למה דווקא שם, בעולם הנפלא אליו חתרה, מאסה אסתי וינשטיין בחייה?

בתוך בליל הקריאות, ובעוד הגופה מונחת לפנינו, לרגע סברנו שאולי באמת שגינו ובגללנו, החרדים הנלוזים, החשוכים, הקרים, המנותקים, קרה מה שקרה • אבל כדאי שנשים לב לדבר חשוב
מנוחה פוקס
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 14:51

המקרה שזעזע את כל העם בחומרתו, בו מאסה אסתי וינשטין בחייה, הביא את כולנו למחשבות ולבדיקה פנימית.

“עלינו לבדוק את עצמנו” – קראו אנשים. “אולי באמת איננו יודעים לקבל את השונה? אולי באמת חטאנו בהפקרת אישה שרצתה את קרבתנו? אולי אנחנו נוהגים ככת לכל דבר ומתכחשים לכל מי שיוצא ממנה?”

בתוך בליל הקריאות, ובעוד הגופה מונחת לפנינו, לרגע סברנו שאולי באמת שגינו ובגללנו, החרדים הנלוזים, החשוכים, הקרים, המנותקים, המרושעים והדוחים, וכמובן שבגלל המשפחה החסידית, הסגורה, הבלתי מתפשרת – קרה מה שקרה.

אבל בואו נשים לב לדבר חשוב:

לכל אחד מאתנו יש את הבעיות שלו, המשברים, הצרות והייסורים. כל אחד מאתנו בוחר מה לעשות עם השק הכבד שהוא נושא על שכמו. ואם השק כבד יותר ממידותיו, ואין בשר ודם שיישא עמו בנטל, הוא פונה לה’ ובוכה לפניו.

איננו יודעים, ולעולם לא נדע, מדוע בחרה היא לעשות מה שעשתה. גם אם נראה אלף מכתבים בהם היא כותבת מה שכתבה, לא נוכל לדעת מה  גרם למעשה הקיצוני הזה (לא בטוח שהיא ממש ידעה. על אף שכתבה מה שכתבה).

מעשה כזה לא נעשה מתוך דבר אחד שקרה בחיים. הוא מורכב כפי שהחיים מורכבים. על פי רוב, הוא  שזור בבעיה נפשית אישית של אותה דמות, בעיה שלא קשורה ישירות למה שרואים מבחוץ.

אבל, אם כבר קמו  כל מביני הלבבות והחלו משתלחים במשפחה החסידית ובכלל בציבור החרדי כולו, אולי כדאי להזכיר, שאת מה שעשתה – עשתה כשבעצם הייתה במצב הטוב ביותר בעבורה. במצב שבו הצליחה במבוקשה.

התנתקה מחבל הטבור הרע ונכנסה לעולם טוב יותר, לדעתה, העולם שבו אין תורה ואין מצוות, אין כפייה ואין חשיכה.

מדוע דווקא שם, בעולם המופלא הזה, שאליו חתרה, היא החליטה לעשות מה שעשתה?

אנשים שמעולם לא היה להם אלוקים, מגלים אותו פתאום ומבינים את הכוח שהוא מעניק למאמינים בו.

אנשים שפורשים ומתכחשים לו, מוצאים את עצמם לבדם בעולם, גם אם מאות איש יעטפו אותם באהבה.

קשה לעזוב את ה’, קשה אף יותר מלעזוב קהילה, מלעזוב משפחה וילדים.

אולי היא לא ידעה להגדיר מה העיק עליה, אבל דבר אחד בטוח ומוכח:

 כשאין  לך למי לבכות כאשר רע לך, אז באמת אין לך חיים.

 והערה בסיום: אני לא נגד עריכת בדק בית במחננו, אבל בואו לא ניקח על עצמנו עול שאינו שלנו, רק בגלל שאחרים החליטו לגלגל אותו לפתחנו.

הדפס כתבה

73 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מאמר ניפלא
    28/06/2016 15:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אדם ששלם עם מה שהוא עושה לא מגיע למצב כזה

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/06/2016 14:32

      לולי תורתך שעשועי ….

    • טובה   29/06/2016 14:41

      לא רוצה לרקוד על דמה, אבל שמעתי שלבעלה לשעבר שלמה ויינשטיין נולד לפני חודש בן, וזה מה ששבר אותה שהוא שיקם את עצמו. ובנוסף, מדוע נשארה עם שם משפחת גרושה ולא חזרה לשם נעוריה?
      מי שראה את הני ורותי בוכות ומתחננות שתחזור , והיא התנכרה להן, לא צריך הסברים. היא ל”ע הייתה פגועה בנפשה. וזה ההיתר לקבור אותה בחלקה ולשבת שבעה עליה.

      • אנונימי   11/07/2016 19:42

        הסירי דאגה מ״ליבך הדואב״ גם היא נישאה מחדש. והיא גם זכתה לבחור בחתן הפעם. אם לא היית רוצה ״לרקוד על דמה״ היית נמנעת מלציין את מה שציינת. מסתבר ש״טובה״ את לא ושמך אינו ראוי לך.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   29/06/2016 22:42

      living is easy with eyes closed

  2. שכחת פרט אחד..
    28/06/2016 15:51
    דוד
  3. העובדה שבנותיה של אסתי לא דברו אתה בעקבות החזרה בשאלה גרמה לה למעשה הזה, דיי שכחת את זה..

  4. לא פייר. איפה הלב שלך????
    28/06/2016 16:31
    חנה
  5. היתה בנתק עם ילדייה. מה הקשר?????????? זה הכאיב לה. גמר אותה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   30/06/2016 16:33

      היא באמת אהבה את ילדיה??
      רק אני ואת/ה יודעים לתאר איזה הרגשה ללכת לבית ספר/סמינר, אחרי שאמא שלך מפיצה תמונות שלה בפריצות וד”ל….
      אגב, גם אסתי וינשטיין ידעה ועוד איך ידעה….

    • אנונימית   05/07/2016 21:34

      היא הרי ניסת להתאבד גם כשחיה עם ילדיה באותו בית
      זה לא פעם ראשונה שהיא מנסה
      הפעם היא הצליחה לעשות את זה .

  6. די לגבב שטויות!
    28/06/2016 16:33
    למנוחה פוקס
  7. הרי גם את אמא, ובטח גם לך לב של אמא. “אמא” היא מילה שמחייבת. מילה שקושרת אותך לילדייך בחבל חזק מברזל, קשר בל יינתק. האשה האומללה שמתה לא על אף אחד מישראל, הייתה במצב קשה מן הסתם, בו היא לא החזיקה מעמד נפשית ופרקה מעליה עול מצוות לגמרי לצערנו. אולם, ברור לכל שלא היה זה המקןם הטוב עבורה, כי אמא ללא בשר מבשרה – חייה אינם חיים.אילו היינו יותר מכילים את האחר, יתכן והיא הייתה שבה לכור מחצבתה באופן כזה או אחר.
    עלינו כציבור לעשות חשבון נפש. כן.. “מארי דחושבנא” זו מעלה עצומה, בוודאי כשמדובר בציבור.
    תפסיקו להתנהג כמו מלאכים, האם הציבור החרדי מושלם?! איננו צריכים להתחזק בבן אדם לחברו?! די לשמוע ולראות את כל ההשפלות והביזויים של כל פלג כלפי רעהו ורבותיו של רעהו בשביל להבין עד כמה כשלנו באהבת ישראל.

  8. הבל
    28/06/2016 17:04
    חרדי
  9. מי שרוצה להבין איך הכל קרה מתחילה ועד סוף שיקרא את החוברת שמופצת ברשת בשם “עושה כרצונו” שכתבה אסתי וינשטין ולא את דברי ההבדל של מנוחה פוקס

    • קראתי את החוברת   05/07/2016 21:30

      החוברת שהפיצה והתאבדה, אין איש שיכול לאמת או להכחיש מה שכתוב שם. אף אחד לא יודע מה היה באמת.. כתוב שם מה שהיא בחרה לכתוב..
      ולפי החוברת אסתי הייתה שותפה פעילה לכל מה שקרה בחייה..
      מה היה באמת.. לעולם לא נדע.

  10. כתבה חסרת אינטלגנציה
    28/06/2016 17:17
    אברהם
  11. דווקא בגלל שלמרות שהגיעה אל המנוחה מבחינתה. אך שילמה מחיר כה יקר עד שלא מצאה אושר ומרגוע בנפשה עד ששמה קץ לסבל

  12. קודם קראי
    28/06/2016 17:21
    בינים
  13. את ספרה עושה כרצונו ורק אחר כך תחוי דעה. ברור שהשתבשו לה כימיקלים במח אבל אני לא יודע מה היה קורה אילו חלילה היית עוברת מסכת חיים כשלה ואת ישרה בישרות פנימית כשלה

  14. ייתכן מאד
    28/06/2016 17:57
    גדי
  15. שאם בנותיה היו מקבלות אותה היא לא היתה חשה בודדה ומואסת בחייה אלוקים לא מתערב בהחלטות של האדם אין לי ספק שאם בנותיה היו מכבדות אותה ומקרבות אותה היא לא היתה מתאבדת סיבת האובדנות נבעה מכך שאפילו בנותיה לא קיבלו אותה הרי את הקשר עם אלוקים היא איבדה בתוך החברה החסידית ובמסגרת חיי נישואיה לא זו היתה בעייתה.

  16. ידעה גם ידעה אל תגלגלי מה שנמצא לפתחך בתואנה שאחרים גלגלו
    28/06/2016 18:13
    נ
  17. אסתי ידעה וכתבה ודיברה בצורה הכי מפורשת, מה גרם לה להגיע למצב שאליו הגיעה לצערינו. היא ממש לא התלוננה על חייה החדשים ואין לי מושג למה את רומזת. האישה, האמא המסכנה הזאת בסך הכל רצתה בקרבת משפחתה, בנותי וכו. זה שהיא החליטה לבחור בדרך אחרת לא גורם לכך שהיא תפסיק לאהוב את היקרים לה!!! ההפך הוא הנכון זה הזמן שבו היא הייתה צריכה הכי הרבה את קרבתם.
    אני מבין את הפחד להודות ולעשות בדק בית ולהבין שמשהו בגישה החרדית לא טוב בבסיסו. הניתוק הזה מתבטא לא רק ביציאה בשאלה אלא בכל דרך החיים החרדית אם זה בסמינרים אם זה בשידוכים ועוד ועוד. אני מקווה שתוכלי להיות אמיתית עם עצמך ולהודות שמשהו באמת מקולקל בחברה החרדית שכן היא לא הייתה כך מאז ומתמיד אלא משהו שהלך והקצין עם השנים בדיוק אותו תהליך שעוברים החרדים המזרחיים.

    • פלונית   10/07/2016 00:17

      את צודקת יש לעשות חשבון נפש על מה שקרה ולהסיק מסקנות אופרטיביות.

  18. לא מסכים איתך
    28/06/2016 18:24
    מנחם
  19. היא עזבה כי היא לא ידעה מה זה המשמעות להיות בלי ילדים. אחר כך כשגילתה זה כבר היה מאוחר. הרבה אנשים מתאבדים בגלל שלקחו להם את הילדים.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   04/07/2016 11:11

      עושה כרצונו

  20. מספיק אם השטויות לא ממש יעזור כל זריית החול בעיניי הציבור
    28/06/2016 18:33
    יוצא
  21. המקום בו אסתי הייתה מבחינת חייה אכן היה מושלם. היא הייתה מאושרת, היה לה טוב, כלכלית ופיזית. אבל מה שגמר אותה וריסק אותה היה שבנותיה לא הכירו בה, שבנותיה לא הסכימו להיות איתה בקשר.
    אחד הדברים ששברו אותה קרו לפני כמה חודשים, כשנודע לה במקרה שאחת הבנות שלה, כן כן אחת מאותן בנות שהיא גידלה במסירות 20 שנה ילדה לה נכד ואף אחד לא דאג לספר לה…
    אז מנוחלה את הספרים הבדיוניים שלך אהבנו לקרוא כשהיינו ילדים, אבל בחייאת התבגרנו מאז אז די להאכיל אותנו לוקשים.
    נ.ב. אני יוצא בשאלה גרוש אבא ל 3 מבית ליטאי ובהמון עבודה ואהבה הצלחנו אני והורי לשמור על קשר משפחתי חם, בחכמתם של הוריי (כי אין יוצא בשאלה שרוצה לנתק את הקשר) הם הרוויחו להנות מנכדיהם והרווח כולו של כולנו שלי של ילדיי ושלהם.
    אבל לא כולם מגיעים מאותו מקום, ולכתוב על מקרה שקרה בקהילה שאת לא באמת מודעת למה שקורה שם זו איוולת ועבודה עיתונאית רשלנית כצפוי מכותבת מטעם.

  22. לא נכון, היא עשתה זאת גם בהיותה מאמינה, אבל ללא הצלחה
    28/06/2016 18:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  23. טעות קלה
    28/06/2016 18:48
    ציפורה
  24. רק לדייק משהו קטן, סבל נפשי של שנים אינו נמוג ברגע שעוברים לצד כזה או אחר. הוא ממשיך לקונן, לייסר, לכאוב. לומר שזה “שזור בבעיה נפשית אישית של אותה דמות” גובל בעיני ברשעות.

  25. את מתעלמת מהעובדה שהיא חיה בחיי נתק ממשפחתה
    28/06/2016 19:01
    רק הערה
  26. וזו נקודה שהוצגה כגורם מרכזי במקרה הזה.
    מי שגורם לניתוק היא החברה החרדית.

  27. כל מילה בסלע
    28/06/2016 19:15
    יהודה
  28. סוף סוף קול אחד שפוי …

  29. מנוחה צודקת
    28/06/2016 20:55
    יהודית
  30. ראינו בהלוויה שהבנות אוהבות בכל נפשם

    • יהודיה מאמינה   05/07/2016 13:34

      חחח, בדיחה.
      הבנות בוכות כי עכשיו כבר אין דרך חזרה, אין אפשרות לתקן את העוול הנעשה לה.
      אין אפשרות לבוא אליה, לחבק אותה, להרגיש אותה, לשמוע אותה, להבין מדוע עזבה אותן… זהו! נסתם הגולל!

  31. מסכימה עם מנוחה
    28/06/2016 21:56
    רחלי
  32. זו לא הזדמנות לחקור את הסיפור היחידני הזה לעומק, אלא לבדוק את עצמנו כחברה באופן כללי. בואו נעזוב את פרטי הפרטים שהיו אצל וינשטיין ונתעמק בעצמנו, ואולי גם נסיק מסקנות

  33. היא לא ניתקה קשר עם אלוקים
    28/06/2016 23:18
    יעל
  34. בעלה הכניס אותה למציאות חיים בלתי נסבלת עד שהיתה חייבת לעזוב הכל על מנת לשרוד
    את לא יודעת מה רמת הקשר שהיתה לה עם ה’

  35. ניצול לרעה
    28/06/2016 23:34
    שחר הצדק
  36. מנוחה פוקס
    זה היה ענין של זמן עד שאדם כמוך יקום לרקוד על הדם
    את תגובתי זאת כתבתי עוד ביום ראשון האחרון
    וחיכיתי שיעלה מאמר כמו שלך…

    אדם הבוחר להתאבד דומה לאדם שנפל לבור
    רק מי שבחוץ יכול למשוך אותו
    וכמו שאמרו חכמינו אין אסור מתיר עצמו מבית האסורים
    יבוא השואל וישאל הנה יש אסירים שבורחים?
    זו הנקודה ברגע שאדם מוציא את עצמו מהבעיה בצורה נפשית הוא יכול לפתור אותה מבחוץ
    זה סודם של כל הבורחים מן הכלא
    (ריי סטלאון,אבטחת בתי כלא)
    אותו הדבר גם כאן היא היתה בבור נפשי
    כך שמטבע הדברים אינה יכולה להציל את עצמה
    כך שלבוא ולומר למה דווקא שם זה לא הבעיה
    כשאדם נמצא בלחץ ובבעיה הוא נוטה לעשות מהלכים שגויים ואפילו בלתי רציונלים
    הרגש כאן מהווה חלק בלתי נפרד

    ואז מגיע אדם כמוך ואומר הנה היא עשתה מהלך מה עכשיו התלונה שלה
    מה התירוץ שלה עכשיו להתאבד

    לפי ראות עיניי
    העניין הוא כזה
    כשאדם מרגיש דחוי זה דבר אחד
    אבל כשהוא עובר גם רצח אופי זה דבר שונה לגמרי
    יש פה עירעור האישיות
    תוצר של עירעור האישיות זה נטייה לאובדנות
    אז תשאלי שוב אבל היא הצליחה במעשה היא עזבה את הדת מה עוד…
    העניין אצל רוב האנשים שעושים מהלך מסוים איננו המהלך שהם עושים כי אם הרצון בקצת יחס ותשומת לב אני לא חושב שהיא שנאה את האל
    אי אפשר לשנוא את האל.

    בן אדם מאבד את הרצון לחיות
    זה כאשר אין לו עבור מה לחיות
    (אנטוני רובינס. זקנה והשלכותיה)
    לא היה לה כבר מה לאבד כי היא איבדה הכול
    לפחות כך נדמה בעינייה

    אנחנו בני האדם אמוציונלים שעובדים לפי רגש ומצבי רוח
    קשה לנו לראות את נקודות האור בתוך החושך

    כשבנאדם עובר דירה קשה לו
    לרוב הוא מאבד הכול ומתחיל מחדש
    כשבנאדם מחליף זהות זה הרבה יותר קשה לו
    פתאום חולפת בו המחשבה
    איך חייתי כל החיים במצב הזה
    ואז באה הרייקנות
    הוא הופך לבלון קרוע בלי אויר
    שנופל לרצפה
    ואסיים במשפט הידוע של אחד מגדולי הפילוסופים

    שום דבר חומרי וכל הון שבעולם
    כל שכיות חמדה וכל תענוגות תבל
    לא יחליפו חיבוק אחד של אמא…

    כלל בידי
    חושך מגרשים באור ולא במקלות ואבנים
    אהבה לא קונים אהבה מעניקים
    אין לחומר את היכולת לכסות על הרוח

  37. מסכים לגמרי!
    29/06/2016 00:17
    מרדכי
  38. הבעיה שלה לא היתה הניתוק מבנותיה, ראיתם בלוויה איך שכולן עדיין אוהבות אותה.

  39. זוהי בריחה מהמציאות והיא בהחלט מיותרת
    29/06/2016 00:23
    אחד שלא שם
  40. שאלת שאלה אחת וברשותך אשיב אליה .. למה דווקא שם היא בחרה את בחירתה והתשובה היא דיי פשוטה ואני לא יודע אם קראת את הספר שלה או לא אבל גם אם לא קראת היא לא ברחה לשם בגלל שהיא חשבה ששם יותר טוב היא ברחה לשם בגלל שכאן היה לה רע!!! היא לא יכלה לשאת את הזיוף ואת החיים הכפולים שמיתברר מידי יום כי רבים אנשים שחיים ככה לא כל בן אדם במצבו יכול לההפך ולחיות חיים פתוחים כפי רצונו ולו מהסיבה הפשוטה שעליו לשנות את חייו ואת חיי משפחתו עם זה במקומות לימוד מגורים ואפילו גם עבודה ליפעמים אז לכן היא עברה לשם !!! וכאן אני יגע במה שכתבה בספרה ,היא לא יכלה לשאת בעצמה את הזיוף והחיים הכפולים בגלל שהחיים האלה שהיא ביקשה בסך הכל עוד קצת אהבה כי כולנו בני אדם וכולנו זקוקים לאהבה באופן הכי פיזי שלה ומה זה הביא לה את ההפך אך המתירנות הגמורה זה היא לא יכלה ולכן היא עברה לשם !!! ולמה היא בחרה …. היא אומרת במפורש היא לא יכלה לשאת את הניתוק מבנותיה וממשפחתה אכן היא בחרה להתנתק מהם כי לא רצתה להלחם בבן זוגה על חשבון הילדים!!! ולכן בחרה להשאיר אותם כאן !! אבל מכאן ועד זה שהם יתנתקו ממנה ויתנכרו אליה לגמרי זה לא היה בא לה בחשבון שהרי אם נניח והיתה נלחמת על הילדים והיה מגשר שהיה מציע בואי יהיה לך פגישות עם הילדים אחת לשבוע לשעתיים הרי חסידורת גור היתה קופצת על המציאה וזה מה שיהא היתה הגיונית מאוד חשבה לא להלחם ושיתנו לה את מה שהיא רוצה וכמהה אך לא ככה הם החיים בתמימותה חשבה שהיא תדרוש את המינימלי יתנו לה ולא ידעה שהיא צריכה לדרוש באופן מקסימלי ואז היא תקבל את המינימלי

  41. צודקת בכל מילה
    29/06/2016 00:26
    רעות
  42. גם אני אמא, צודקת בכל מילה,רואים שהבנות שלה לא היו עוזבות אותה אם היתה רוצה קשר איתן.
    למה אנחנו צריכים להאמין למקורות זרים?

  43. דברים מדויקים, תפסיקו להתיפיף...
    29/06/2016 00:30
    נעמי
  44. כל התגובות כאן הן של ארגונים נגד חרדים.
    אחרת תפסיקו להאשים את הילדות שלה,
    אמרו לכם כבר שהבנות רצו קשר והיא לא רצתה ועזבה אותן.

  45. מה היה קורה הפוך...
    29/06/2016 00:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  46. אין צורך להוסיף מילה די בכך בנתון חריג שכל התגובות הפעם אומרות אותו הדבר… כמאמרם ניכרים דברי אמת. הכתבה צינית ומקוממת עוד טיוח סטנדרטי של ביקורת אמתית כלפי הקצנות של קהילות מסוימות בציבור החרדי. ואכן ברור שזה פשע לבוא ולתלות את דמה בראשו של הציבור החרדי שזה כביכול אך ורק באשמתו… אך עם זאת לבוא ולהתנער מכל אשמה ובציניקניות הגובלת בשמחה לאיד כנוסח הכותרת למה דוקא שם… המרחק הוא שמיים וארץ. שאלת תם לחידוד דמיינו מה היה קורה הפוך אילו אשה שחזרה בתשובה הייתה מנותקת מילדיה ע”י בית המשפט ומסיימת כך. איך הייתם מגבים לכתבה של עיטונאית חילונית שהייתה שואלת למה דווקא שם… יותר נראה בהפגנות של רבבות בזעקות גיוועלד כנגד שלטון הכופרים והתקשורת השמאלנית עוקרי הדת ורוצחי הנפשות.
    השורה התחתונה הביקורת אמיתית וחובה שאסור להתעלם או להמעיט ממנה. תליית האשמות וחשבונות שמיים כסילות…

  47. למה שם דווקא בעולם הנפלא? ניסיון התאבדות ראשון דווקא שם!
    29/06/2016 01:27
    תותית
  48. אז בואי תחסכי מאיתנו את דברי ההבל שלך וכדאי מאוד שאת בתור כותבת טור תקראי ולמדי מה באמת קרה שם.

  49. הנה שוב מטאטא טוב והפעם איך לטאטא רצח
    29/06/2016 02:02
    יעקב
  50. כחרדי יש לנו אהבה גדולה לטאטא כל פשע
    לטאטא את הרדיפה על אמא בגיבוי כל המבינים למניהם
    לטאטא אונס בשם חילול השם ועוד כך שמסתובבים פדופלים בכל פינה
    לטאטא את האפליה של בני עדות המזרח כי וכי כל כך יש תירוצים
    כי אנו חברה אכותית וחלילה לנו מלתקן
    הסביר להניח שהצביעות של הכותבת ודומה לה גרמה למנוחה למאוס בציבור החרי

  51. מאמר שחצן ןנתנשא
    29/06/2016 02:06
    מנשה
  52. התביישתי לקרוא אותו. עוד לא קברו ואת הפכת את האשמה עלייה. גועך נפש

  53. רק מזכירה שהיא גם ניסתה להתאבד כשעוד היתה שם
    29/06/2016 05:30
    אני
  54. והפעם היא ניסתה ולצערינו הצליחה כי בנותיה לא דיברו איתה(לא נכנסת לסוגייה למה) וכן. כנראה שהיא לא הייתה במצב הפסיכוטי האידיאלי אבל גם בזה אשמים גור!

  55. צודקת - כל מילה בסלע!
    29/06/2016 08:54
    שנימיכל
  56. נפלא

  57. הילדים שלה אמרו שהיא אמרה להם שהיא עוזבת
    29/06/2016 09:08
    גיל
  58. לא נתנה להם הסברים, ועזבה.
    היא צברה כעס גדול של הילדים כלפיה , היא לא הסכימה לוותר עבורם.
    היא אמרה שהיא לא מוכנה שיבואו אליה רק אם מוכנים לקבל אותה כמו שהיא.
    והרי הבת תמי התעקשה לפוגשה ועזבה הכל ובאה לת”א….
    היא הייתה פעילה מאד בארגון הילל.
    הם “פחדו” ממנה. וגם כעסו על הסרת האחריות והעובדה שרבאק, הבאת 8 ילדים לעולם וברחת בגלל שרצית חופש…… חופש מילדים , אחריות, בשביל הנאה גשמית עצמית…. זאת בעיני הילדים מתפרש כבגידה – ויש כעס.
    ילדים לא חייבים להורים כמו שהורים מחויבים לילדיהם – הבת הקטנה שלה בזמן שעזבה היתה בת 9, מה הייתה חייבת לה????? ועליה כועסים??? והאחרות 13, 17 ?? מה בדיוק חייבות?? מסכנות הבושות שהיה להן.
    בקיצור מסכנות כולן…. האם והבנות. כשלא מוותרים כולם מפסידים.

  59. אל תשנו את המילים , מנוחה לא מצדיקב שום צד!
    29/06/2016 09:58
    ורדית
  60. סליחה, אבל שימו לב שזה ממש לא מה שמנוחה כתבה.
    היא כתבה בפירוש שהיא לא מצדיקה שום צד ושאי אפשר לדעת מה קרה שם.
    רק ציינה נקודה אחת שכשאין אלוקים הכל יותר קשה, זה הכל,
    אל תשנו את המילים שלה!!!
    ומי שלא מתחבר לנקודה הזו צריך לבדוק את מצב האמונה שלו עצמו!

  61. עם ישראל חי
    29/06/2016 10:17
    מיכל
  62. יומיים אחרי הטרגדיה היהודית
    היחידים שבאמת באמת כואבים ופצועים זה המשפחה האוהבת של יעל וכל מגלגלי העיניים צפו בתמונות בעיתונים
    מנוחה צדקה בכל מילה

  63. הגזמתם בהתלהמות על מנוחה
    29/06/2016 13:15
    דינה
  64. הרי ברור שהיא לא באה להכריע בסוגיית הילדים והאמא
    היא רק העירה הערה חשובה, שגם לדת יש מקום.
    ובמצב כזה של ריחוק משפחתי כל כך גדול, קשה להכיל זאת בלי אמונה ובלי קרבה לדת.
    היא צודקת בכל מילה!!!!

  65. הטור מעולה
    29/06/2016 15:36
    מנחם
  66. מצטער לקלקל לכם את החגיגה אבל מדובר בטור מדוייק להפליא

  67. צודקת! היא עצמה כתבה בצוואה שלה משפט:
    29/06/2016 22:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  68. היא כתבה נגד הרב יהודה [לא זוכרת את משפחתו] “שלקח ממני את אלוקים שלי שכה אהבתי”!
    אתם קולטים את העוצמה של המשפט הזה? אשה שהיתה מתפללת על כל דבר, וחיה את חייה כאשה מאמינה, ומישהו בא והורס לה את כל האמונה התמימה שלה, ומשניא עליה את הדת, וכך הרחיק אותה מאלוקים – הוא בעצם גרם לה להתנתק כל כך!!

  69. וואוו כיוון חשיבה מדהים
    29/06/2016 22:41
    חני וסרמן
  70. מנוחה פוקס אין עליך אני מתמוגגת כל פעם מחדש מהטורים שלך

  71. אוי מנוחה, תנוחי כבר
    29/06/2016 23:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  72. המאמר שלך פשטני ברמה שהילד שלי בן 5 יכול לכתוב: איך זה שדווקא בעולם החילוני היה לה כ”כ רע עד שהיא התאבדה? אה ברור, כי לא היה לה אלוהים!
    אז זהו שלא. היה לה רע כי המשפחה החרדית שלה החרימה אותה.
    הצדקנות שלך מנוחה פשוט מעוררת בחילה.
    קצת חמלה וגם התבוננות למציאות בעיניים אם אפשר.

    • אנונימית   05/07/2016 21:36

      אז אף אחד לא יכול לשייך את ההתאבדות לשום דבר

  73. היא הסתה להתאבד פעמיים כשעוד היתה בבית עם ילדיה
    30/06/2016 07:57
    משפחה שלה
  74. הבעיה בטור שלך היא שהוא פשוט לא נכון. אסתי ניסתה להתאבד פעמיים עוד כשהיתה נשואה עם הילדים. אחרי שני נסיונות כושלים היא החליטה שהיא לא חייבת לעבור לעולם הבא היא יכולה ללכת לעולם אחר. בעולם האחר היא לא הצליחה לשרוד והתאבדה בגלל הנתק מהבנות. מצטער ׳להפיל׳ לך את כל הכתבה.

  75. היית מצויינת בספרי ילדים
    30/06/2016 11:20
    דני
  76. מנוחה, כילדים החדרת בנו ערכים של תורה ודרך ארץ, היום גם אני כבר לא חרדי, ואני מגדל את ילדי כחילוניים וראו פלא! גם בלי חיים ולדר ומנוחה פוקס הם ילדים מלאי ערכים טובים ומחונכים להפליא. מלאים בעולמות של תוכן איכותי וידע עשיר.
    מנוחה פוקס היקרה, קחי את כישורי הכתיבה שלך לבדק בית אמיתי ולא להצתדקות והתחסדות. עם ניסיון חיים עשיר כמו שלך את בוודאי יודעת שההצתדקות משקיטה את המצפון ותו לא. תחשבי על זה.

  77. מאמר אידיוטי
    30/06/2016 14:52
    יהודי
  78. אני מציע לך, כותבת יקרה, להמשיך להתמקד בנח בר מוח ובלוני קסמים וכיוצא באלה דברים ברמה שלך.
    אלוקים, אליו את בוכה כשרע לך, מסר לנו בתורה שבעל פה ש”נשים דעתן קלה”, “אישה גולם היא” והעיקר: “אין חכמה לאשה אלא בפלך”.
    תחזרי לפלך שלך (פלך בר מלך – אולי זה רעיון לספר) ותחסכי לעצמך לשון הרע על המתים ועל החיים.

    • יעקב   30/06/2016 21:58

      לכל המאשימים אותה או את ילדיה את חרדים את גור או בעלה לשעבר. אחרי קריאת ספרה שנכתב בדם .מדובר בנפש אשר התייסרה ביסורים נוראים ואין סופים כבר משחר נעוריה והתגבר במשך הזמן ביתר שאת .ולא מוצא אסתי מנוח לנפשה.צעקה הנערה ואין מושיע לה.באשר לבעלה אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו מה גם שלא שמענו את הצד שלו. ילדיה אשר לא יודעו מה התחולל בחיים שלה אשר הגיעו לתהום ואבדון יאוש ושאול .כמו שהיא כתבה.אשר כל זה אילצו אותה להגיע לאן שהיא הגיע .איך אנו יכולים להאשים? את החרדים?? לפי סקרים חילונים רמת האושר אצל החרדים גבוה בהרבה מן החילונים ולהפך כמות המתאבדים.כך שכל סיפור הוא לגופו של ענין. למסקנה מדובר בסיפור לא פשוט. אנו מאמינים שלכל אחד ואחת יש בחירה וממנה נפשך אם הייתה לה בחירה שקולה במעשה . בטוח שהיא כיפרה על הכל אחרי כל היסורים אשר הגיעו עד לב השמיים .ואם לא .ואין היא אשימה. אזי בוודאי אין אנו מבינים דרכי השם יתברך כי צדיק וישר היא ומי יודע חשבונות צור העולמים.

      ת .נ. צ. ב. ה

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   01/07/2016 04:39

        הזעקה שלה לאלוקים ולעובדיו לא קיבלה מענה ,וזאת התוצאה ,לחזור לעולם שבו נוצרה ,כור מחצבתה,כי לחצוב בעולם השקר,העולם הזה ,לא יכלה.

  79. חבל שלא עשית עבודת שטח טובה
    30/06/2016 14:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  80. מנוחה, אסתי ניסתה להתאבד עוד בהיותה חרדית. משבר נפשי לא קורה סתם. יש לו טריגר, והטריגר הזה התחיל הרבה לפני שהיא עזבה את ביתה ואת הקהילה. אגב, היא אמרה מפורשות שאין לה בעיה עם הקב”ה אלא עם ברואיו, אז כל התאוריה שלך אינה נכונה. ודבר נוסף: יש גם חרדים שמתאבדים ברגע של חולשה. והם מאמינים…

  81. יישר כח למנוחה
    30/06/2016 18:05
    שלומי
  82. הדברים הנכונים לפעמים גם מעצבנים !!!!!!

  83. אמונה
    01/07/2016 00:18
    הדס
  84. עם קצת אמונה הכל יותר קל ופשוט

  85. מאמר שכולו אמונה
    01/07/2016 00:31
    רחל שפירא
  86. מאמר מדהים, קצת שכחנו את האמונה התמימה.

  87. גם הפעם אני מסכימה עם מנוחה פוקס בכל מילה
    01/07/2016 00:33
    רינה כץ
  88. גם הפעם אני מסכימה עם מנוחה פוקס בכל מילה

  89. ברור שכשיש אמונה הרבה יותר קל, וכשאין אמונה - אז המחיר הוא כבד הרבה יותר
    01/07/2016 11:30
    אני
  90. בדיוק כמו שמנוחה אמרה

  91. מנוחה מנוחה
    02/07/2016 01:39
    בתיה
  92. גם אחרי שכתבה ברחל בתך הקטנה ב180 עמודים על הניכור שחשה בעולם החרדי. על ההפך מכיבוד אם. על האינוס וההחרמה את תהפכי את זה ותגידי – זה בגלל שאין לה ה’ לבכות אליו. איזה עיוורון.

  93. כמה אכזריות בכתבה אחת!
    03/07/2016 03:45
    אני
  94. אישה שכל חייה הכירה קיצוניות, עברה לקיצוניות השניה! ולא בגלל שהיא איבדה את האמונה שהרי היא כותבת בצוואתה שאלוקים היה החבר הכי אוב שלה ומבכה על הקשר שאבד! אישה שאת רוב חייה חיה תחת אדם קר ומנוכר או ספגה התעללות מינית ולא הייתה לה ברירה אלא לעבור מעשי סדום בגופה שלה!!!! לומר על אישה כזאת שהייתה חולה בנפשה???!!!! חוסר האמפתיה בכתבה מחלחל את נשמתי. חוסר האמפתיה בציבור הזה, הוא, הוא הגורם לזלזול כה רב בקהילה גדולה שכזו! איך בן אדם יכול לשאת התעללות רבת שנים תחת שתיקה?! אז אתם שואלים מה הכריע אותה?! אנשים כמוכם!!! שלמרות הסבל והכאב לא פתחו את הלב או את האוזן להבין מדוע אישה שכל כך אהבה ודאגה לילדיה, נאלצה לעזוב. אנשים כמוכם שהכניסו אותה תחת כותרת של ״חולת נפש״. יהי זכרה ברוך. אישה יקרה!

  95. דמגוגיה זולה מתחמקת מלתת תשובה על האשמה הקשה כלפי הבעל
    03/07/2016 17:18
    אברהם
  96. אם זה נכון מה שכתבה המנוחה ז”ל מדוע אין חסידות גור מתנערת מהאיש ומעלליו,
    ואם זה לא נכון אז שיבהירו ויסבירו
    הם חייבים תשובה לציבור
    קולר חילול ה’ על צווארם הממלאים פיהם מיים

    • אנונימית   05/07/2016 21:39

      זה עניין משפחתי שלהם . לא עניין ציבורי בכלל

  97. כמה צביעות!
    03/07/2016 20:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  98. הצביעות שהיטבת עכשיו להדגים לנו אותה, היא זו שגרמה לאסתי לנטוש את הדת. כמה קל ונוח לתייג אותה כלוקה בנפשה, במקום לעשות באמת חשבון נפש עמוק. נדמה כי מרוב עיסוק בכל התקנות אתם שוכחים את המצווה “ואהבת לרעך כמוך!” (לא כולם, ממש לא רוצה להכליל, אך רוב גדול בעדה החרדית).
    אסתי התאבדה אך ורק בגלל הנתק האכזרי מילדיה!!! והחברה ממנה ברחה אחראית לכך חד משמעית!!!

  99. מצער
    04/07/2016 03:29
    חגית
  100. יש חרדים בקהילה שהם חולי נפש וכל הדת שלהם מתגמדת לעומת רוע הלב. מובן שאסתי התרחקה מהשם ובכך התעללה בנשמה שלה רק אל תשכחו מי הוביל אותה לשם! רב מפוקפק בעל סטיות אכזריות בשם שלמה ויינשטיין שהתעלל בנפש יהודיה טהורה וצחה, שניצל אותה באכזריות ובנוסף להכל נתק מילדיה, והכל באשמת האיש הזה. יש ה׳ בשמיים והוא יודע לשפוט על הצד הטוב ביותר, והוא ישלם למי שצריך, לכל מעשה יש תשלום ומישהו ישלם אותו!!!!!!

  101. רואים בחוש שכל המגיבים פה בעד הגברת המתאבדת הם יוצאים בשאלה
    04/07/2016 15:38
    אשר
  102. יישר כח למנוחה פוקס על המאמר המחכים והמחזק, מעניין שכל מי שלא עלינו חטא וקרא את הספר המחליא והמגעיל שהיא הוציאה בטוח שכל מילה אמת, תפסיקו להיות תמימים, היא לא טלית שכולה תכלת, והסיפור הוא לא שחור לבן, יש שני צדדים ולא צריך להאמין לכל מילה של חוטאת ומחטיאה את הרבים שאיבדה עצמה לדעת

  103. אסתי עברה התעללות קשה
    04/07/2016 17:19
    דורית
  104. מאמר רדוד. אין בו עומק. אין בו מחשבה. הכל שליפה מן המותן. אין בו מילה אמת.
    איך את יכולה לכתוב את המשפט “הוא שזור בבעיה נפשית אישית של אותה דמות”,
    האם קראת מה שעבר עליה ? . האם שכחת מאמר חז”ל במסכת אבות, שמן הסתם אינך מכירה “אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו” ?.
    אני מציעה לך שתמשיכי לכתוב לילדים, כי זו הרמה שלך. לא לחינם בחרת בחירה זו
    כי את לא מסוגלת להתעלות מעבר לרמה הילדותית שבה את חיה ונושמת .
    ואל תאשימי אשה שסבלה יסורי תופת בעולם הזה.
    איך את יוצאת בכותרה “למה דווקא שם, בעולם הנפלא אליו חתרה, מאסה אסתי וינשטיין בחייה?”. היא לא ברחה כי טוב היה לה שם, היא ברחה כי היה לה רע מאוד מאוד בעולם השקר בחיק בעלה. ואת זה את לא מבינה, ויוצאת בכותרת בומבסטית
    כאילו שבחרה בחירה חופשית בדרך אחרת.
    לידיעתך אסתי ז”ל המשיכה לשמור שבת, וגם אכלה כשר, וגם שמרה על צניעות, וגם התפללה יום יום בסידור התפילה, כפי שאני חברתה הכרתי אותה.
    אבל הרוע שהרעיף עליה בעלה שניתק את בנותיה ממנה שבר אותה עד כדי אבדון.
    אני מצפה ממך שתלכי לקברה ותבקשי ממנה סליחה. כי מי התיר לך לכתוב עליה דברים נוראים . התייעצת עם רב כל שהוא והתיר לך ? לא ירבו כמותך בישראל

  105. גברת פוקס, חלילה לך מלהזכיר את ההתעללות שהיא עברה. היא
    04/07/2016 17:47
    חרדים
  106. ובאמת מדובר בחרדים!

  107. אסתי
    05/07/2016 00:50
    ענת
  108. לגרוש של אסתי וינשטיין יש דם על הידיים והוא אשם במצבה הנפשי הקשה זה שחזרה בשאלה זה לא אומר ששכחה את מה שעולל לה קודם צריך להיות בן אדם לפני הדת

  109. מנוחה פוקס מסלפת בלי בושה
    06/07/2016 19:35
    לא אידיוט
  110. הבעיה של אסתי ויינשטין לא היתה אכזבה מהעולם החילוני אלא מכך שהעולם החרדי המשיך להכות בה למרות שבחרה בחיים חילוניים בכך שהסיתו אץ ילדיה נגדה וגרמו לה לשבר נפשי קשה ביותר שהתווסף למה שכבר היה לה.מדהים איך מנוחה פוקס בדהיקות סכרינית הופכת את כל הנתונים…

  111. אסתי התאבדה כחסידת גור
    07/07/2016 11:53
    חיים
  112. מנוחה, אסתי לא התאבדה לאחרי שהגיעה אל העולם שהיא שאפה אליו. ההיפך. העולם החרדי הגוראי רדף אחריה לכל מקום שהלכה. לטעון שבגלל שהתאבדה כחילוניה משמע שהאשמה לא שלנו, זה טיעון חרדי שטחי וחסר אחריות, מה גם שזה שומט את הערך החרדי הנעלה ביותר – חינוך, והשפעתו על כל החיים.

  113. אסתי וינשטיין מאסה בחייה בזמן שחיה כחרדית
    11/07/2016 19:33
    אנונימי
  114. אסתי וינשטיין הצליחה לעשות את שביקשה לעשות לאחר שיצאה בשאלה אולם היה זה נסיונה השני. אסתי מאסה בחייה בזמן שחיה כחרדית לצידו של מי שהיה אז בעלה, אלא שנסיון ראשון זה – כשל ואף הביא לאישפוזה. ראוי לשים את הדברים על דיוקם.
    כינוייך את החרדים כ״נלוזים״ וכ״חשוכים״ אינם ראויים גם (ובמיוחד) כשהם נכתבים במעטה של ציניות ולגלוג . עסקינן במקרה שעניינו דיני נפשות,מקרה, שיש בו כדי להטיל צל כבד על המחנה החרדי. וככזה יש להתייחס אליו. ברצינות. בדק בית אכן דרוש כאן.

  115. למנוחה פוקס היקרה שאני מאוד מעריכה
    01/08/2016 21:14
    סימה
  116. יש הרבה חילונים עם כיפות שקופות. וזה שהם חילונים לא אומר שאין להם ה’ והם לא אנשים מאמינים. עושים מה שיכולים וחשבונות שמים לא נדע. מי יותר צדיק ממי “החילוני או החרדי” אסתי ויינשטיין היתה נפש אומללה שלא מצאה מרגוע. גם בצד החרדי וגם בצד החילוני. ואין לאף אחד זכות לנסות לנתח ולהבין זאת. אל תשפוט אחר עד שלא תהיה במקומו.