הח”כים גילו בבית הכלא: “אפילו לקופים בגן החיות יש יותר מקום”

חברי ועדת הפנים של הכנסת ערכו סיור בבתי כלא ונדהמו לגלות את הצפיפות בה מתגוררים האסירים • "אם בתי הסוהר אינם ראויים למגורי אדם, נשחרר אותם. 4.5 מ"ר לאדם זה צפוף ביחס לסטנדרט הבינלאומי וגם בזה איננו עומדים"
נחמן גור
כ"א סיון התשע"ו / 27.06.2016 10:10

חברי ועדת הפנים של הכנסת ערכו אתמול (ראשון) סיור בכלא אופק ובכלא השרון ונדהמו לגלות את הצפיפות במקום.

“הצפיפות האיומה בה מתגוררים אסירים בישראל אינה מתקבלת על הדעת”, אמר יו”ר ועדת הפנים, ח”כ דודי אמסלם. “אפילו לקופים בגן החיות יש יותר מקום. אם בתי הסוהר אינם ראויים למגורי אדם, נשחרר אותם. 4.5 מ”ר לאדם זה צפוף ביחס לסטנדרט הבינלאומי וגם בזה איננו עומדים”.

יו”ר הוועדה דרש לקבל נתוני צפיפות על כל בית סוהר בנפרד. “יחד עם השב”ס נבנה תוכנית רב שנתית ואני אוביל את קידומה מול האוצר והמשרד לביטחון פנים”, אמר אמסלם.

ח”כ אכרם חסון: “מדאיג שאסירים רבים אינם משתקמים וחוזרים לכלא. המדינה משקיעה בכל אסיר 3 מיליון שקל. השאלה אם עושים בכסף שימוש נכון. האם יש רצף בין רשויות הרווחה לשב”ס?”

ח”כ אוסמה סעדי: “חייבים למלא את הזמן של האסיר. לא להשאירם ספונים בחדרים. צריך חינוך, תעסוקה והרבה ספורט. בכלא לנוער אופק ראיתי הרבה דברים חיוביים”.

עפרה קלינגר, נציבת שב”ס: “הגדלנו את מסגרות השיקום. הן היו חצי ריקות ועכשיו הן מתמלאות. המאסר הוא הזדמנות לא רק לאסיר אלא גם למדינה. אם יתנו לאסיר הזדמנות לתפוס את עצמו אחרת, הוא יבין שהשינוי אפשרי.

“המדינה משקיעה הרבה כסף בשב”ס, אבל לא במתקנים. אדם שחי בתנאים לא מכבדים, לא יכול לעשות שימוש גם במשאבים שכן עומדים לרשותו. אין חולק שחייבים לבנות עוד בתי סוהר. כיום כ-40% מהאסירים שוהים במתקנים שאינם מתאימים”.

דודי אמסלם

דודי אמסלם

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות