מה הציע פרופ’ חצרוני לחרדי שרצה להתרים אותו לטובת ילד אוטיסט?

הפרופ' והתופעה קיבל שיחת טלפון מפתיעה מבחור חרדי, שביקש לגייס אותו לטובת תרומה לילד אוטיסט בן 6 • אלא שהפרופסור המוזר סירב להעניק כסף, אך במקום זה נתן כמה עצות יקרות ערך כמו שרק הוא יודע
אליעזר היון
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 17:15

אמיר חצרוני, הפרופסור והתופעה, מאתגר מעת לעת את כללי האתיקה והטקט האנושיים, כאשר בכל פעם הוא מצליח להפתיע ולהעניק פרשנות חדשה למושג ‘עוף מוזר’.

בפעם האחרונה שוחח הפרופ’ עם בחור חרדי, שביקש ממנו לסייע לו בתרומה עבור ילד אוטיסט.

חצרוני תיאר בדף הפייסבוק שלו את השיחה במילים ההזויות הבאות:

“אני מזמין אתכם להתפנק בשיחת טלפון מרגשת במיוחד שקיימתי עם אקטיביסט חברתי אשכנזי, שומר תורה ומצוות, אשר ניסה לרתום אותי לסייע ל’ילדים עם פגם’ – כדבריו.

“שיחה זו מלמדת כאלף עדים שהתדמית של מי שליבו קר כקרח הודבקה לי בטעות. לא רק שהקשבתי לאקטיביסט בנפש חפצה – אלא גם הצעתי דרכים לסייע לילדים אוטיסטים שאפילו הוא לא חשב עליהן”.

ומה הציע לו חצרוני?

קשה להאמין אבל זו היתה התשובה:

“אני מציע שתשלח את הילד לפנימיה של חיל חימוש… יצא ממנו אפסנאי, אפסנאי לא צריך לדבר הוא רק צריך לכתוב את המק”ט… גם ישלמו לו את המחיה את האוכל…”

אבל מדובר בילד 6?

“אני מציע שנעשה כמו באריתריאה נגייס אותו בגיל מוקדם לכל החיים קריירה מגיל צעיר, זה אוטיסט, הרבה דברים טובים לא יצאו ממנו”.

• אריתריאה זו לא דוגמא טובה!

“בעיני זו דוגמא פנטסטית באיך לטפל בילדים עם אוטיזם, אם היינו מטפלים בילדים אוטיסטים כמו באריתריאה היתה לנו מדינה לתפארת”.

בהמשך תהה חצרוני האם בן שיחו יודע עם מי הוא מדבר: “נראה לך שאני האיש שיתרום כסף לילדים אוטיסטיים… מדובר בפגם בייצור, זה באמת מאד מצער אבל לא אתרום להם כסף”.

להקלטת השיחה בין השנים צירף הפרופסור תמונות שלו עליהם כתב: “כדי להגביר את ההנאה מהשיחה – הוספתי מצגת מרשימה של תמונות יפות תואר שלי”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חצרוני
    28/06/2016 17:33
    אליהו
  1. נבלה מטונפת.חולה נפש בדרגה הכי קיצונית.הוא הפגם האמיתי.מקומו לא בחברה אנושית.

  2. פרופסור?
    29/06/2016 09:03
    אגי
  3. אני לא יודע באיזה שטח הוא פרופסור, רק דבר אחד ברור לי, בזה הוא לא “מתמחה” בזה הוא פרופסור ב…. שיגעון.

  4. חבל שהאוטיסט חצרוני לא משמש כאפסנאי
    29/06/2016 14:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. במחשבה שניה, אולי הוא לא יודע לספור

  6. נפשו של חצרוני.
    14/07/2016 19:59
    שלום.
  7. חצרוני אינו יכול להבין ולקלוט,שהוא מעורער ותפקודו השוטף והיום יומי לוקה בתסמונת קשה של הכחשה תמידית למחלתו הנפשית.
    חצרוני אינו מוכן לקבל את העובדה שנשמתו נדפקה חזק בילדותו,תוצאה של דגירה במשך שנים על קריאה ולמידה,חצרוני היה ילד בודד ללא חברים,ומאוס על הסובבים אותו בבית הספר,ובנוסף,מאוס ודחוי ולאורך כל מסלול חייו האקדמים והלא אקדמים.
    חצרוני אדם מלומד מאוד,אולם אינו חכם כלל,וללא חוכמת חיים מינימאלית,אין לו את ההבנה הבסיסית והמינימאלית בכדי לקלוט שמעשיו והתנהגותו פוגעים בו ובתדמיתו,והוא מוצג ככוריוז וכלצן,
    אולם יש מצב,שחצרוני פשוט חיפש תשומת לב בכדי לצאת מבדידותו ומאלמוניותו החברתית וכנראה גם האינטלקטואלית,והגיע למסקנה שרק כך, ביצירת פרובוקציות יוכל למשוךצתשומת לב,לפתוח
    לעצמו דלתות ולהיתפרסם,וכל זה, כדי לצאת מהבדידות שבה הוא נמצא.
    יש מצב נוסף,שכנראה גם השפיע חזק על תפקודו השוטף,ועל מצבו הנפשי והוא:קוצר קומתו:מאחר והוא נולד קטנטן,מינייאטורי,עם קול צפצפאני וצורם,זו גם סיבה רצינית להרגשתו כנחות,או כמו שאומרים,הרגיש נחיתות ודחייה,כתוצאה ממראהו וקולו הדוחים,שהביאו לאי שיתופו,מגיל אפס בקהילות שבו הוא חי.
    ואת התוצאות החמורות הללו,אנו נחשפים אליהם היום.
    יתכן ולא תהיה ברירה,וייאלצו לאשפזו בבית חולים פסיאכטרי בניגוד לרצונו ובכפיה,או לחלופין, להעביר אותו לבדיקות פסיכאטריות מאסיביות הכרחיות.
    אני מאחל לו בריכות ואריכות ימים.