הדחה? מדוע לא מאריכים את כהונת רבה הראשי של יהדות אתיופיה

למרות שהמשרד לענייני דת מאשר במקרים רבים את הארכת תפקיד הרב לאחר גיל הפנסיה, במקרה של הרב הראשי של יהדות אתיופיה המשרד מיהר להודיע על מסיבת פרידה • הסיבה, לפי בכירים במשרד לשירותי דת: מאבקו באפליית יהודי אתיופיה ברישום לנישואין בפ"ת • המשרד בתגובה: אין דינו כדין כל רב
יוסף גרינבוים
י"ד סיון התשע"ו / 20.06.2016 09:53

הרב יוסף הדנה, רבה הראשי של יהדות אתיופיה בישראל, יודח מתפקידו.

לפי דיווח של העיתונאי אוריה אלקיים בגלי צה”ל, הסיבה להדחה – כך לפי גורמים במשרד לשירותי דת – היא עמידתו של הרב לצד בני קהילתו בפרשת אפליית בני העדה האתיופית ברישום לנישואין בפתח תקווה.

הרב הדנה הגיע לגיל 67, ובדומה לרבנים המועסקים על ידי המועצות הדתיות, גם הדנה המועסק על ידי המשרד לשירותי דת רשאי לבקש הארכה לכהונתו.

הבקשה הזאת מאושרת כמעט תמיד, אפילו עבור רבנים בגילאים מופלגים, אך הפעם בלחץ המשרד לשירותי דת דווקא הרב הדנה לא זוכה להארכת כהונתו.

לפי הדיווח, “צמרת המשרד חיכתה לו בסיבוב, והגדילה לעשות כאשר הודיעה על מסיבת פרידה ממנו מבלי שבכלל טרחה לעדכן אותו לגביה”.

הרב הדנה זוכה למעמד מיוחד בעדה האתיופית והוא צבר אהדה רבה. לרב הדנה גם כושר לכהן כרב עיר והוא ממבררי היהדות של יוצאי אתיופיה: שני תנאי סף לכהן בתפקיד. נכון להיום אין בקהילה האתיופית מלבדו רב העומד בתנאי הסף.

מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה: ”הרב הדנה הינו עובד המשרד ואין דינו כדין כל רב אלא דינו כדין עובד מדינה שפורש בגיל 67. הרב הדנה עתיד לפרוש לגמלאות בסוף יולי למרות שהוא חצה את גיל הפרישה כהונתו הוארכה ב-7 חודשים לפנים משורת הדין.

”המשרד מוקיר את העשייה הברוכה של הרב הדנה ומשוכנע שיעלה בידיו להוסיף ולתרום בנושא ועל כן נעשית חשיבה להמשך תרומתו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות