עמירה הס מ’הארץ’ תוקפת את אבו מאזן על עלילת הדם: עושה בושות

עיתונאית 'הארץ' מותחת ביקורת על יו"ר הרשות הפלסטינית בעקבות עלילת הדם שהפיץ בנאום שנשא בריסל, לפיה רבנים הורו להרעיל את המים של הערבים ביהודה ושומרון • "מעט היגיון מספיק כדי להבין שה'ידיעה' מפוקפקת. ישראלים ופלסטינים שותים מאותו אקוויפר"
יוני גרין
כ"ג סיון התשע"ו / 29.06.2016 10:46

תחת הכותרת ‘אבו מאזן הרעיל את הבאר’ יוצאת הבוקר (רביעי) עיתונאית ‘הארץ’ עמירה הס במתקפה על יו”ר הרשות הפלסטינית, בעקבות הנאום שנשא בשבוע שעבר באיחוד האירופי, בו העליל עלילת דם לפיה רבנים הורו לממשלה להרעיל את המים של הערבים.

“מחמוד עבאס שוב עשה בושות”, כותבת הס. ”בנאומו בפרלמנט האירופי הוא חזר על ההבלים ב’ידיעה’ שהופיעה בתקשורת פלסטינית כמה ימים קודם לכן, לפיה יו”ר ‘מועצת ההתנחלויות’ הורה על הרעלת מי השתייה והבארות של הפלסטינים בגדה המערבית.

”בפי הנשיא הפלסטיני זה שונה ל’רק לפני שבוע, כמה רבנים בישראל דרשו שממשלתם תרעיל את המים כדי להרוג פלסטינים’. יום לאחר מכן הוא התנער, באמצעות לשכתו, מדבריו”.

לדבריה, זה כבר היה מאוחר. “הנזק כבר נגרם: עבאס הואשם בהפצת עלילת דם אנטישמית – האשמה שחוקה וצפויה שמפספסת את התופעות החמורות האמיתיות שמאפיינות את מעגל ההנהגה הפלסטיני העליון: חוסר קשר וקשב אמיתי למציאות היומיומית של העם”.

לדבריה, אם אבו מאזן היה קשוב למציאות, הוא היה מדבר בבריסל על מים, בעיה בוערת לפלסטינים במיוחד בחודשי הקיץ, כאילוסטרציה לאבסורד שלתוכו נקלעו הפלסטינים.

”נכון, לא חסרים רבנים שאמרו דברים איומים על ערבים או גויים בכלל. כמו כן, במסגרת ההתנכלויות של אזרחים יהודים ישראלים לכפרים פלסטיניים בגדה המערבית — גם נתקלנו בעבר בשיטה של השלכת פגרים לבורות מים (אם לאיסוף מי גשמים, בכפר חרובה שבדרום הר חברון, ואם לבור לניקוז מי מעיין, במאדמא, מדרום לשכם).

”אבל מעט היגיון מספיק כדי להבין שה’ידיעה’ מפוקפקת. ישראלים ופלסטינים שותים מאותו אקוויפר. ‘להרעיל את המים’ זה לפגוע בכולם. גם מעט עירנות היסטורית היתה מספיקה פה, כדי להדליק אצל עבאס נורות אזהרה מפני הצירוף מים, הרעלה, יהודים”.

הס תקפה את יו”ר הרשות הפלסטינית: ”ככה זה, כשמתרגלים לתפקיד של שליט יחיד שעל פיו יישק דבר, שמפר החלטות של ההנהגה הקולקטיבית (והבלתי נבחרת), שדוחה שוב ושוב בחירות בפתח ובאש”ף, שנהנה משיתוק הפרלמנט ושאינו מאפשר תהליך דמוקרטי לבחירת יורש או יורשים, כדי לנסות לחסוך מעמו ואקום פוליטי מסוכן עם לכתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות