש, תא״ל ליאור כרמלי ומח״ט יהודה, אל״מ יריב בן-עזרא.

לאחר מכן קיים עימם השר ליברמן הערכת מצב בחטמ״ר יהודה.

השר ליברמן הדגיש כי “כרגע המשימה העיקרית היא לתפוס את החוליה שביצעה את הפיגוע אתמול”.

הוא הוסיף, כי “ביומיים האחרונים ננקטו צעדים קשים שלא ננקטו כבר זמן רב על-מנת להרתיע ולמנוע פיגועים נוספים, כשחלק מהצעדים הם צעדים צבאיים הכוללים כתר על 700 אלף איש באזור חברון, גלי מעצרים, הריסת בתי המחבלים והכנה להריסת בנייה בלתי חוקית ביו״ש”.

לפי ההודעה, חלק מצעדים המנהליים כוללים “שלילת היתרי עבודה של כל הכפר בבני נעים וצעדים מדיניים הכוללים קיזוז הכספים שמעבירה הרשות הפלשתינית לאסירים ולמשפחות המחבלים מהכספים שמעבירה לה ישראל”.

“בנוסף אישור הבנייה של 42 יחידות דיור בקרית ארבע יהווה מסר חשוב שכל פיגוע רק יחזק את ההתיישבות היהודית ביו״ש. כל אלו הם חלק משורת פעולות שננקטות, כגון אי-החזרת גופות מחבלים ופעולות נוספות שינקטו למלחמה בלתי-מתפשרת בטרור”, אומר השר ליברמן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות