הכירו אוטובוס שכבר נוסע במרילנד: מדבר עם הנוסעים ומעניק המלצות

מיני אוטובוס אוטונומי פועל כבר במרילנד והוא מסוגל לשאת 12 נוסעים, שיכולים לדבר אתו בשפה טבעית ורגילה, לקבל תשובות על דרך הפעולה של המיניבוס, המלצות לבילוי ביעד - ואפילו לבקש להגיע ליעדים מסויימים
אליעזר היון
כ"א סיון התשע"ו / 27.06.2016 16:20

אז תכניות לרכב אוטומטי של גוגל מוכרות לכולנו, אך בינתיים כבר החל לנוע במרילנד מיני-אוטובוס, המסיע 12 נוסעים, שגם יכולים לדבר אתו, כלומר עם האוטובוס.

הסיפור הובא על ידי מומחה הטכנולוגיה של geektime, יניב אביטל.

Olli, זה שמו של האוטובוס, הוא כלי רכב אוטונומי בגודל של מיניבוס או מונית שירות גדולה, שמתאים ל-12 נוסעים, ופועל בעזרת מנוע חשמלי אקולוגי ושקט.

Olli מתנייד בצורה אוטונומית לגמרי בזכות יותר מ-30 חיישנים שונים שמותקנים בו, אולם ליתר בטחון, ובעיקר, כך נראה, כדי להרגיע את הנוסעים, הוא גם מפוקח ומבוקר מרחוק על ידי מרכז שליטה מאוייש.

האוטובוס ניחן גם ביכולת דיבור מרשימה. בזכות שיתוף הפעולה הזה, יוכלו הנוסעים לדבר עם המערכת בשפה טבעית ורגילה, לקבל תשובות על דרך הפעולה של המיניבוס, המלצות לבילוי ביעד ואפילו לבקש להגיע ליעדים מסויימים.

רכב ה-Olli הראשון כבר פועל בנמל מרילנד, אחד מאזורי הבילוי והעסקים הפעילים במרילנד.

היעדים הבאים של היצרנית, חברת Local Motors האמריקנית, הם לאס ווגאס ומחוז מיאמי-דייד בדרום פלורידה, כשכלי הרכב האוטונומיים הראשונים יוצבו בהם עוד השנה. לצורך כך מתכננת החברה לייצר כמה מאות מיניבוסים כאלו עד סוף השנה במפעלים שלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות