חתנה של אסתי ויינשטיין: אף אחד בחסידות לא התערב, זו הייתה החלטה של הילדות

בני משפחתה החרדים של אסתי וינשטיין ע"ה, שתובא אחר הצהרים לקבורה, נתונים בסערת רגשות קשה, אבל שומרים על כבודה • "אסתי הייתה שויגער מקסימה, אשה מיוחדת", אומר חתנה הבכור • "ניסיתי, הרבה פעמים ניסיתי להשכין שלום. אבל הכעסים היו גדולים. לא הצלחתי. הבנות עברו שבע שנים של גיהנום, וגם כעת ממשיכים לשפוך את דמן"
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 12:33

הטרגדיה של אסתי וינשטיין ע”ה, שתובא היום אחר הצהרים לקבורה בבית העלמין ירקון, טלטלה את הציבור החרדי, אבל מי שמצאו עצמם בסערת רגשות נוראה הן בנותיה, כמו גם חתניה ויתר בני המשפחה.

הראשון שבהם, חתן בתה הבכורה, מוצא עצמו בימים קשים אלו נע בין הצורך לתמוך ברעייתו, שלוקחת לא פשוט את האירועים, לבין הצורך לנסות ולגונן על המשפחה מפני גורמים, שלדבריו, מנסים לנצל את הסיפור האישי והטרגי לטובת מניעים ממש לא טהורים.

כשנישא לרעייתו (“אשה נפלאה”), אמרו הכול שהוא עשה שידוך “מכובד ביותר”. משפחה למופת. יש לו רק מילים טובות לומר על מי שהייתה אם אישתו. “אסתי הייתה שויגער מקסימה, אשה מיוחדת, טובה, מוכשרת כל-כך, הייתה לה יכולת הקשבה מיוחדת”, הוא אומר בשיחה עם חרדים 10.

אבל חמש שנים חלפו והספינה הטלטלה לפתע פתאום, בלי שום סימן מקדים שיכול היה לבשר לו על הסערה הקרבה ובאה.

“בבוקר אחד בהיר האמא נעלמה. ככה פתאום. אחרי שבועיים, היא חזרה, אספה את הבנות ואמרה להן: ‘אני לא יכולה לגדל אתכן יותר, ניפגש פעם בשבוע-שבועיים בחנות הפיצה הסמוכה, בשבתות נהיה אצל הסבא והסבתא…’

“תחשבי על ילדה בת 9, הילדה הקטנה ביותר במשפחה, ששומעת דבר כזה… המחזה היה קורע לב. הייתי שם. בכי קורע לב, בנות המומות. ‘אבל אמא, למה?’ – הן ממש ייללו.

“‘אני לא יכולה להסביר לכן’, זה כל מה שאמרה”.

אולי לא רצתה לקלקל אותן, לספר להן שהפכה לחילונית – אני מנסה למצוא איך לדון אותה לכף זכות.

“אבל מובן מאליו שבעקבות מילים קשות כאלו ילדים כועסים. ככה זה בכל העולם, בלי קשר לדת ואמונה”, הוא משיב נחרצות.

“ולא”, הוא מתעקש על כך בכל תוקף. “אף אחד בחסידות לא התערב, אף אחד במוסדות הלימוד לא חיווה דעה, זו הייתה החלטה של הילדות. אפילו אשתי, כבת הבכורה במשפחה, לא יכלה לשאת את החידה הבלתי פתורה וכעסה מאוד”.

היא לא ניסתה ליצור קשר? לשאול את אמא מה קורה? למה? על מה? היא לא ניסתה לעשות משהו? – אני שואלת.

“בשבועיים הראשונים היא ניסתה לחייג. מאות פעמים, ואני לא מגזים. אבל אמא שלה פשוט לא ענתה. אחרי שבועיים, באמצעות עורך הדין שלה, הגישה בקשה לגירושין”.

“תראי”, הוא אומר, “אנחנו לא עוסקים בלהכפיש. אנחנו נתונים בין הפטיש לסדן. בין הרצון לספר את הסיפור האמיתי לבין הרצון לשמור על כבודה. אי אפשר לבוא בטענות לכל העולם כשמדובר בסאגה טבעית שמתרחשת בסיפורי גירושין רבים. ילדים לא יכולים לשאת עזיבה פתאומית כזו. זה רגש אנושי”.

במשך שנתיים ניהל האבא, בעלה לשעבר של אסתי, לבדו את הבית. ואז החליט להתחתן שוב. “לפני מספר חודשים נולד לו בן. גם אחרי שהתחתן המשיך לגדל את הבנות, יחד עם אשתו החדשה”, הוא מספר.

תגיד, אני שואלת, מעולם לא ניסית להשכין שם שלום? לשכנע את הבנות? את אשתך?

“ניסיתי. הרבה פעמים ניסיתי. אבל הכעסים היו גדולים. לא הצלחתי. הבנות עברו שבע שנים של גיהנום, וגם כעת ממשיכים לשפוך את דמן”, זו תחושתו.

הבאנו אותה כפי שהיא.

הדפס כתבה

14 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    2 צדדים למטבע
    28/06/2016 13:44
    חלי
  1. הרויחו שעכשיו אין את אסתי שתוכל לענות על זה… כי דווקא בן הזוג שלה הנוכחי אמר שניסו אין ספור פעמים לדבר עם המשפחה, אבל קיבלו דחיות אין ספור.
    מעבר לזה, מכירה אישית מקרה של ילדה חמודה (חסידת גור), שהסבתא שלה לא עלינו קצת התקלקלה… התנאי לקבלתה לבית הספר היה לנתק את הקשרים עם הסבתא. כן! אז שלא יגידו שאין קשר לחסידות.

  2. נו נו
    28/06/2016 13:53
    מנדי
  3. נו נו

  4. החלטה של התורה מוחלטת
    28/06/2016 14:58
    מירי
  5. כבד את אביך ואת אמך אין חיוב ל להורה לכבד את ילדיו זו המצווה של הילדים בלבד אז מי מחליט ? הבנות או התורה ????

  6. יפה שילדה גורית בת 9 יודעת להחליט
    28/06/2016 14:59
    חני
  7. הכל זה ההורים והבעל שהיה להם נוח עם ההחלטה של הבנות

  8. ישראל צ. תהיה חזק וגם רחלי.
    28/06/2016 16:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  9. האמת שאני מתפלא מאוד, כי החתן דנן יודע גם יודע לכתוב מילה, ואם היה רוצה ללכלך את אסתר וינשטיין היה יכול לכתוב מאמרים בכל כלי התקשורת לכן אמת כל מילה שהוא כותב.

    כמו אל תשכחו שהיא (אסתר) ניהלה בזמן הזה דרשות נגד גור חרדים וה’ ובכל אלה היא בעצם מדברת נגד הילדים שלה והנכדים, ואיך היא רוצה שידברו איתה ?
    ללא כל קשר לדת כל אדם היה נוהג כך .

  10. סיפור גירושין מתסכל לשני הצדדים.
    28/06/2016 17:27
    גורים אלימים
  11. אך הסובלים הגדולים הם הילדים, וחבל שהאם והתקשורת מתעללים יותר ויותר בילדים.

  12. התמימות נוחה כעת
    28/06/2016 18:59
    ג
  13. אני מכיר את אסתי באופן אישי ויודע שהיא ניסתה בכל מאודה ליצור קשר עם משפחתה ואלו דחו אותה בכל תוקף. אסתי היתה אישה צנועה, נעימת הליכות ותמיד ידעה לפתוח ברוחב לב את ליבה לזולת. אין טעם לחפש אשמים שכן זה כבר לא רלוונטי והסיפור לכשעצמו כואב לכל הצדדים. אני מקווה שזה יהיה לקח לכולנו כבני אדם לפני כל דת או אמונה שכן ללא היותנו אנושיים שום דבר לא שווה מאומה. שנדע רק בשורות טובות!

    • שמשעון   29/06/2016 00:28

      להצדיק אותה או אותן , והמשכיל בעת ההיא יידום!!!!!!!!!!!!!!!

    • רותי   29/06/2016 00:50

      הם ככ אוהבות אותה וממררות בבכי . לא ייאומן. הן רצחו אותה . מצד אחד אומרים שהיא נטשה אותן אז איך זה מסתדר שהיא השתגעה מהנתק ?והיא זו שרדפה אחריהם וניסתה להיות איתן בקשר. עם כל הסבל שלהן ( חלקו כבר היו מסודרו ונשואות ) הן נהגו ברשעות ונקמנות. ישנן עוד אמהות במצב דומה שילדיהן פסלו אותם.כולם אברכים לומדי תורה מקפידים על קלה כבחמורה . רק את מצוות כיבוד הורים מחקו

      • יוסף חיים   29/06/2016 14:25

        כל כך עצוב. זוהי זכותה של אסתי לעשות כרצונה ולהיות חילוניה לא משנה אם היא צודקת או לא, והבנות אוי הבנות הם יותר מכל צריכות להבין אותה. אישה אומללה שרוצה את בנותיה שכל כך השקיעה בהם כל השנים ומה ביקשה?! לראות את נכדיה?! לחבק את בנותיה?! כיבוד הורים זה יותר מהכל!!! אז נשים בחסידות כל כך מופלאה כמו חסידות גור יש להם בעיה בכיבוד אם?! אסתי תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים.

  14. אם הם היו בוכים לפני כן לא היו צריכים לבכות עכשיו
    30/06/2016 01:07
    מש
  15. אמא זה אמא במיוחד שהיא נשמעת שהיתה אשה מקסימה

  16. אסתי עשתה מה שבא לה והילדים עשו מה שבא להם. כל כך פשוט
    30/06/2016 07:14
    דן
  17. על מה בכלל הויכוח ?

  18. לא מבינה על מה המהומה
    30/06/2016 22:02
    מירב
  19. מי שקורא את הספר שכתבה אסתי מבין שכל ההתאבדות לא בגלל הנתק מהבנות אלא בגלל הקונפליקט שבה היתה

  20. לכל המאשימים .
    30/06/2016 23:24
    יואל
  21. לכל המאשימים אותה או את ילדיה את החרדים את גור או בעלה לשעבר. אחרי קריאת ספרה שנכתב בדם .מדובר בנפש אשר התייסרה ביסורים נוראים ואין סופים כבר משחר נעוריה והתגבר במשך הזמן ביתר שאת .ולא מוצא אסתי מנוח לנפשה.צעקה הנערה ואין מושיע לה.באשר לבעלה אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו מה גם שלא שמענו את הצד שלו. ילדיה אשר לא יודעו מה התחולל בחיים שלה אשר הגיעו לתהום ואבדון יאוש ושאול .כמו שהיא כתבה.אשר כל זה אילצו אותה להגיע לאן שהיא הגיע .איך אנו יכולים להאשים? את החרדים?? לפי סקרים חילונים רמת האושר אצל החרדים גבוה בהרבה מן החילונים ולהפך כמות המתאבדים.כך שכל סיפור הוא לגופו של ענין. למסקנה מדובר בסיפור לא פשוט. אנו מאמינים שלכל אחד ואחת יש בחירה וממנה נפשך אם הייתה לה בחירה שקולה במעשה . בטוח שהיא כיפרה על הכל אחרי כל היסורים אשר הגיעו עד לב השמיים .ואם לא .ואין היא אשימה. אזי בוודאי אין אנו מבינים דרכי השם יתברך כי צדיק וישר היא ומי יודע חשבונות צור העולמים.

    ת .נ. צ. ב. ה