מכה קשה לבריטניה אחרי הפרישה: איבדה את דירוג האשראי המושלם

קובי פינדרוס
|
כ"ב סיון התשע"ו / 27.06.2016 23:37
אחרי סוכנות דירוג האשראי “מודי’ס”, גם סוכנות S&P מורידה את דירוג האשראי המושלם של בריטניה בשני שלבים – משלושה A לשני A • הסוכנות הבהירה: בעקבות תוצאות משאל העם הדירוג עלול לרדת עוד יותר

מכה כלכלית קשה לבריטניה:  אחרי סוכנות דירוג האשראי “מודי’ס”, גם סוכנות S&P הורידה היום (שני) את דירוג האשראי המושלם של בריטניה בשני שלבים – משלושה A לשני A. הסוכנות הבהירה כי בעקבות תוצאות משאל העם הדירוג עלול לרדת עוד יותר.

לשם השוואה דירוג האשראי של ישראל הוא – A פלוס.

בנימוקי הורדת הדירוג כותבים כלכלני S&P, כי הורדת הדירוג מתבקשת לנוכח חוסר הוודאות הנוגע לכלכלת בריטניה לאחר פרישתה מהאיחוד האירופי. עוד כותבים כלכלני חברת הדירוג כי תחזית הדירוג של בריטניה, גם לאחר הדירוג, נותרת שלילית כך שבמידה ותרחישי האימה יתממשו ירד דירוג האשראי של הממלכה בנוטש נוסף.

הורדת דירוג האשראי מגיעה לאחר ששבת האחרונה הורידה כאמור סוכנות “מודי’ס” את הדירוג של בריטניה מ”יציב” ל”שלילי” והסבירה כי הצעד נבע בעיקר מצפי להמשך המגמה הזו בעתיד הקרוב, וכן בשל התחזיות לצמיחה הנמוכה שצפויה בשל המהלך.‎

בתוך כך, בנאום שנשא היום בפני הפרלמנט הבריטי, הבהיר ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כי לא יהיה משאל עם נוסף משום שצריך לכבד את ההחלטה.

“לא יכול להיות שום ספק לגבי התוצאה”, אמר קמרון. “גם הממשלה הסכימה איתי הבוקר שההחלטה צריכה להתקבל”.