ליבני מנסה להקים גוש שמאל מרכז, אבל ב’יש עתיד’ לא מתלהבים

לאחר כישלון המגעים בין נתניהו להרצוג, מנסה ח"כ ציפי ליבני להקים גוש מרכז-שמאל בניסיון להחליף את נתניהו בבחירות הבאות • תומכים ביוזמה: הרצוג, יחימוביץ וגלאון • ב'יש עתיד' לא מתלהבים: "יאיר לפיד הוא המועמד לראשות הממשלה"
דוד ליבוביץ
ט"ז סיון התשע"ו / 21.06.2016 22:54

המטרה: החלפת נתניהו. האמצעים: הקמת גוש מרכז-שמאל. היוזמת: ציפי ליבני. המכשול: יאיר לפיד.

חברת הכנסת ציפי ליבני מנסה להקים גוש פוליטי שיאחד את מחנה השמאל-מרכז, המפוצל כיום בין המחנה הציוני, מרצ, יש עתיד וכולנו. כך פורסם אתר וואלה.

“בחודשים הקרובים אציג תכנית מסודרת להקמת גוש דמוקרטי ברור וחד – בעד שתי מדינות, בעד הדמוקרטיה – ונגד קואליציית השותפים הטבעיים מימין”, אמרה לבני, וציינה את המערכת הדו-מפלגתית בארצות הברית כמודל שאליו היא שואפת. “שיהיו שתי רשימות-על ברורות, כפי שברור מה זה להיות רפובליקני ומה זה להיות דמוקרטי. אנחנו צריכים להקים כאן בישראל את המחנה הדמוקרטי הישראלי”.

תמיכה ביוזמה של ליבני הגיעה מכיוונו של יו”ר האופוזיציה ח”כ יצחק הרצוג, וחברות הסיעה, שלי יחימוביץ וסתיו שפיר. “נתניהו לא יהיה ראש הממשלה הבא, אך לשם כך יש לייצר כמה מהלכים משמעותיים שבנקודה מסוימת בזמן יביאו לחבירה של הכוחות הדמוקרטיים, הממלכתיים וההגונים במדינת ישראל”, אמרה יחימוביץ באירוע שבתרבות בתל אביב בסוף השבוע האחרון.

מצטרפת נוספת לתמיכה ברעיון היא זהבה גלאון, יו”ר מרצ: “צריכה לקום חזית דמוקרטית רחבה להחלפת השלטון, חזית שבה כל מפלגה תשמור על דגליה וערכיה ותתאחד סביב המטרה של החלפתו של נתניהו והחלפת השלטון לטובת שלטון שוחר שלום, שוויון, והגנה על זכויות המיעוט”.

אבל ביש עתיד, שבסקרים האחרונים מזנקת לאזור 15 עד 20 מנדטים, מתלהבים פחות מהרעיון.

“בבחירות הקרובות יש עתיד תרוץ כדי להיות מפלגת השלטון ויאיר לפיד הוא המועמד שלנו לראשות הממשלה”, אמר בכיר במפלגה לוואלה.

מסביבתה של לבני נמסר בתגובה לדברים: “הדבר האחרון שצריך לעשות עכשיו זה להתכתש בתוך הנגמ”ש, בהנחה שהם בגוש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות