התפרעויות בשטח הר הבית: פורעים ערבים יידו אבנים וירו זיקוקין • צפו

הפורעים הערבים, חלקם רעולי פנים, התבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל אקצא, לאחר שאספו אבנים וחפצים והקימו מחסומים למניעת סגירת דלתות הכניסה למסגד • עם תחילת הביקורים בהר הם החלו ליידות אבנים ולירות זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוחות המשטרה והמבקרים • השוטרים, שהדפו את המתפרעים, אפשרו עליית יהודים רק לזמן קצר
חיים טוויל
כ"א סיון התשע"ו / 27.06.2016 11:34

פורעים ערבים, חלקם רעולי פנים, התבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית, במטרה להתעמת עם השוטרים ולפגוע בשגרת הביקורים ובמבקרים בשטח הר הבית, במהלך חג הרמדאן המוסלמי.

המתבצרים אספו אבנים וחפצים והקימו מחסומים למניעת סגירת דלתות הכניסה למסגד אל אקצא, כל זאת במטרה להתעמת עם השוטרים והלוחמים, למנוע מהם את סגירת הדלתות ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח הר הבית.

משטרת ירושלים נערכה בכוחות מתוגברים לכניסה לשטח ההר,  במטרה לאפשר את תחילת הביקורים בשטח ההר בשעה המקובלת.

עם תחילת הביקורים החלו צעירים מוסלמים, חלקם רעולי פנים, ליידות אבנים אותם אספו מבעוד מועד וריכזו בתוך מסגד אל אקצא וירו זיקוקין בכינון ישיר לעבר הכוחות.

השוטרים, לוחמי מג”ב ויס”מ הדפו את רעולי הפנים ומידיי האבנים, שהושלכו לעברם ולכיוון קבוצות המבקרים לתוך המסגד, ואפשרו למשך זמן מה עליית יהודים וביקורי תיירים בהר הבית.

עם סיום הביקורים בהר הבית נפתחו דלתות המסגד והפורעים רעולי הפנים החלו שוב ביידוי אבנים וירי זיקוקין בכינון ישיר לעבר כוחות המשטרה, אשר הגיבו לעבר מיידי האבנים עד להשבת השקט במקום.

במשטרת ירושלים מדגישים, כי כל ניסיון להפר את הסדר בירושלים ובכלל זה בעיר העתיקה והר הבית יטופלו בנחישות ותקיפות, במטרה לאפשר את קיום הסטאטוס קוו בהר הבית ואפשרות קיום הפולחן לכלל הדתות.

“משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה למעצרם של הפורעים ולמצות עימם את מלוא הדין”, מוסיפים במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות