אורלי לוי זעקה: “לאן דרעי לקח את הכסף של המשפחתונים? זה מטורף”

אימהות, רבות מהן חרדיות, אינן יכולות לצאת לעבוד כי אין משפחתונים • למרות שהוקצו להרחבת המעונות 30 מיליון שקל, התקציב נעלם • לאן? האוצר: "הכסף עבר יחד עם דרעי למשרדו החדש" • אורלי לוי: "מה זה, שר יוצא לוקח איתו כסף? הילדים שלנו הם פיצוי לפוליטיקאים? זה הפך לקופה קטנה שנותנים לשר שעובר משרד? - זו כותרת! זה מטורף!"
כ"ד סיון התשע"ו / 30.06.2016 02:30

חשיפת חרדים 10 •  המחסור החמור במסגרות משפחתונים עבור ילדים לאימהות עובדות, שמפר את שלוותן של משפחות רבות, עלה ביום שלישי השבוע לדיון דחוף בוועדת הכספים של הכנסת.

המחסור בולט במיוחד ברשויות החרדיות, שם יש מאות ילדים הנמצאים ברשימת המתנה להתקבל למשפחתון, אולם אין אפשרות לתת להם מענה משום שאין תקציב לפתיחת מסגרות חדשות. מצב זה יצר חסם לאימהות לצאת לעבודה משום שאין סידור הולם לילדיהם.

יוזם הדיון, ח”כ יעקב אשר, הציג בפני הוועדה את הפניות שהגיעו ללשכתו מכל רחבי הארץ, ואת ממצאי בדיקתו כי משרד האוצר לא עדכן במשך כחמש שנים את תקציב המשפחתונים, מה שיצר חוסר תקציבי של 30 מיליון שקלים – או בנתוני מסגרות משפחתונים בכ-450 מסגרות.

ח”כ אשר קבל בפני הוועדה על המציאות העגומה בה הממשלה מצד אחד מדברת על חשיבות שילובם של נשים במעגל העבודה, אולם בפועל הממשלה אינה מתקצבת מספיק את נושא המשפחתונים – כך שאם המעוניינת לצאת לעבודה אין לה היכן להשאיר את ילדיה.

 “חמש שנים לא מתווסף משפחתון אחד!” זעק גפני.

אלא שאז שלף  נציג אגף תקציבים באוצר, מורן מזור, את הקלף הסודי: “בחמש השנים האחרונות הוצאו למעלה ממיליארד ש”ח להרחבת מערך מעונות היום, תקציב המשפחתונים. השנה הוקצו בתקציב המדינה לטובת הגדלת ההיצע 30 מילון שקלים. התקציב לא מומש כי עבר יחד עם השר דרעי למשרד הפריפריה, נגב-גליל יחד עם תקציבים נוספים”.

 ח”כ יעקב אשר מחליף מבטים עם יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני. נראה כי השניים מזועזעים.

אבל מי שמעיזה להרים קול היא ח”כ אורלי לוי-אבקסיס. היא מנסה להבין. “תקציב שיועד לטובת עידוד נשים לצאת לעבודה ולמטרה של משפחתונים? עבר למשרד אחר?”

גפני מתעניין: “איזה תקציבים נוספים הועברו?”

נציג האוצר מסביר: “ביחד עם השר דרעי…”

גפני: “חוץ מהשר דרעי, זה הבנו, לא עבר לעוד מקומות? הוא נהיה שר רק בחודשים האחרונים…”

נציג האוצר: “התקציב עבר יחד איתו”.

גפני: “חמש שנים לא עלה התקציב אפילו בשקל. אני לא נכנס למלכודת הזו”, הוא אומר, ומסרב לתקוף את ש”ס, שהעבירה את תקציב המשפחתונים לטובת הנגב ובגליל, או שמא קייטנות הקיץ אותן מכרו ל’שקופים’ כהישג.

אבל אורלי לוי-אבקסיס מסרבת להירגע: “מה זה??? שר יוצא לוקח איתו כסף???”

גפני: “נו מחר תהיה כותרת, אריה דרעי… זה מה שהוא רוצה..”

אורלי לוי-אבקסיס: “מה זה משנה? זה משפחתונים! לאן הוא לקח אותו? באיזה צבע צבעו אותו? הוא לקח את הכסף מהמשפחתונים, למה זה הפך לקופה קטנה שנותנים לשר שעובר משרד??? יכול להיות שהילדים שלנו הם פיצוי! לפוליטיקאים? זה מטורף!!! ואתה מקבל את זה בשלוות נפש…

“כולם מנסים לצאת פוליטיקל קורקט, תסלחו לי! השיקולים הפוליטיים שלכם לא מעניינים אותי, אותי מעניין הילדים האלו, הם שבויים. תגידו, מה אתם מפחדים מכתבות? זו צריכה להיות כותרת!!!…למה זה אתי??? מי שמר על הילדים האלו?… נלקח באישון לילה…על האמת מכים!

גפני מתלחשש עם אורלי לוי…

“אומר ח”כ יעקב אשר, חסרים 30 מיליון שקלים לפתיחת שנת הלימודים. אתם באוצר יודעים להביא את הכסף הזה?”

אורלי, מצחקקת לגפני: “זה השלושים שנלקחו…”

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, סיכם את הדיון:  “על-מנת להבטיח שעם פתיחת שנת הלימודים תשע”ז, אימהות יוכלו לצאת לעבוד,  לכן לא מספיק להמתין אפילו לתקצוב מוגדל בתקציב הבא שיאושר רק בנובמבר – דצמבר 2016. נדרשת תוספת תקציב מיידית של 30 מיליון שקל.

“לכן אני קורא למשרד הכלכלה להקצות מתקציבו 10 מיליון שקל כבר עכשיו, וכן לאוצר לתת תקציב תוספתי של 20 מיליון שקל”. גפני דרש מהמשרדים תשובה בתוך שבוע ימים לגבי תוספת התקצוב הנדרשת.

חרדים 10 פנה אל ברק  ברק סרי, דוברו של השר אריה דרעי.

• בדיון בוועדת הכספים נחשף שכאשר ש”ס עזבה את משרד הכלכלה, היא לקחה איתה למשרד הנגב והגליל 30 מיליון ש”ח שהיו מיועדים למשפחתונים. כך טען נציג האוצר. כלומר, תקציב הקייטנות בקיץ הוא, בעצם, העברה ממשפחתונים שיש בהם מצוקה?

דובר השר: “לא היה ולא נברא. בהחלטת הממשלה נקבע כי תוקם ועדה שתחליט מי יהיה אחראי על נושא מעונות היום, משרד החינוך או משרד הכלכלה. כל נושא 30 מיליון השקלים לא מוכר. תקציב סבסוד הקייטנות ניתן אך ורק מתקציב המשרד לקידום הפריפריה הנגב”.

האם שיקר נציג האוצר, כפי שטוען דוברו של דרעי, כשסיפר בפני הוועדה על 30 מיליון שעשו את דרכם ממשרד הכלכלה היישר אל משרד הנגב הגליל והפריפריה?

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איזה איש רע
    30/06/2016 09:13
    תלמיד מרן
  1. הכל נזקף לזכותו של מי שמינה אותו

  2. מה עם 70 המיליון (!!!) של כספי המקוואות שנעלמו?
    01/07/2016 12:44
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. למה על זה לא צועקים??

  4. דרעי נשאר דרעי
    08/07/2016 10:31
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. שס קמה כדי לספק פרנסה למקורבים תוך כדי השארת מצביעיהם עניים ותחת שליטה