האבא בכה בהלוויה של אסתי ע”ה: “אני בטוח שאת הולכת ישר לגן עדן”

מאות בני משפחה ומכרים הגיעו ללוות למנוחות את אסתי וינשטיין ע"ה, שגופתה נמצאה ביום ראשון באשדוד • בתה החרדית רחלי יוסקוביץ ספדה בשם המשפחה: "כעת תוכלי להביט מלמעלה, ותקבלי את סליחתנו" • הבת תמי והסבתא נפלו זו בזרועות זו ובכו • האבא ספד: "בשבילי נשארת אסתי כמו שכולנו הכרנו אותך" - ואמר קדיש בבכי
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 19:14

מאות בני משפחה, מכרים וידידים של אסתי וינשטיין ע”ה – בהם גם מבני משפחתה החרדית – השתתפו אחר הצהרים (שלישי) בהלוויתה שנערכה בבית העלמין ירקון.

חלקה הראשון של הלוויה נערך בהשתתפות קהל רב, בהם בתה, תמי מונטג, שנטשה אף היא את הדת והייתה בקשר עם האם.

חנוך, אחיה של אסתי, ובתה תמי נשאו דברים.

הבת תמי מיררה בבכי והתקשתה להיפרד מאמה. “אני כל כך אוהבת אותך, היית הכל בשבילי, חברה, אמא, דמות להערצה. תמיד את מדהימה ומיוחדת. אני לא מצליחה לדבר. אבוא אלייך אחרי זה להגיד את כל מה שיש לי לומר. תמיד עזרת לכולם, תמיד היית מחייכת”.

לקראת השעה 18:00,ולאחר שהושמע שיר,  התייצבו ליד המיטה גם  בני המשפחה החרדית שהגיעה ללוותה – האב, הבנים, וקרובי משפחה.

במהלך הלוויה ניגשה הבת תמי אל הסבתא, יהודית אירנשטיין, והשתיים נפלו זו בזרועות זו ובכו.

אביה של אסתי, ספד לה בהלוויה: “קשה לי מאוד לדבר עלייך. בשבילי נשארת אסתי כמו שכולנו הכרנו אותך. זוכר איך חינכת את בנותייך לאהבת ה’ ואהבת הדרך. ההתמסרות שלך אלינו הייתה ללא גבול. האהבה ביננו הייתה מלאה, אהבנו אותך ועדיין אוהבים אותך, בכל זמן ובכל צורה. לא כולם הכירו אותך ואת מה שהיה בך. היית קיר תומך להרבה אנשים, ואיש לא ישכח את אסתי. היית שושנה. תמיד קראת להורים לשבתות ולחגים, תמיד היית יד ימיננו”.

האב המשיך בבכי: “התייסרנו בשבע השנים על כאבך והתפללנו שיבואו ימים טובים, לצערנו הימים האלה לא הגיעו. עד לרגע האחרון הייתי בטוח שתחזרי ונשמע את הבשורה הטובה, עד ששמעתי שנגזרה הגזרה הרעה.

“בביקור האחרון אצלנו בבית לפני כמה שבועות, לא ראינו שום דאגה בך. אם היינו מרגישים, ודאי שהיינו עוזרים ודואגים. משמיים רצו אחרת. לא אשכח שתמיד כשביקרת אצלנו בשנים האחרונות היית לבושה בצניעות, כדי להנעים לנו את שהותך. אני בטוח שאת הולכת ישר לגן עדן. גם בזמנים הכי קשים, תמיד אהבת אותנו”.

בתה הבכורה של אסתי, רחלי יוסקוביץ,  התייחסה בהספד שנשאה בשם המשפחה לנתק ששרר בין האם לשש מהבנות: “נזכור ולא נשכך שגדלתי אותנו בחום ואהבה, נזכור שתמיד רצית בטובתנו, נזכור שגידלת שבע בנות, נזכור שאת חלקנו זכית לחתן. התחננו שלא תעזבי. לילות ארוכים של געגועים ושאלות מדוע עזבת.

“אימא, נזכור ולא נשכח שאלוקים נתן ואלוקים לקח. נזכור שכעת טוב לך. בטוחה שעכשיו את רואה את התמונה השלמה. כעת תוכלי להביט מלמעלה, ותקבלי את סליחתנו”.

האב אמר קדיש בבכי – ואחר כך נטמנה אסתי בקבורה יהודית.

בהלוויה השתתף גם רבי דניאל אלתר, בנו של האדמו”ר בעל ה’פני מנחם’ מגור זצ”ל.

צילום: Avi Dishi/FLASH90

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    החמימות של הפני מנחם ז
    28/06/2016 20:20
    לייב
  1. מי יתן ןתחודש הממלכה וישובו מלכים לגבולם

  2. רוצחות
    29/06/2016 01:05
    רותי
  3. משפחה רעה ונקמנית. . לא מובן שהן מתלוננות שהיא נטשה כשהיא זו שרדפה אחריהן ורצתה אותן .הן התחנכו בבית יעקב . זו לא התנהגות . היא באמת שברה את כל הכלים אבל אם הן לא היו מתביישות בה היה קל להם וגם לה. הצמצום ככ גדול שיצא מזה אסון נוראי שירדוף אותן וישב על מצפונן .

  4. יהי זכרה ברוך
    29/06/2016 16:57
    אמונה
  5. כאב הלבבבבב מתרסק…. בגלל קרע בתוך העם שלנו נשמה הלכה לעולמה

  6. מה הם מספרים סיפורים שהיא באה לבקר אותם?
    30/06/2016 00:55
    שרה
  7. אם הם ניתקו איתה את הקשר איך ביקרה?
    ואם ביקרה והם לא ניתקו איתה את הקשר למה התאבדה?

    • תמיהה   30/06/2016 09:29

      כשאמא עוזבת ילדים אי אפשר להאשים אותם!!

  8. מי אנחנו שנשפוט אנחנו מושפעים מהתקשורת אנחנו לא שם ולא נהיה שם
    30/06/2016 10:12
    אור
  9. ולא נוכל אף פעם לדעת את האמת ולמה לנו לשפוט לא את הנפטרת שעזבה את הדרך והתרחקה ולא את הילדים שכניראה כעסו כי אמא שלהם עזבה ושינתה את חייהם וביננו גם “בעולם הפתוח” ילדים כועסים על הורים שמתגרשים