שתי לוויות לאסתי וינשטיין: ‘שירים ופרחים’ וטקס דתי; משפחתה תגיע

חיים טוויל
|
כ"א סיון התשע"ו / 27.06.2016 18:46
הלוויה תיערך מחר בבית עלמין ירקון, בשעה 17:00 • הבת תמי: “יהיה אירוע כפי שאמא שלי ביקשה, עם פרחים ושירים. בשעה 18:00 יהיה טקס דתי כפי שסבא שלי רוצה. אנו מבקשים מכולם לכבד אחד את השני, דתיים וחילונים ולשמור על כבוד המשפחה”

שופטת בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב שפרה גליק קבעה כי הלוויתה של אסתי וינשטיין ע”ה, שגופתה נמצאה אתמול ברכבה בחוף הקשתות באשדוד, תתקיים מחר (שלישי) אחר הצהרים בבית העלמין ירקון, כפי שביקשה בצוואתה ב”שירים ובפרחים”.

בני המשפחה החרדים כלל לא הגיעו לדיון ולא הביעו התנגדות.

תמי מונטג,  בתה היחידה שנטשה את הדת ועמה הייתה בקשר, תנהל בשעה 17:00 את הלוויה, לפי צוואת אמה, ומאוחר יותר תתקיים הלוויה יחד עם בני המשפחה החרדית, שיגיעו ללוות את אסתי בדרכה האחרונה.

עו”ד חוי אדמקר, שייצגה את מונטג ועתרה בשמה לבית המשפט, ברכה על ההחלטה: “לכל אחד יש זכות, גם בחייו וגם במותו. המנוחה אסתי רצתה להיקבר בדרך מסוימת והצלחנו למלא אחר בקשתה.

“צר לי שבשל גורמים בעלי אינטרס נאלצה המשפחה להתעכב עם הלוויה, אך יחד עם זאת מברכת את בית המשפט על ההחלטה שמגלה רגישות עם בני המשפחה בשעה קשה זו”.

מונטג אמרה לאחר הדיון: “בצער רב אני מודיעה על הלוויתה של אימי היקרה והאהובה אסתי וינשטיין. אימי ביקשה הלוויה עם הרבה פרחים כמו שהיא אוהבת, תביאו איתכם פרח לזכרה.  אני מאוד שמחה בשביל אמא שלי. זה יקרה בדרך שהיא רצתה. אני שמחה שנלחמתי על זה”.

היא הוסיפה: “נערוך את הלוייה מחר בבית עלמין ירקון, בשעה 17:00. יהיה אירוע כפי שאמא שלי ביקשה, עם פרחים ושירים. בשעה 18:00 יהיה טקס דתי כפי שסבא שלי רוצה. אנו מבקשים מכולם לכבד אחד את השני, דתיים וחילונים ולשמור על כבוד המשפחה”.

כמה שעות לפני הדיון, שהתקיים לאחר שהבת תמי קיבלה צו מניעה על מסירת הגופה לבני המשפחה החרדית,  הודיעה המחלקה המשפטית של זק”א כי איש לא יתנגד: “הקרב שהוא לא קרב… משפחתה החרדית של אסתי וינשטיין לא מתנגדת לקבורה במרכז (בית העלמין ירקון). ההפך, אין שום בעיה שאסתי תיקבר בבית העלמין ירקון, כמו כל אזרח חילוני, ואין להם שום התנגדות לכך. אין שום חסיד גור שנמצא במכון ומנסה לחטוף את הגופה. לא קיים כזה דבר במכון לרפואה משפטית. למשפחה אין בעיה שההלוויה תתקיים בהקדם ללא כל תנאים”.

אסתי ויינשטיין ע”ה, בת 50, אם לשבע בנות, נטשה הדת לאחר גירושיה לפני שבע שנים.

ביום שני שעבר היא הותירה מכתב על המחשב בביתה באזור, בו פירטה על מצבה הנפשי הקשה שנגרם לה בעקבות ניתוק הקשר עם שש מבנותיה ונכדיה – מאז עזבה את הדת.

היא גם הותירה אחריה ספר, בו גוללה את חייה, וביקשה כי יופץ בכל דרך אפשרית.

במהלך השבוע האחרון נערכו אחריה חיפושים בכל רחבי הארץ, עד שאתמול בצהרים אותרה גופתה.