זה צעד היסטורי: ביטול חזקת הגיל הרך אושר בוועדת השרים לחקיקה

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק חזקת הגיל הרך לקריאה טרומית,תוך התנייה שהמשך קידום החוק יהיה בכפוף להסכמות של שרי המשפטים, הדתות, הרווחה, הבריאות, ושוויון חברתי, ובתיאום עם משרד האוצר
שרי רוט
כ' סיון התשע"ו / 26.06.2016 16:17

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בצהריים (ראשון) את הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך לקריאה טרומית.

בישיבת ועדת השרים לחקיקה הודיעה היו”ר, שרת המשפטים איילת שקד, כי הקימה ועדה במשרד המשפטים בכוונה לבחון את יישום המלצות ועדות שניט ושיפמן בעניין חזקת הגיל הרך, מזונות ועוד.

ההחלטה להקמת וועדת היישום הגיעה מתוך הבנה שנושא הקשר בין גברים, נשים וילדים רחב יותר מנושא חזקת הגיל הרך, והוא טומן בחובו נושאים נוספים, כמו: כריכת הגט בסוגיות רכושיות, סמכויות בית הדין כבורר, הסכמי קדם נישואין והיחס בין מסקנות הוועדות השונות שהוקמו עד כה.

לדברי שקד, כל הנושאים הללו כרוכים אלה באלה והמסקנות צריכות להכיל בתוכן את הטיפול בכל הסוגיות יחד, וכן המלצות לדרכי פעולה.

במקביל אישרה ועדת השרים את אישור חוק חזקת הגיל הרך לקריאה טרומית, תוך התנייה שהמשך קידום החוק יהיה בכפוף להסכמות שרי המשפטים, הדתות, הרווחה, הבריאות, ושוויון חברתי, ובתיאום עם משרד האוצר.

המטרה היא שבתוך ארבעת החודשים תוקם ועדת היישום. אם לא תושג הסכמה תוך ארבעה חודשים הנושא יחזור לדיון נוסף בוועדת השרים לחקיקה.

שקד אמרה: “מדובר בנושא רגיש ורחב מאוד, שיש צורך להגיע להסכמה רחבה לפני ביצוע שינויים בו. הוועדה שהודעתי היום על הקמתה תפעל להגעה למסקנות שיקחו את כל השיקולים הרלוונטיים בחשבון”.

השרה לשוויון חברתי, ח”כ גילה גמליאל, שיזמה יחד עם ח”כ יואב קיש מהליכוד את אחת מההצעות שאושרו בוועדה, בירכה על ההחלטה.

“הוכח היום שכאשר מתמידים ומאמינים בצדקת הדרך, בסוף גם מגיעים אל היעד. אישור החוק היום הוא בשורה משמחת לעשרות אלפי ילדים להורים גרושים שסבלו במשך שנים בגלל חוק ארכאי ולא צודק”.

לדבריה, “ככל שנמהר להעביר את החוק בקריאה שלישית בכנסת כך ייטב לכולם ובעיקר לילדים אלו. כולי תקווה שבקרוב מאוד תיפסק האפליה בקרב הורים גרושים ובזכות ביטולו של החוק תהיה הורות שוויונית מלאה”.

הצעת החוק תאושר, ככל הנראה, בקריאה טרומית במליאת הכנסת כבר ביום רביעי הקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות