שופטי העליון דחו את הערעור של ג’ק טייטל: לא נגלה אליו ‘מלאך’

טייטל טען בעירעור כי בעת שרצח הפלסטינים לקה במחלת נפש: 'נגלה אליו' מלאך אלוקים אשר הורה לו לבצע את המעשים ונטל ממנו את שיקול דעתו • השופטים קבעו: לא סבל מ'מחלה שפגעה ברוחו'
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 13:58

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי) את ערעורו של ג’ק טייטל, שהורשע בשני מעשי רצח של פלסטינים ובשורה של מעשי חבלה נוספים.

טייטל, תושב שבות רחל שבשומרון, נעצר באוקטובר 2009 בחשד לרצח שני פלסטינים בשנת 1997, פגיעה בפרופסור זאב שטרנהל והנחת מטען חבלה שגרם לפציעה קשה של בן למשפחה המשתייכת ל’יהודים משיחיים’.

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אותו בשני מעשי הרצח, בחבלה בכוונה מחמירה בפרופ’ שטרנהל, בביצוע עבירות נשק ובהסתה לאלימות וטרור בשורת אירועים בין השנים 1997-2008  וגזר עליו שני מאסרי עולם ושלושים שנות מאסר.

טייטל טען בערעור שהגיש כי בעת ביצוע המעשים לקה במחלת נפש שבשלה חווה מחשבות שווא. בתוך כך, ‘נגלה אליו’ מלאך אלוקים אשר הורה אותו לבצע את המעשים, ונטל ממנו את שיקול דעתו.

השופטים ניל הנדל, נעם סולברג ואורי שוהם קבעו כי בניגוד לטענותיו, טייטל לא סבל מ’מחלה שפגעה ברוחו’, לא היה ‘חסר יכולת של ממש’ להבין את מעשיו או את הפסול בהם, או להימנע מעשייתם; ולא התקיים קשר סיבתי בין קיומה של ‘מחלת נפש’ לבין שלילת היכולת.

השופטים קבעו עוד, כי ‘הפרעת האישיות קשה’, שנקבע כי המערער סובל ממנה, אינה מהווה בהכרח ‘הפרעה נפשית חמורה’ כפי שטען בערעור.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות