מה הציע פרופ’ חצרוני לחרדי שרצה להתרים אותו לטובת ילד אוטיסט?

אליעזר היון
|
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 17:15
הפרופ’ והתופעה קיבל שיחת טלפון מפתיעה מבחור חרדי, שביקש לגייס אותו לטובת תרומה לילד אוטיסט בן 6 • אלא שהפרופסור המוזר סירב להעניק כסף, אך במקום זה נתן כמה עצות יקרות ערך כמו שרק הוא יודע

אמיר חצרוני, הפרופסור והתופעה, מאתגר מעת לעת את כללי האתיקה והטקט האנושיים, כאשר בכל פעם הוא מצליח להפתיע ולהעניק פרשנות חדשה למושג ‘עוף מוזר’.

בפעם האחרונה שוחח הפרופ’ עם בחור חרדי, שביקש ממנו לסייע לו בתרומה עבור ילד אוטיסט.

חצרוני תיאר בדף הפייסבוק שלו את השיחה במילים ההזויות הבאות:

“אני מזמין אתכם להתפנק בשיחת טלפון מרגשת במיוחד שקיימתי עם אקטיביסט חברתי אשכנזי, שומר תורה ומצוות, אשר ניסה לרתום אותי לסייע ל’ילדים עם פגם’ – כדבריו.

“שיחה זו מלמדת כאלף עדים שהתדמית של מי שליבו קר כקרח הודבקה לי בטעות. לא רק שהקשבתי לאקטיביסט בנפש חפצה – אלא גם הצעתי דרכים לסייע לילדים אוטיסטים שאפילו הוא לא חשב עליהן”.

ומה הציע לו חצרוני?

קשה להאמין אבל זו היתה התשובה:

“אני מציע שתשלח את הילד לפנימיה של חיל חימוש… יצא ממנו אפסנאי, אפסנאי לא צריך לדבר הוא רק צריך לכתוב את המק”ט… גם ישלמו לו את המחיה את האוכל…”

אבל מדובר בילד 6?

“אני מציע שנעשה כמו באריתריאה נגייס אותו בגיל מוקדם לכל החיים קריירה מגיל צעיר, זה אוטיסט, הרבה דברים טובים לא יצאו ממנו”.

• אריתריאה זו לא דוגמא טובה!

“בעיני זו דוגמא פנטסטית באיך לטפל בילדים עם אוטיזם, אם היינו מטפלים בילדים אוטיסטים כמו באריתריאה היתה לנו מדינה לתפארת”.

בהמשך תהה חצרוני האם בן שיחו יודע עם מי הוא מדבר: “נראה לך שאני האיש שיתרום כסף לילדים אוטיסטיים… מדובר בפגם בייצור, זה באמת מאד מצער אבל לא אתרום להם כסף”.

להקלטת השיחה בין השנים צירף הפרופסור תמונות שלו עליהם כתב: “כדי להגביר את ההנאה מהשיחה – הוספתי מצגת מרשימה של תמונות יפות תואר שלי”.