איזה באסה: ראש הישיבה זכאי

הזיק בעיניים של הנוכחים בסלון שדיברו על 'רעידת אדמה' בעולם הישיבות, התחלף באכזבה עמוקה וברצון לתבוע את ראש הישיבה על שלא מימש את הציפיות • ומה יש, למען השם, בליפא שמלצר?
אליעזר היון
כ"ג סיון התשע"ו / 29.06.2016 00:42

איזה באסה. הרשת החרדית רחשה בימים האחרונים סביב פרסום אודות ‘מעשים חמורים’ שבוצעו על ידי ראש ישיבה גדול ומפורסם.

באנלוגיה, להיררכיה הצבאית, מצוי ראש הישיבה בדרגת ‘אלוף’ ואולי גם על סף כניסה לפורום מטכ”ל הבכיר, מה שהוסיף עניין לחרושת השמועות, שהתרוצצו בעיקר בפורומים ובקבוצות הוואטס-אפ החרדיות.

החשדות נגד ראש הישיבה, התבררו במהירות כעורבא פרח, וכעבור ימים ספורים התברר כי איש לא ייחס להן כל חשיבות.

מכל מקום באותם ימים, בהם הקלטה עלומה, ושמועות זדוניות חלפו כאש בשדה קוצים ניתן היה לזהות רגש, שמוכר כמעט לכולנו משנותינו הראשונות בבית הספר היסודי, סביב כיתה ב’ לערך: חדוות ההשתתפות בהצגה בה נענש אחד מן התלמידים לעיני כל.

הדיבורים על ‘רעידת אדמה’ ברחוב החרדי אם יתברר כי אכן יש דברים בגו, לוו בזיק של התרגשות בעיניים, והדיווחים המרתקים של המשגיח המתעלל מן הישיבה בבית וגן היו למשחק ילדים מול הפרשייה המתפתחת.

בשיחות סלון שדשו בשמועות החדשות, ניתן היה באוזן בלתי מזוינת להקשיב לאינטונציה המאוכזבת: “כנראה זה שטויות, אה?” או בחיוך זומם שהרשעות לא נעדרת ממנו: “לא נראה אמיתי, זה יותר מידי גדול כדי להיות כזה”.

כולם חיככו ידיים, וציפו לשמוע על התלונה הראשונה, זו שגוררת תלונות נוספות אליהם מצטרפים מכתבים, מאמרים, ופובלציסטיקה על ה’שבר בעולם הישיבות’.

אבל זה לא קרה.

איזה באסה, כמה חבל. הזיק בעיניים התחלף באכזבה עמוקה.

נדמה היה כי עוד מעט קט יתבע ראש הישיבה המדובר על האכזבה העמוקה שהנחיל לצעירים. אין לו אחריות? סתם הוא מאפשר לגל של שמועות מתוקות להתרוצץ? כך סתם לנתץ ציפיות? איפה החמלה, איפה האמפתיה היהודית הרבנית המפורסמת”?

הזמר. ליפא שמלצר מותח שוב את גבולותיה העדינים של התרבות החרדית.

לא מעט נכתב על הזמר האנרגטי שמחולל מעת לעת מהומה בשיריו ובהתנהגותו, מה שמעורר אצלי בכל פעם את השאלה מחדש: האם אני האדם היחידי בעולם שלא מצליח להבין מה יש באיש הלא מיוחד הזה?

האם הנכות המוזיקלית ממנה אני סובל, כפי הנראה, לא מאפשרת לי בשום אופן להבין איזה יתרון מוזיקלי מינימלי יש לצעיר המוזר הזה שזועק ‘נחמן בן פייגא’ במנגינה לא מבריקה במיוחד?

ייתכן שזה רק אני, אבל אם אין לאיש כל יכולת מוזיקלית מיוחדת, מה כן יש בו למען השם?

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יש בו נשמה, מוזיקה עמוקה
    29/06/2016 10:03
    שלומי
  1. לגבי ליפא, נכון שהוא פרובקטיבי, אך באותה מידה הוא מוזיקלי בחסד עליון – אם הנך ‘נכה’ מוזיקלית כפי שאתה מעיד, לעולם לא תבין זאת.
    אבל מלבד זאת, לפעמים הוא מצליח לגעת עם המוזיקה שלו, בנקודה העמוקה של הנפש
    אני ממש לא מחבב את האישיות שלו, אבל תכלעס, הוא הזמר היחיד שהצליח להוריד דמעות מעיני בכמה שירים שלו.!!!

  2. הוכחת מעל כל ספק את הנכות המוסיקלית שלך
    29/06/2016 11:37
    שרגא
  3. ליפא הוא הזמר עם הכשרון הגדול ביותר שהיה לנו !
    וחבל מאוד שהוא כבר לא זמר אלא שחקן, והוא כבר לא חסידי אלא “בריה חדשה”.

  4. איזו כתבה נהדרת!!!
    29/06/2016 21:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. תענוג לקרוא!

  6. איש אמת.
    14/07/2016 00:52
    מבקש.
  7. ליפא, הוא הכל חוץ משחקן. וזו הגדולה שלו. הוא אמיתי. לא משחק אותה. הוא עצמו. הלואי על העולם כולו. והמבין יבין. ולא נכה.

  8. חוסר הבנה בסיסית במוזיקה..
    03/08/2016 00:13
    איזאק
  9. כל בר דעת עם הבנה בסיסית במוזיקה מבין שליפא גאון מוזיקלי..

  10. תגיד אליעזר היון
    05/09/2016 00:09
    ruch
  11. אתה יהודי ?????\
    הלכות לשוה”ר למדת מימיך ??
    לא אכנס איתך לפולמוס מדוע דעתי עליך כאחד השפלים שברחוב עם דיבורים כאלה על יהודי באשר הוא , לך תשאל את רבך , מה משמעות יהודי , עזוב לא תבין ממילא
    וכמובן כנכה מויזיקלית — באיזה זכות אתה מבקר זמר , מי שמך ??? בוש והכלם חתיכת אפס מאופס , בושה ליהדות שהוציאה מתוכה עשבים שוטים שכמוך