הספין הגאוני של ראש אגף חקירות

ברגע שהשר לביטחון פנים התחיל להעלות שאלות בנוגע למסמך, טראח, התברר שבעייתי לו לטפל בזה כי הוא מופיע במסמך ועל הדרך כבר הועבר לו באמצעות ההדלפה מסר לא ממש סמוי • אם ממש תעצבן, ייתכן שנתחיל לחקור
רביב דרוקר
כ"א סיון התשע"ו / 27.06.2016 18:29

“אתה אמרת ברדיו שאני משקרת?”

לזכותה של דוברת המשטרה, מירב לפידות, ייאמר שהיא שואלת בישירות.

זמן קצר לפני כן היא דיברה ב’רדיו תל אביב’ ודיבררה היטב את גרסת המשטרה בנוגע ל’מסמך יצחקי’ – גרסה שאומרת שראש אגף חקירות הוא מין יקה גרמני כזה, והוא רק רצה לעשות סדר, לוודא ששום מידע משמעותי על חברי כנסת או שרים לא נופל בין הכיסאות.

אז הוא ביקש שיכינו לו מסמך עבודה וכן, ברור, מה שהיה רציני בעבודה הזאת עבר לחקירה.

למשל, אמרה לפידות, פרשת ‘ישראל ביתנו’, שהתפוצצה חודשים ספורים לאחר מכן, נמצאת במסמך הזה.

“אני אמרתי שאו שאת לא אומרת את האמת, או שמישהו עבד עלייך וגרם לך לא להגיד את האמת. המסמך לא כולל את הסיפור על ‘ישראל ביתנו'”, עניתי.

“מירב, ראית את המסמך?” המשכתי.

היה היסוס של שנייה ומיד לפידות התעשתה והדפה שהיא לא תגיד מה ראתה או לא ראתה ובכל מקרה, במסמך היה מידע שהתגלגל בסופו של דבר ל’ישראל ביתנו’.

סיכמתי עם הדוברת שהיא תלך למי שהיא תלך ותעדכן אותי.

זה היה יום שישי בבוקר. עד עכשיו לא קיבלתי עדכון.

למסמך שניצב יצחקי ביקש להכין לו בקיץ 2014 יכולים להיות כל מיני הסברים. בשורה התחתונה יש דרך מאוד קלה להבין מה הייתה כוונת המשורר.

מה יצחקי עשה מאז קיץ 2014 עם המידע שיש שם? ובכן, אף חקירה גלויה חדשה לא פרצה לאוויר העולם כתוצאה מעשרות המידעים, חלקם מסעירים, שנכללים במסמך.

כתבים ופרשנים ידעו להגיד בימים האחרונים שפרשות דרעי, הרצוג, ‘ישראל ביתנו’ ואפילו מע”צ התחילו מהמסמך הזה.

אבל אף אחת מהן לא נכללת במסמך (בהנחה שבדרעי החקירה אכן מתמקדת בעסקת הנדל”ן של מומו דרעי עם ג’יימס שלאף, אחיו של המיליארדר האוסטרי). לעומת זאת, יש קצוות חוט מסמרי שיער במסמך שאף אחד לא משך בהן, למיטב ידיעתי.

אדם אחד מצוטט שם כאומר – אני העברתי בעצמי מזומנים לשר, מטעם אנשי עסקים, ואני מוכן להעיד תמורת חיסיון מפני הפללה עצמית.

שמעתם עליו? גם אני לא.

היועץ המשפטי לממשלה, הסמכות היחידה לאשר פעולות חקירה כנגד ח”כים, לא ידע מהמסמך. גם המפכ”ל דאז לא ידע. אם יצחקי רצה ‘לעשות סדר’ (עד כהונת יצחקי הייתה הוראה פנימית של מכינים עבודות כאלו), למה לא עדכן את הממונים עליו? ואם המניע להכנת המסמך הוא הטראומה מפרשת פואד בן אליעזר, בה מידע מפלילי כנגדו שכב כמעט שנתיים לא מטופל, אז למה יצחקי לא גילה את אוזנינו עד היום באמת איך קרתה הפשלה הנוראית הזאת – ומה הביא להצפת המידע המפליל שבוע לפני הבחירות לנשיאות?

אני בחרתי, כידוע, לא לפרסם את שמות המופיעים במסמך. רק שם אחד בכול זאת התפרסם. בחדשות 2 נאמר כי השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, מופיע במסמך. השם היחיד שהתפרסם הוא במקרה השם היחיד שהיה יכול לגרום ליצחקי לבוא למסור הסברים אמיתיים בנושא.

ברגע שהשר לבטחון פנים התחיל להעלות שאלות בנוגע למסמך, טראח, התברר שבעייתי לו לטפל בזה כי הוא מופיע במסמך ועל הדרך כבר הועבר לו באמצעות ההדלפה מסר לא ממש סמוי.

אם ממש תעצבן, ייתכן שנתחיל לחקור את המידע שכבר נמצא אצלנו לפחות שנתיים.

הספין המנצח של אגף החקירות בסיפור הזה היה ספין ביבי.

זה הולך ככה: ניצב יצחקי כבר ממש או-טו-טו עומד לפרסם חקירה גדולה נגד ראש הממשלה, ונתניהו הפעיל בצורה גאונית אותי, מכל העיתונאים שבעולם, כדי לפגוע ביצחקי.

לגבי החקירה המרגשת שמתנהלת לכאורה נגד נתניהו, אני לא יודע הרבה, אבל אני קצת סקפטי. ראיתי את האנרגיות ‘האדירות’ של יצחקי בפרשת ביבי טורס.

לגבי המשיכה בחוטים מאחורי הקלעים של פרסום ‘מסמך יצחקי’, זה באמת אחד הקשקושים הכי גדולים ששמעתי מעודי. במיליון אחוזים, לנתניהו אין שום קשר בעולם לזה והוא שמע על המסמך לראשונה בטלוויזיה.

העובדה שאנשי יצחקי הצליחו לשכנע לא מעט אנשים בקשקוש הזה רק מראה כמה נואשת הציפייה שמישהו יבוא כבר וישנע  את נתניהו מבלפור.

• מתוך הבלוג של רביב דרוקר: הכתבה פורסמה ב’הארץ’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות