סערת ‘מסמך יצחקי’: נאסף מידע על ארדן • אדלשטיין: מה המטרה שלו?

מסמך, שחובר בהנחייתו של ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי, כולל מידע על כל חברי הכנסת והשרים - והוא נמצא בידי המשטרה בשנים האחרונות • במסמך: גם עבירות פליליות שבוצעו על ידי גלעד ארדן • יו"ר הכנסת דורש פגישה עם המפכ"ל: "בשביל מה יצרו את המסמך?"
קובי פינדרוס
ט"ז סיון התשע"ו / 21.06.2016 22:16

סערה במשטרה ובכנסת: מסמך, שחובר בהנחייתו של ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי, כולל מידע על חברי כנסת ושרים והוא נמצא בידי המשטרה בשנים האחרונות. כך פורסם לראשונה בחדשות 10, בתחילת השבוע.

היום (שלישי) מפרסם ערוץ 2 כי במסמך מופיע, בין היתר, מידע על ביצוע עבירות פליליות, לכאורה, מצד השר הממונה על המשטרה – גלעד ארדן.

המסמך מכיל, בין היתר, מידע על השר ארדן בתקופה בה כיהן כשר להגנת הסביבה ושר התקשורת: מדובר בחומרים מודיעיניים משמעותיים על עבירות פליליות, לכאורה, מצד השר. נדגיש, כי השר ארדן לא נחקר מעולם, ומעולם לא נפתחה נגדו בדיקת משטרה.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביצע בדיקה מהירה ואישר את קיומו של המסמך.

מנדלבליט הסביר כי מדובר במסמך שחובר לצורך בקרה פנימית של ראש אגף החקירות, שביקש לוודא שאין חקירות או מידע שלא הגיע לידיעתו.

אלא שמסתבר שקודמו של מנדלבליט בתפקיד, יהודה וינשטיין, כלל לא ידע על חיבורו של המסמך והוא לא הובא לידיעתו.

בעקבות הפרסום פנה יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין אל מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך וביקש להיפגש עמו בנושא. “ריכוז המידע אודות הח״כים מעלה תהיות ושאלות”, אמר.

בפנייתו כתב אדלשטיין: “בימים האחרונים פורסם בתקשורת דבר קיומו של מסמך משטרתי שהוכן בשנת 2014 ובו ריכוז מידע פלילי ומודיעיני אודות חברי הכנסת שכיהנו באותה עת.

“מבלי כמובן לפקפק בסמכותה ובחובתה של המשטרה לחקור במקרים המתאימים חברי כנסת, ריכוז מידע שכזה באופן שבו נעשה הדבר על פי הפרסומים, מעלה תהיות ושאלות גם כאלה הנוגעות לחופש פעולתם וחסינותם של חברי הכנסת ולשימוש של רשויות האכיפה בחומרים אלה”.

יו”ר הכנסת ציין: “עד כה לא ניתן לטעמי, בכל הכבוד, הסבר מניח את הדעת ליצירתו של מסמך כזה”.

אדלשטיין הדגיש במכתבו, כי “כמי שמופקד על חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, אבקש להיפגש איתך ועם ראש אגף החקירות והמודיעין בהקדם האפשרי על מנת להבין את תכלית יצירתו של המסמך, ולוודא כי המשטרה פועלת בהתאם לתכליתו ורוחו של חוק החסינות, וזאת כאמור מבלי לפגוע בחובתה של המשטרה לחקור חברי כנסת כאשר מתגבשת תשתית לחקירה שכזו”.

פנייתו של אדלשטיין מגיעה יממה לאחר שאלשיך ביטל את השתתפותו בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. “המפכ”ל הבין שהוא היה צריך לחשוף את השמות בכנסת, והדבר הזה עלול היה להפוך את הדיון לתסבוכת גדולה עוד יותר”, אמר גורם במשטרה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות