ה’חוצניקים’ יקבלו מעמד ‘סטודנט’ כבר בקונסוליה הישראלית בחו”ל

עד כה הקונסוליות הישראליות, המאשרות מעמד סטודנט לכל צעיר המגיע ללמוד באוניברסיטאות בארץ, סרבו להכיר בתלמידי הישיבות כסטודנטים • הסדרת המעמד במרכזי ההגירה בישראל היה כרוך בטרחה רבה, תורים ארוכים וביטול תורה
נחמן גור
ט"ז סיון התשע"ו / 22.06.2016 15:48

 משרד החוץ החליט להשוות את תנאיהם של בחורי ישיבות מחו”ל הבאים ללמוד בישראל – לסטודנטים מחו”ל. המשמעות: יקבלו את מעמד הסטודנט שלהם כבר בקונסוליה הישראלית בארץ מוצאם.

עד כה הקונסוליות הישראליות ברחבי בעולם, המאשרות מעמד סטודנט לכל צעיר המגיע ללמוד באחת האוניברסיטאות בארץ, סרבו להכיר בתלמידי הישיבות כסטודנטים. כתוצאה מכך, אלפים רבים הגיעו לארץ כתיירים ונאלצו להסדיר את מעמדם כסטודנטים במרכזי ההגירה והאוכלוסין בישראל.

הדבר היה כרוך בטרחה רבה, תורים ארוכים וביטול תורה.

עתה, עם שינוי המדיניות, ה’חוצניקים’ יוכלו להגיע לקונסוליות בארץ מוצאם, יחד עם התעודות המאשרות את קבלתם לישיבה בארץ – ולקבל את מעמד הסטודנט כבר בחו”ל.

מעמד הסטודנט הכרחי עבור תלמידי הישיבות הן לצורך הארכת שהייתם בארץ והן לקבלת תקציב עבורם.

מי שפעל מול משרד החוץ כדי לבטל את אפליית בחורי הישיבות מול הסטודנטים היה שר הפנים אריה דרעי – שאמר: “השוואת מעמדם של תלמידי ישיבות שתורתם אומנותם לסטודנטים היא ערך בפני עצמו. לא יתכן שצעיר יהודי המגיע לארץ כדי ללמוד תורה יהיה במעמד נחות מחברו המגיע ללמוד לימודים אחרים.

“השינוי החדש עושה צדק עם אלפי יהודים, יביא להקלה רבה לאלפי תלמידי הישיבה ויחסוך ביטול תורה, בפרט לקראת זמן אלול”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    Thank you
    22/06/2016 20:51
    יחזקאל
  1. As a former student in Israel I must say this is huge!!! Anyone who didn’t go through the process doesn’t understand how much of a hassle we had to go through previously

    Thank you