היהלום המלוטש הגדול בעולם לא הצליח להימכר כי היה יקר מידי

היהלום הגדול בעולם שוקל 1,109 קראט והוא התגלה בסתיו האחרון במכרה לוקרה בבוצואנה בסותביס דרשו עבורו 86 מיליון דולר אך המקסימום שהוצא עבורו היה 'רק' 67 מילון דולר והוא לא נמכר
אליעזר היון
כ"ד סיון התשע"ו / 30.06.2016 18:37

אתרי כלכלה מסביב לעולם עסקו ביממה האחרונה בשאלה אחת: בכמה ימכר היהלום הלא מלוטש הגדול בעולם? אבל היום התברר: איש לא מוכן לשלם את המחיר שנדרש עליו.

על פי הדיווח באתר הכלכלי ‘דה-מרקר’, היהלום, בצורת כדור טניס – הינו יהלום לבן במשקל 1,109 קראט שהתגלה בסתיו האחרון במכרה לוקרה בבוצואנה – והוא הועמד היום (חמישי) למכירה פומבית בבית המכירות סותבי’ס בלונדון.

אלא שכאמור המחיר עליו היה קצת יותר מידי יקר.

היהלום, המכונה לסדי לה רונה (“האור שלנו” בשפה המדוברת בבוצואנה), היה מיועד להימכר ב-86 מיליון דולר, לפי הערכות שהתבססו על מכירה של יהלום אחר במאי. רק שההצעה הגבוהה ביותר של 61 מיליון דולר שהוגשה במכירה בסותבי’ס אתמול היתה נמוכה מדי –  והיהלום לא נמכר.

יצויין כי יהלומים יקרים כאלה מוצעים בדרך כלל למספר מצומצם של סוחרים מתוחכמים בתעשיית היהלומים, אשר בוחנים את האבן במשך כמה שבועות. אחרי שהם מעריכים כמה היא שווה, הם מגישים הצעה לחברת הכריה. המכירה בסותבי’ס שוברת את המסורת אשר מאפשרת לעשירים לבצע את הרכישה של היהלום באופן אנונימי.

ב’דה מרקר’ דווח עוד כי במאי נמכר אופנהיימר בלו, יהלום 14.62 קראט שהיה אהוב במיוחד על מיליונר היהלומים פיליפ אופנהיימר – שמשפחתו היתה בעבר הבעלים של חברת כריית היהלומים דה בירס – במחיר שיא של 57.5 מיליון דולר במכירה. יום קודם לכן, יהלום ורוד 15.38 קראט נמכר בסכום שיא של 31.6 מיליון דולר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות