המשטרה סיימה את החקירה של פרח לרנר: “פעלה בניגוד עניינים”

המשטרה סיימה את חקירת החשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים על ידי מי שהייתה יועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת: "גובשו ראיות לכאורה" • החומר הועבר למחלקה הכלכלית בפרקליטות • פרקליטה: לאחר שהפרקליטות תלמד את תיק החקירה היא תגיע למסקנה שלא נפל רבב בתנהלותה
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 15:44

היחידה ארצית של המשטרה סיימה את חקירת החשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים על ידי פרח לרנר,  יועצת ראש הממשלה לענייני חקיקה וכנסת.

החקירה החלה בחודש יולי 2015 לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, לאור חשד כי לרנר פעלה בניגוד עניינים במסגרת תפקידה.

לרנר נחקרה יחד עם בעלה בחול המועד סוכות באזהרה על ידי חוקרי להב 433, בחשד כי סייעה לקידום נושאים הקשורים למשרד יחסי הציבור של בעלה, אבי לרנר.

במסגרת החקירה נגבו עדויות רבות, נתפסו מסמכים בהיקף נרחב ולרנר נחקרה באזהרה, בגין חשד לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים, ומקורבה בחשד לסיוע בביצוע עבירות אלה.

עם סיום החקירה, גובשו ראיות לכאורה לפעילות בניגוד עניינים והעברת מידע שאינו נגיש לציבור למקורב לה, בהתייחס לגורמים שהיו בהתקשרות עסקית איתו.

עם סיום החקירה מעבירה משטרת ישראל למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

לרנר הושעתה מתפקידה על ידי נציבות המדינה בסוף חודש אוקטובר.

עו”ד רועי בלכר ממשרד גולדפרב זליגמן, בא-כוחה של פרח לרנר, מסר בתגובה: “גב׳ לרנר היא עובדת ציבור מסורה, חרוצה וישרה, שעבודתה זוכה לשבחים רבים, הן של גורמים מכל גוני הקשת הפוליטית, והן של גורמים מקצועיים בכל משרדי הממשלה.

 “החקירה בעניינה בנוגע לניגוד עניינים אפשרי נמשכת כבר 8 חודשים, וזאת כאשר מלכתחילה לא היה מקום לבדיקת העניין במישור הפלילי.

 “אין לנו ספק, שלאחר שהפרקליטות תלמד את תיק החקירה היא תגיע למסקנה שלא נפל רבב בכל התנהלותה של גב׳ לרנר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות