הבת החרדית מספידה: “אמא, נזכור ולא נשכח איך הלכנו איתך בגאווה”

אחת מבנותיה החרדיות של אסתי וינשטיין, חסידת גור לשעבר, אם לשבע בנות, שהלוויתה תיערך היום אחר הצהרים בבית העלמין ירקון, כתבה לה הספד מטלטל: "ביקשנו לבוא איתך, אך הפנית אל ליבנו את הגב. אני מבינה שיש דברים שלא ניתן להשיב, העיקר שכעת קבלי את סליחתנו" • חתן מגיב לראשונה: "תעלומה בלתי פתורה: איך אמא נוטשת את ילדיה"
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ו / 28.06.2016 01:10

היום (שלישי) בשעה 17:00 תתקיים בשער החסד בבית העלמין ירקון הלווייתה של אסתי וינשטיין ע”ה.

גופתה של ויינשטיין, בת 50, חסידת גור לשעבר, אם לשבע בנות, שנטשה את הדת לאחר גירושיה לפני שבע שנים, נמצאה ביום ראשון בצהרים בחוף הקשתות באשדוד – שישה ימים לאחר שנעלמה מביתה באזור.

ביום שני שעבר היא הותירה מכתב על המחשב בביתה, בו פירטה על מצבה הנפשי הקשה שנגרם לה בעקבות ניתוק הקשר עם שש מתוך שבע בנותיה ונכדיה – מאז עזבה את הדת. היא גם הותירה אחריה ספר, בו גוללה את חייה, וביקשה כי יופץ בכל דרך אפשרית.

בתה תמי מוטנג, שנטשה גם היא את הדת והייתה בקשר הדוק עם אמה, הודיעה כי הלוויה של האם תיערך כפי שביקשה בצוואה שהותירה אחריה.

“נערוך את הלוייה בבית עלמין ירקון, בשעה 17:00. יהיה אירוע כפי שאמא שלי ביקשה, עם פרחים ושירים. בשעה 18:00 יהיה טקס דתי כפי שסבא שלי רוצה. אנו מבקשים מכולם לכבד אחד את השני, דתיים וחילונים ולשמור על כבוד המשפחה”.

היום לראשונה הביא העיתונאי אבישי בן חיים בחדשות 10 את תגובתו של בעלה של אחת מבנותיה החרדיות של אסתי וינשטיין, על הטרגדיה שמטלטלת את הציבור החרדי: “אי אפשר לבוא בטענות לילדות קטנות שכועסות על אמא. זה דבר נורמלי, זה סיפור אנושי, זה סיפור שקורה בכל העולם, אני לא חושב שזה בכלל נושא שצריך להיות חלק מאג’נדה של צד כזה או אחר”.

• הבנות ניתקו את הקשר מהאמא על רקע דתי?

החתן: “הבנות ניתקו את הקשר מהאמא על רקע התעלומה הבלתי פתורה הזו: איך אמא נוטשת את ילדיה. יתכן מאוד שהצדק איתה, ייתכן מאד שהצדק לא עם אף אחד, בשורה התחתונה אי אפשר לבוא בטענות לבנות למה הן כועסות על האמא”.

אבישי בן חיים גם פרסם הספד שכתבה אחת מבנותיה החרדיות של וינשטיין, לקראת הלוויה שתיערך היום:

 אמא, נזכור ולא נשכח את השנים בהן גידלת אותנו. נזכור ולא נשכח איך הלכנו איתך בגאווה, שבע בנות מדהימות.

נזכור ולא נשכח את היום המר והנמהר בו נטשת אותנו. התחננו להסברים, ביקשנו לבוא איתך, אך הפנית אל ליבנו את הגב. ילדות קטנות שביום בהיר ננטשות ואין אימא שתסביר ותרפא את השברים.

“אמא, אמא, נזכור תמיד ולא נשכח. מבינה אני שיש דברים שלא ניתן היה להשיב, אבל כעת תוכלי מלמעלה להביט ולהקשיב, להבין את כל מה שלא הבינו בני האדם מסביבנו. אבל העיקר שכעת קבלי את סליחתנו”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מחול לכן
    28/06/2016 11:46
    האדמו
  1. מחול לכן מחול לכן מחול לכן

  2. תקראו את הספר שלה ותבינו למה היא נאלצה לעזוב
    28/06/2016 13:25
    יכ
  3. מזעזע

  4. וידוי...
    28/06/2016 17:00
    מוטה
  5. וידוי מתוך ספרה ‘עושה כרצונו’:
    ‘אלוקים הטוב שלי, סליחה שלאחרונה התרחקתי ממך ככה, פשוט לא היה לי את האומץ להסתכל עליך ישירות. אני מרגישה שבגדתי בך, החבר הכי טוב שלי, עם כל מה שקרה לי לאחרונה.
    אבל גם אתה, שהיית תמיד לצדי, שלא השארת אותי לרגע לבד, גם אתה הפנית לי עורף, ובעצם זה שנתת לכל זה לקרות, הפרת את החברות ההדדית הזאת, שהייתה בינינו! אלוקים שלי, אני לא יכולה לחיות בלעדיך! ומכיוון שאותך איבדתי, אני נאלצת לאבד את חיי, בבקשה ממך, אלוקים! אנא, רחם עלי, והבן את החלטתי, אני יודעת שהתאבדות זו עבירה נוראה, אבל זו העבירה האחרונה שלי! העבירה האחרונה והיחידה שמושיעה אותי מעבירה יום יומית … מי כמוך יודע, כמה שמרתי על עצמי להישאר קדושה וטהורה כאישה! רק אתה, אלוקים, מבין כליות ולב, יודע איזה מאמצים עשיתי כדי לא להגיע למצב הזה … אבל זה קרה, ואני לא מאשימה אותך, שנטשת אותי ככה ונתת לכל זה לקרות, כנראה שזה הגיע לי!
    אולי התגריתי במזל שלי … לא חלמתי שנגרר למצב בלתי הפיך כזה … חשבתי שאם ארגיש יותר יפה, אהיה יותר מאושרת. כמה שטעיתי, אלוקים הטוב,
    אלוקים היחיד שלי, אני מוסרת לך את נשמתי, ואם מגיע לי גיהינום על כל החטאים שלי, אקבל אותו באהבה, ממילא חיי על פני האדמה הפכו לגיהינום שורף וצורב ללא הפסקה, במותי לפחות אדע שכיפרתי על עוונותיי ולא המשכתי במחול השדים הנוראי הזה של העבירות שאני שרויה בו.
    סליחה, אלוקים. סליחה!
    עבירה אחרונה שלי. עבירה אחרונה – –
    ובאומרי זאת, מסרתי את נשמתי לבוראי ונרדמתי…
    ת.נ.צ.ב.ה

  6. להוציא את כל הכתות מחוץ לחוק ללא יוצא מהכלל
    28/06/2016 17:28
    דן
  7. להוציא את כל הכתות מחוץ לחוק.