אושר: יום שבתון בבחירות לרשויות • מקלב: רצון לפגוע בחרדים

שר הפנים: יום שבתון עשוי להגביר את אחוז ההצבעה • ח"כ אורי מקלב: הפוך - חשש לירידה באחוז ההצבעה, כי רבים עלולים לנצל את יום השבתון כיום טיול
שרי רוט
ד' סיון התשע"ד / 02.06.2014 17:43

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח”כ מירי רגב, אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית לקביעת יום שבתון בעת הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות.

בפתח הדיון הצביעה וועדת הפנים על המלצה לוועדת הכנסת למזג את הצעת החוק הממשלתית עם הצעות חוק פרטיות בנושא זה. ח”כ מירי רגב, יו”ר הוועדה, הסבירה כי יצירת יום שבתון בעת הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות יגרום לעלייה במעורבות התושבים בניהול הרשויות המקומיות בהם הם גרים.

שר הפנים, גדעון סער, הסביר כי יום שבתון עשוי להגביר את אחוז ההצבעה. הגדלת אחוז ההצבעה משמעותית לחיזוק הלגיטימציה של הנבחרים וכן ליצירת קואליציות יציבות יותר ברשויות המקומיות. עוד אמר השר כי יום שבתון יקל גם על הלוגיסטיקה של הכנת נקודות הצבעה בבתי ספר.

רוב חברי הכנסת שנכחו בוועדה תמכו בהצעת הממשלה, אולם ח”כ אורי מקלב טען כי קשה לקבל החלטה מושכלת ללא בחינת ההלימה שבין אחוז הצבעה בבחירות לבין קיום יום שבתון. “אין מהות משמעותית בין קיום יום שבתון ביום הבחירות לרשויות המקומיות לשינוי אחוז ההצבעה הנמוך, והצעה זו נולדה רק מתוך רצון לפגוע בשיעור ההצבעה במגזר החרדי. יום שבתון לא יביא אנשים לקלפיות אלא יוציא אנשים לנצל את יום החופשה שלהם לצרכים אחרים ומשפחתיים”, אמר מקלב.

פיני קבלו ממרכז השלטון המקומי, תמך בהצעת החוק, אך התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר התנגדו להצעה.

לקראת תום הדיון הבהיר השר כי השבתון שיוכרז, יתקיים רק ברשויות שמקיימות הצבעות בבחירות הכלליות (ולא במועצות אזוריות) – והאזרחים שיוכלו לנצל את השבתון יהיו אלו שיש להם זכות בחירה.

הסתייגויותיו של ח”כ מקלב נדחו, והצעת החוק אושרה לקריאה שנייה ושלישית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות