ברק: “לא מכיר את סידור התפילה, לא עשו לי בר-מצווה כנער”

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ביקר בשבוע שעבר בטמפל הרפורמי הגדול במנהטן, ואמר למשתתפים: "התנועה הרפורמית היא הדבר הטוב ביותר ליהודים, והדבר הכי טוב שקרה לעם ישראל מאז תקופת ההשכלה" • סיפר כי כשהוא משוחח עם החרדים, הוא מפציר להפסיק את המלחמה ברפורמים - והתנבא: תהיה "התנפצות גדולה בנושא דת ומדינה"
נתן פרל
ט"ז סיון התשע"ו / 22.06.2016 16:52

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הצהיר במפגש סגור בטמפל רפורמי במנהטן כי הוא אדם חילוני לחלוטין שאינו מכיר אפילו את סידור התפילה, וכאשר התייחס לסוגיית הגיור הזכיר שאשתו של משה רבנו לא הייתה יהודייה.

בביקור שערך בשבוע שעבר ב-‘Central Synagogue’, טמפל רפורמי במנהטן, ימים ספורים לפני שעלה לכותרות כשתקף את ממשלת נתניהו בכנס הרצליה, נפגש ברק עם הרבה של הקהילה, אנגלה וורניק בוכדל, ועם שליח הממשל האמריקני למזרח התיכון לשעבר דניס רוס. השיחה בין השלושה הוגדרה מראש סגורה לתקשורת, אך כמה אנשים שהשתתפו באירוע סיפרו לעיתונאי צביקה קליין מ-nrg על דבריו של ברק, שחלק גדול מהם הוקדש לנושאי דת ומדינה.

לפי הדיווח, ברק אמר לבוכדל – בת לאם ממוצא דרום קוריאני ואב יהודי-רפורמי, שעברה גיור רפורמי בצעירותה והפכה לרבה ולחזנית הראשונה ממוצא אסיאתי – כי התנועה הרפורמית “היא הדבר הטוב ביותר ליהודים והדבר הכי טוב שקרה לעם ישראל מאז תקופת ההשכלה”.

על עצמו העיד ראש הממשלה לשעבר, כי הוא אדם חילוני לחלוטין שאינו מכיר את סידור התפילה, וסיפר כי לא ערכו לו בר-מצווה בצעירותו. “הרפורמים הם יותר דתיים ממני”, פנה ברק למשתתפים, “אתם לפחות יודעים את הטקסטים”.

ראש הממשלה לשעבר סיפר בביקור, כי כשהוא מדבר עם החרדים, הוא מפציר בהם להפסיק את המלחמה ברפורמים וביהודים הליברלים. הגורם ששוחח עם nrg טען, כי ברק “נורא מתעניין ביהדות לאחרונה, וזה ניכר בצורה בה הוא דיבר בבית הכנסת”.

משתתף נוסף מהתנועה הרפורמית, סיפר שברק התייחס לסוגיית הגיור והזכיר שאשתו של משה רבנו לא הייתה יהודייה, “וכך גם רות המואבייה”. לסיכום הנושא ניבא ברק, כך על פי כמה מהמשתתפים, כי תהיה “התנפצות גדולה בנושא דת ומדינה” ואמר כי לדעתו, החברה הישראלית צריכה להתעורר ולפעול בנושא.

על הבחירות לנשיאןת בארה”ב אמר ברק: “הילרי קלינטון תהיה מצוינת לישראל. לגבי לטראמפ – אין לדעת. הוא יוכל להפתיע ולהיות מועמד טוב”.

גורמים בכירים בתנועה הרפורמית אישרו את הדברים שאמר ברק בבית הכנסת. בבית הכנסת עצמו הבהירו כי מדובר באירוע שהיה סגור לתקשורת, ולפיכך הם אינם יכולים להגיב.

ממשרדו של ברק נמסר: “זהו תיאור חלקי ומטעה של דברי ברק באירוע”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    משיח עכשיו
    22/06/2016 18:44
    יוני
  1. פשוט לזעוק לקב”ה אנא ה’ שלח לנו משיח בן דוד שיושיענו מהמינים הללו, ואח”כ מספרים לנו שזה אתחלתא דגאולה,בושה וחרפה ראש ממשלה לישראל, רק משיח בן דוד

  2. ולכן וויתר על ירושלים, הר הבית והכותל
    23/06/2016 05:45
    השערותיי
  3. ולכן לא פלא שהיה רמ’ש כזה בוגדני , ששירת הכי מעט זמן כראש ממ’, ובזמן הקצרצר הוא כבר למעשה וויתר על כל ירושלים המזרחית, ועל הר הבית, ואפילו…..על הכותל המערבי,
    פשוט רצה למסור את כל הנ’ל לערבים הפולשים,
    בושה וחרפה, ואדם שגדל כמו גוי, מתנהג כמו גוי,
    כנאמר, מהריסייך ומחריבייך…