ממשלת אבו מאזן עם החמאס הושבעה בצהרים ברמאללה

ממשלת האחדות הפלסטינית הושבעה היום ברמאללה וחתמה פילוג בן שבע שנים בין פתח לחמאס • שלושה שרים תושבי עזה, שלא קיבלו אישור יציאה מהרצועה, הושבעו באמצעות שידור וידאו • אבו מאזן: "זה הסוף לפילוג בעם הפלסטיני שגרם נזק קטסטרופלי למטרה שלנו" • הקבינט המדיני-ביטחוני מגבש תגובה ישראלית
אליעזר היון
ד' סיון התשע"ד / 02.06.2014 11:40

ממשלת האחדות הפלשתינית יוצאת לדרך: היום (שני) בצהריים הושבעה ממשלת ‘ההסכמה הלאומית’ הפלסטינית, ממשלת האחדות של פתח וחמאס שכינונה התאפשר הודות לפיוס שחתם פילוג בן שבע שנים. הממשלה הושבעה בפני יו”ר הרשות אבו מאזן, ויעמוד בראשה ראש הממשלה הנוכחי, רמי חמדאללה. שלושה שרים תושבי עזה, שלא קיבלו אישור יציאה מהרצועה, הושבעו באמצעות שידור וידאו.

בירושלים כונס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון כדי לגבש תגובה ישראלית. הקבינט צפוי לגבש רשימת סנקציות כלכליות ומדיניות נגד הפלסטינים, כולל פגיעה אישית בבכירי הרשות הפלסטינית באמצעות שלילת היתרי תנועה.

 ההשבעה התאפשרה לאחר שהושגה פשרה בשאלת השליטה על משרד האסירים הפלסטיני אותו ביקשו בפת”ח לבטל.

על פי הפשרה, המשרד לא יבוטל, אך יהיה כפוף ישירות לראש הממשלה הפלסטיני החדש ראמי חמדאללה, הנחשב לישות עצמאית.

ישראל פתחה במאבק דיפלומטי וכלכלי כנגד הממשלה החדשה וניסתה לערער את התמיכה הבינלאומית במהלך.  נתניהו קרא לגורמים בקהילייה הבינלאומית: “לא לרוץ להכיר בממשלה פלשתינית שהחמאס מהווה חלק ממנה, החמאס הוא ארגון טרור שקורא להשמדת ישראל ואל לה לקהילה הבילאומית לאמצו אל חיקה, המהלך הזה לא יחזק את השלום הוא יחזק את הטרור”.

אבו מאזן: הממשלה מורכבת מטכנוקראטים

למרות זאת זוכה הממשלה החדשה לתמיכה בינלאומית רחבה. גם ארה”ב צפויה להמשיך ביחסי עבודה תקינים עם רמאללה. בשבת אמר יו”ר הרשות אבו מאזן לפעילים כי הוא איננו מבין “איזו סכנה ישראל רואה בממשלה הזו, הממשלה לא מורכבת משרי חמאס אלא מטכנוקראטים”. הוא הוסיף כי הוא מדוע לכך שישראל רוצה להחרים אותם, אך חמאס הוא ‘חלק מעמינו’. הוא הזהיר כי אמנם “לא נהיה ראשונים”, אך הרשות תגיב על כל פעולה של ישראל.

בינתיים זוכה ישראל לתמיכה מסוימת בצורת פנייה של שר החוץ קרי אל אבו מאזן שהביע את דאגתו מההרכב החדש שייצג גם את תנועת החמאס. בהודעת מחלקת המדינה פורסם כי “קרי השמיע בפני אבו מאזן את דאגתו מעובדת היות החמאס חלק מהממשלה והדגיש כי חשוב שהממשלה החדשה תכיר בישראל, תאשרר את ההסכמים הקודמים ובעיקר תהיה מחוייבת לעקרונות בלתי אלימים”.

אבו מאזן חזר על דבריו באזני קרי כי הממשלה מורכבת מאנשי מקצוע ולא מגורמים פוליטיים, והבטיח כי היא תהיה כפופה לאג’נדה הפוליטית שלו.

ביום רביעי צפויים השנים להיפגש בעמאן כדי לדון על הממשלה החדשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות