כך תכינו את המרפסת שלכם לקראת הקיץ הלוהט • טיפים ועצות

תמי גיל
|
י"ח סיון התשע"ו / 24.06.2016 15:37
ימי האביב והקיץ הם שעתם היפה של המרפסות • בשנים האחרונות הפכה המרפסת למקום בילוי ואירוח מרכזי בבית, כמו גם להתרגעות • הנה הטרנדים הבולטים בעיצוב המרפסת לשנת 2016

 מה הם הטרנדים הרווחים כיום בעיצוב מרפסות ומהם הדרכים הקלות והיעילות לשדרג מרפסת? רצפת דק או מרצפות? חלקה או מחוספסת? עיצוב המתכתב עם הבית או מנוגד לו?

יוספה זהבי, מנהלת תחום אדריכלים בחברת אלוני: “בעיצוב מרפסת, המאפיין הכה ישראלי, יש שתי מגמות בולטות: האחת היא עיצוב מרפסת המהווה המשך ישיר של פנים הבית, הן מבחינת סגנון והן מבחינת חומרים; האפשרות השנייה היא התייחסות למרפסת כיחידה עצמאית ונפרדת ולעצב אותה בסגנון שונה לגמרי, אולי אפילו מנוגד. כך, למשל, בית מינימליסטי ומאופק יכול להתאפיין במרפסת ססגונית.

“לפני שמתחילים בשיפוץ המרפסת כדאי לדעת, כי לפי התקן יש דרישה של חיפוי העומד בתקן R-10 בעלי חספוס המונע החלקה. אם רוצים ליצור דיאלוג חוץ-פנים נכון, מומלץ לחפות את המרפסת באותו הריצוף שבחרנו בסלון ובחלל המרכזי ולהמשיך אותו החוצה, אך הפעם באריח מחוספס העומד בתקן. זה, כמובן, מגדיל ויזואלית את המראה של החלל ומכניס מהחוץ פנימה.

“גם במרפסות, כמו בבתים, עומד המוטיב הטבעי והחזרה אל הטבע במרכז הטרנדים לשנת 2016. אולם כדי לא להשתעבד לטיפול האינטנסיבי בחומרים הטבעיים, בחסות הטכנולוגיה יש מגוון של חומרים במראה טבעי. מראה טבעי יכול להיות עץ, בטון, שיש, בזלת וכדומה, בלי צורך לחדש ולטפל (סילר, פוליש, צבע, שמן). מקסימום מראה – במינימום תחזוקה “. 

yahaz

יוספה מנדבת טיפים ועצות לעיצוב המרפסת:

אריחים עמידים – בחרו באריחים עמידים. בימים אלו השיקה חברת אלוני חדשנות בעולם העיצוב בישראל: סדרת אריחים עמידים בפני שריטות, שחיקה, כתמים וחומרים כימים וחומציים! מדובר בטכנולוגיה ובעיצוב חדשניים של חברת טודה גרס ( TODA GRES ) האיטלקית, מהמובילות בעולם בתחום האריחים. האריחים הם בעלי ציפוי מיוחד החודר כשני מ”מ לתוך גוף האריח ומעניק לו שכבת הגנה נגד שריטות, כתמים, חול ועוד. הקולקציה מציעה מגוון אריחים במראה שיש יוקרתי, בגוונים טרנדיים של אפור ובמידות 60X60 ס”מ.

מראה טבעי – מי שאוהב את העץ הטבעי יכול לבחור בדק עשוי איפאה המגיע מברזיל או באריחי דק מעץ אשה טרמו (עץ חזק ויציב מאוד) האירופאי. יש גם טיק בורמזי, אולם הוא יקר יותר. יש גם דק סינטטי, העשוי מתערובת של עץ ופולימר: הוא לא דורש טיפול ותחזוקה כמו העץ הרגיל, אולם הוא לא פופולרי בקרב חובבי הדקים, שכן הוא לא מעניק את אותה תחושה טבעית של עץ אמיתי.

מי שנרתע מהטיפול בדק מעץ טבעי, יכול בקלות לבחור באריחים בשלל אריחי גרניט פורצלן בצבעים ובאורכים דמויי עץ. אפשר ליצור איתם כל דוגמה, אפילו דוגמה של אדרת דג (Fish Bone) הפופולרית היום.

שילוב סגנונות – אם אתם מצדדים באסכולה השנייה, אז המרפסת היא ישות בפני עצמה ואינה המשך ישיר של החלל הפנימי המרכזי. הבית מחופה בעץ המשרה חום? לכו על בטון קר ואורבני בחוץ. הבית מרוצף בשיש נצחי, בהיר וקלאסי? שבצו במרפסת דווקא אריחים קטנים, מאוירים ודקורטיביים. שילוב סגנונות הוא לגמרי הטרנד הכי בולט של 2016 ואין סיבה לעשות התאמות של סטים תואמים.

בחרו טקסטורה – מבחינת טכנולוגיה, יש אינסוף אפשרויות של מראה וטקסטורה, המתאימים במיוחד לחוץ. מחלוקי נחל ועד אריחים עם התזת חול, הברשה או התזת כדוריות ברזל ההופכים את האריחים לבעלי טקסטורה מחוספסת, אבל כזו שמאפשרת בכיף ללכת יחפים ומסווה היטב לכלכוך שמצטבר בחוץ. יש גם טכניקות של כרסום באבן המעניקות חספוס באמצעות עיבוד כימי של שריפה בטמפרטורות קיצוניות, דבר היוצר קילוף של האבן ומעניק מראה ייחודי וטקסטורה מעניינת.

פינוקים במרפסת – זוכרים שג’קוזי זה אאוט? אז הגרסה החדשנית והמפנקת אף יותר היא שילוב של האט-טאב במרפסת או בחצר. לשם כך כדאי לחשוב על חיפוי המתאים לסביבה של מים. אם אתם בוחרים להקדיש את המרפסת דווקא לאירוח ולצליית בשר, תוכלו לארגן לכם מטבח חוץ נחמד, ולחפות את הקירות סביב המטבח והגריל באריחים צבעוניים או גאומטריים, שיוסיפו עניין ושיק.