הרבי מסאטמר לקראת הקיץ: “לא להשתמש בווטסאפ המלא בכפירה”

אחרי הטרגדיות שפקדו את הקהילה: אלפי חסידי סאטמר התכנסו בוילאמסבורג לעצרת תפילה ויום תשובה • הרבי מסאטמר פנה לנופשים בהרי הקטסקיל'ס: "לא חייבים לנפוש עם כל התאוות שאמריקה החומרנית נותנת"
יוסף גרינבוים • צילום: יוסי גולדברגר
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 17:51

אלפי חסידי סאטמר התאספו ביום ראשון בבית המדרש הגדול סאטמר בווילאמסבורג, לעצרת תפילה ויום תשובה, לאור הטרגדיות הגדולות שפקדו את הקהילה בחודשים האחרונים, בפרט אחרי פטירתו הטראגית של ראש הקהל, הנגיד רבי יצחק רוזנברג ז”ל – טרגדיה שגרמה לזעזוע גדול בקהילה.

העצרת נפתחה בתפילת מנחה, כאשר כל החסידים אמרו יחד את ספר תהילים. מיד לאחר מכן פתח הנואם הראשון הרה”ג רבי מאיר צוויבל, ר”מ בישיבת סאטמר, בדברי מוסר וקרא לכל אחד מהציבור לחשוב מה יש לו לתקן ו”על מה עשה ה’ ככה”.

אחריו נאם האדמו”ר מקוסוב.

מיד לאחר מכן נשא האדמו”ר מסאטמר את המשא המרכזי, במהלכו עורר את הציבור בדברי הדרכה לקראת ימות הקיץ, אז נוסעים בני הקהילה לחופשה בבהרי הקטסקיל’ס.

האדמו”ר ביקש, בין היתר, מהחסידים: “לא חייבים לנפוש עם כל התאוות שאמריקה החומרנית נותנת”.

האדמו”ר גם ביקש “להקפיד על כשרות המאכלים בנופש ולא להקל בזה”. הוא הזכיר את “החוב ללמוד תורה בכל יום בלי יוצא מן הכלל”, ועל ה”איסור חמור להשתמש בכלים טכנלוגיים למטרות פנאי ובילוי”.

הרבי עורר במיוחד נגד שימוש בקבוצות וואטס-אפ “המלאות בכפירה, שפיכות דמים וגילוי עריות”. האדמו”ר התייחס גם לעניני צניעות של הנשים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות