הרב רבינוביץ לגר”ד לאו: הידרדרות נוראה בכותל • גורם ברבנות: בגללך

הרב שמואל רבינוביץ פנה אל הרב הראשי ודרש לכנס בדחיפות את מועצת הרבנות הראשית כדי לדון בהתדרדרות בכותל המערבי • בתגובה תוקף גורם ברבנות הראשית: "מצפים ממנו שיניח ל'מבוגרים האחראיים' לתקן הנזקים שהוא יצר"
אריה ריבקינד
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 11:38

רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ’, שיגר שלשום מכתב לרב הראשי, הגר”ד לאו, בדרישה לכנס באופן דחוף את מועצת הרבנות הראשית כדי לדון במצבו המידרדר של הכותל המערבי.

בתגובה תוקף גורם בכיר ברבנות בחריפות את רב הכותל. לדבריו, השגיאות שעשה לכל אורך הדרך ב’מתווה הכותל הרפורמי’, הם שהובילו למצב הנוכחי.

במכתב לרב הראשי, כתב הרב רבינוביץ: “בתקופה האחרונה עדים אנו לנסיונות של ארגונים שונים לקיים תפילות מעורבות בכותל המערבי תוך פגיעה קשה בהלכה.

“חודשים אני זועק את זעקת הכותל ואין לי מנחם. מצבו של הכותל מידרדר מחודש לחודש. הברחת ס”ת, ‘סדנאות’ להנחת תפילין לנשים וברכת כוהנות…

“לאור החלטת מועצת הרה”ר מחודש אדר א אני מבקש לכנס דיון חירום כדי לדון בהידרדרות הנוראה בכותל המערבי ולקבל החלטות דחופות בעניין.

אני קורא לכם מלב שותת דם עת לעשות לה’! בטרם יהיה מאוחר מדי. עלינו לפעול מיידית מול כל הגורמים כדי שיתקבלו ההחלטות הנכונות ובראשם תיקון חוק המקומות הקדושים ולעצור את הסחף הנורא הזה”.

גורם בכיר ברבנות אומר לחרדים 10 בתגובה: “אנחנו מצפים ממנו שיניח ל’מבוגרים האחראיים’ לטפל בנושא ולתקן בתבונה את הנזקים שהוא יצר. אף אחד לא זקוק לעצותיו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות